Skocz do zawartości




- - - - -

Pęcherzyki powietrza w filtrze wstępnym


28 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudnia 2010 - 20:20

Pudło! :) Nic związanego z chłodnicą. Choć w zasadzie wymiennik ciepła (który podgrzewa paliwo) bierze to ciepło z rurki idącej do nagrzewnicy. Nie wiem dokładnie jak to wygląda w W124 z OM603, ale nie sądzę żeby było bardzo inaczej:
Dołączona grafika
W elementach 9-13 i 15 panuje podciśnienie. Za pompką (14) jest nadciśnienie. Teraz już powinieneś czaić o co chodzi.



#12 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudnia 2010 - 23:16

heheh panowie ja juz próbowałem walczyć z tym bąblem w filtrze wstępnym az dalem sobie spokój
zrobiłem wszystko pisałem o tym w jednym poscie o baku a do tej pory filtr mam wypełniony w 3/5 ropa i działa jezdzi sprawdziłem chyba wszystko i wszystko mam napewno szczelne wiec doszedłem do wniosku ze babel byc musi:))

#13 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2010 - 21:16

Potwierdzam słowa kolegi luip. Przerobiłem temat wielokrotnie i w teorii i w praktyce, nowe przewody, nowe opaski, nowe oringi i d...
Zostaje kwestia podgrzewacza paliwa, który prawdopodobnie jest sprawcą całego zamieszania. Narazie najważniejsze że :) jeździ a to powietrze znika po samoistnym odpowietrzeniu filtra głównego.
Wytrwałości życzę :)

#14 Offline   daniel88


  • Postów: 13
  • Na forum od: 17 gru 2010

Napisano 21 grudnia 2010 - 21:42

zelazoi,jeżeli u Ciebie problem z bąbelkami znika po zalaniu większej ilości paliwa,to nieszczelność może być w baku nad sitkiem. jak zalejesz więcej wahy,to nieszczelne miejsce jest zatopione i zamiast powietrza ciągnie paliwo

#15 Offline   zelazoi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 05 kwi 2010
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mondeo MKIII

Napisano 22 grudnia 2010 - 09:31

to rozumiem, że paliwo ze zbiornika zaciągane jest przez wężyki, które wchodzą do zbiornika od góry a nie jak w zlewie w mojej kuchni z dołu :) , czy tak?

#16 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2010 - 20:08

Eee tam, od dołu jest smok. "35" na schemacie:
Dołączona grafika

Ops, przepraszam, chodzi przecież o W124. Nie znam VINu ani nie ogarniam mnogości oznaczeń W124, ale to coś z tej grupy będzie:
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part/cl ... s//imgno/1
Z tym, że mogą być tam i benzyniaki, i ropniaki. Możliwe, że i kombi i sedany. Więc proszę wybrać coś najpodobniejszego :) . Nad rysunkiem, koło słowa "Изображения" są numery do kolejnych obrazków. Tak czy siak - paliwo zawsze od dołu. Nieszczelność prędzej na wężach na drodze między zbiornikiem a pompką transportową (takie małe cuś przy pompie wtryskowej).
No i warto tymczasowo, na włączonym silniku przechylić filterek wylotem w górę by wyssało z niego bąbelki - wtedy będzie wiadomo, czy faktycznie wpadają nowe bąble, czy tylko nam się wydaje - bo w filterku zwyczajnie się lekko "kotłuje".

#17 Offline   ernesto


  • Postów: 6
  • Na forum od: 02 gru 2010

Napisano 25 grudnia 2010 - 10:23

Witam serdecznie!
Otóż moja sprawa wygląda następująco: Pewnego razu jadąc na krótkim odcinku samochód mój zgasł - typowy objaw braku paliwa. Po ściągnięciu do domu i wstępnych oględzinach zauważyłem, że filtr wstępny jest pusty, natomiast w filtrze głównym jest 1/2 paliwa. Z filtra głównego wylałem ok 50 ml wody, założyłem nowy, oraz nowy filtr wstępny, jednak sytuacja kilkakrotnie się powtórzyła. Zacząłem iść dalej. Spuściłem całe paliwo z baku, wyczyściłem sitko, przewody gumowe oraz opaski zaciskowe wymieniłem na nowe, zalałem wszystko świeżym paliwem, jednak sytuacja kilkakrotnie się powtórzyła. Hmm.. co tu teraz. Zacząłem przyczyn niesprawności szukać w pompce paliwa. Zmierzyłem wydajność - książkowa, ale profilaktycznie założyłem drugą z działającego modelu. Nic to nie dało. Jeśli silnik jest uruchomiony to filterek wstępny jest prawie pusty, witać tylko jak paliwo się przez niego "prześlizguję",paliwo z powietrzem idzie do silnika, jak zgaszę silnik napełnia się cały paliwem. Aha jeszcze jedno. Gdy w czasie jazdy samochód stanął, odkręciłem wężyk zasilający od filtra, przytknąłem do niego usta i z sił całych pociągnąłem. Za piątym razem poczułem smak ropy w ustach. Zakręciłem - pali. Taki zabieg pozwala zrobić ok 20 km. Gdzie w tym wypadku można doszukiwać się usterki???
Pozdrawiam i czekam na sugestie.

#18 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 grudnia 2010 - 13:37

Witam
kolega ernesto sprawdzał czy działa odpowietrzanie baku? Najprościej przy takiej sytuacji odkręcić korek wlewu paliwa jeśli słyszymy sssssssssssssyyyyyyyyyyyyyykkkk znaczy że trzeba przeczyścić odpowiedzialny za to odpowietrznik na spodzie baku.

#19 Offline   ernesto


  • Postów: 6
  • Na forum od: 02 gru 2010

Napisano 26 grudnia 2010 - 15:01

odpowietrzenie baku sprawdzane

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwietnia 2014 - 13:27

Jak to jest z tym filterkiem wstępnym. Może być w nim powietrze, czy powinien być pełniutki ropy? Są na forum różne opinie.








Podobne tematy Zwiń