Impulsy to nie problem pociągnąć tylko właśnie zastanawia mnie zasilanie, jak najłatwiej, bo można od zegarka ale będzie cały czas pod prądem... Muszę jeszcze oblukać to o czym pisał jackie01 bo nie wiem jak to wygląda...
1
[w201] Obrotomierz - brak przewodów
Started by Kaszpir, Oct 01 2008 16:19
40 replies to this topic
#21
Posted 30 December 2009 - 13:20
#22
Posted 30 December 2009 - 14:10
michelangelo, upss nie doczytalem ze chodzi o benzyne (z benzyny do benzyny) :oops:. Opornik potrzebny przy montazu obrotomierza z diesel'a do benzyny - jeszcze raz pardasik.
#23
Posted 30 December 2009 - 23:46
Kupujesz sobie oryginalną wtyczkę w aso do obrotomierza, do tego dwie tulejki - całość około 12zł. Oprócz tego 2 metry przewodu zółto-zielonego 1..1.5mm2, 1metr przewodu czerwonego 1..1.5mm2, 2 oczka fi5 zaciskane na przewód.
- Wyjmujesz licznik (w faq instrukcja jak to się robi prawidłowo).
- demontujesz harmonijkową rurkę lewego nawiewu
- odkręcasz plastikową śrubkę (po lewej) trzymającą wygłuszenie
- odsuwasz wygłuszenie
obserwujesz 3 śrubki m6 które trzymają masę - pod nimi jest gumowa przelotka do komory silnika - tędy trzeba przeprowadzić przewód żółto-zielony do komory silnika - do dziwnej kostki z dwoma przewodami i jedną śrubką po środku - tutaj przez oczko fi5 podłączysz się.
- zdejmujesz "niebo" od kierowcy
- odkręcasz uchwyt otwierania pokrywy silnika.
- odkręcasz zamaskowany wkręt i metalowy zatrzask i zdejmujesz plastikowy boczek/spocznik lewej stopy
obserwujesz dziwną kostkę z 5 śrubkami do której podłączone są czerwone i żółte przewody
próbnikiem sprawdzasz na której części masz stałe zasilanie. Do przeciwnego podwójnego złącza podłączasz swój czerwony przewód z oczkiem m5.
W obrębie licznika odmierzasz przewody i ucinasz odpowiednią długość - aby potem wygodnie podłączać do licznika (przewód i tak się schowa.
Dwa przewody co jakieś 20cm owijasz taśmą izolacyjną (będzie przypominać oryginalną wiązkę.
- Lutujesz wolne końce przewodów do kupionych tulejek.
- montujesz tulejki w plastikowej wtyczce.
- układasz i przykręcasz wygłuszenie,
- montujesz rurkę nawiewu lewego.
- montujesz licznik.
- montujesz spód kokpitu kierowcy.
Tak to mniej więcej wygląda.
Potrwa około 3..4h
- Wyjmujesz licznik (w faq instrukcja jak to się robi prawidłowo).
- demontujesz harmonijkową rurkę lewego nawiewu
- odkręcasz plastikową śrubkę (po lewej) trzymającą wygłuszenie
- odsuwasz wygłuszenie
obserwujesz 3 śrubki m6 które trzymają masę - pod nimi jest gumowa przelotka do komory silnika - tędy trzeba przeprowadzić przewód żółto-zielony do komory silnika - do dziwnej kostki z dwoma przewodami i jedną śrubką po środku - tutaj przez oczko fi5 podłączysz się.
- zdejmujesz "niebo" od kierowcy
- odkręcasz uchwyt otwierania pokrywy silnika.
- odkręcasz zamaskowany wkręt i metalowy zatrzask i zdejmujesz plastikowy boczek/spocznik lewej stopy
obserwujesz dziwną kostkę z 5 śrubkami do której podłączone są czerwone i żółte przewody
próbnikiem sprawdzasz na której części masz stałe zasilanie. Do przeciwnego podwójnego złącza podłączasz swój czerwony przewód z oczkiem m5.
W obrębie licznika odmierzasz przewody i ucinasz odpowiednią długość - aby potem wygodnie podłączać do licznika (przewód i tak się schowa.
Dwa przewody co jakieś 20cm owijasz taśmą izolacyjną (będzie przypominać oryginalną wiązkę.
- Lutujesz wolne końce przewodów do kupionych tulejek.
- montujesz tulejki w plastikowej wtyczce.
- układasz i przykręcasz wygłuszenie,
- montujesz rurkę nawiewu lewego.
- montujesz licznik.
- montujesz spód kokpitu kierowcy.
Tak to mniej więcej wygląda.
Potrwa około 3..4h
#24
Posted 31 December 2009 - 00:26
szymtro napisał:
Do przeciwnego podwójnego złącza podłączasz
Ogólnie myślę, że można dać do faq. Jak będę montował zrobię fotorelację.
#25
Posted 01 January 2010 - 18:01
Pod stopą masz gniazdo z pięcioma bolcami.
Dwa dolne połączone są razem (tu chyba jest plus po stacyjce), dwa kolejne też razem (chyba stałe zasilanie), górny jest wolny jak nie masz abs.
Połączone są takim miedzianym mostkiem i chyba dodatkowo oznaczone plastikowymi kolorowymi dynksami (czerwony i chyba żółty).
[ Dodano: Pią Sty 01, 2010 18:01 ]
Czy ktoś mógłby spisać i podać numer wtyczki obrotomierza bo w epc online nie można znaleźć - tylko sama wiązka.
Dwa dolne połączone są razem (tu chyba jest plus po stacyjce), dwa kolejne też razem (chyba stałe zasilanie), górny jest wolny jak nie masz abs.
Połączone są takim miedzianym mostkiem i chyba dodatkowo oznaczone plastikowymi kolorowymi dynksami (czerwony i chyba żółty).
[ Dodano: Pią Sty 01, 2010 18:01 ]
Czy ktoś mógłby spisać i podać numer wtyczki obrotomierza bo w epc online nie można znaleźć - tylko sama wiązka.
#26
Posted 07 January 2010 - 00:22
A jeszcze takie moje spostrzeżenie, jeśli podłączamy inaczej niż było w oryginale to omijamy bezpieczniki... nic się nie stanie?
#27
Posted 07 January 2010 - 00:40
mozna zalozyc bezpiecznik we wlasnym zakresie (nawet wskazane)
#28
Posted 08 January 2010 - 22:05
jak tego dokonać?
[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 22:05 ]
Już jestem po montażu, dałem sobie puki co spokój z bezpiecznikiem, od siebie dodam tylko tyle że montaż zajął mi 2 godziny, łącznie z zarobieniem końcówek i przekładką obrotka z jednego licznika do drugiego, oraz co do instrukcji szymtro, dodam tylko tyle, że jak montowałem to nie musiałem demontować rurki od nawiewu i wygłuszenia bo gumka przelotowa była z brzegu wygłuszenia i jak wprowadziłem tam kabelek można było łatwo go sięgnąć. Także obrotek hula aż miło popatrzeć
[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 22:05 ]
Już jestem po montażu, dałem sobie puki co spokój z bezpiecznikiem, od siebie dodam tylko tyle że montaż zajął mi 2 godziny, łącznie z zarobieniem końcówek i przekładką obrotka z jednego licznika do drugiego, oraz co do instrukcji szymtro, dodam tylko tyle, że jak montowałem to nie musiałem demontować rurki od nawiewu i wygłuszenia bo gumka przelotowa była z brzegu wygłuszenia i jak wprowadziłem tam kabelek można było łatwo go sięgnąć. Także obrotek hula aż miło popatrzeć
#29
Posted 14 January 2010 - 21:17
Gdzie w W124 przykrecic przewod, poniewaz obok korektora oktanowego nie mam tej śrubki jak to jest W201
#30
Posted 14 January 2010 - 22:44
W w124 masz taką kosteczkę zintegrowaną z gniazdem diagnostycznym zapłonu albo to jest spód korektora zapłonu - w epc nie widać dokładnie co to jest. Na pewno ma tylko jedną śróbkę.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Przekłamywanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Daksig |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
2.5D '86 dołożenie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WalterW |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|