Jump to content




- - - - -

ke-jet, wtrysk gazu.


111 replies to this topic

#11 Offline   FidelC


  • posts 29
  • Joined 06 Aug 2008
  • Miejscowość: Kraśnik/Kraków
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi 80 Avant 1.9 TDI

Posted 05 February 2010 - 01:19

A jaki był koszt montażu takiej instalacji?



#12 Offline   FilipW


  • posts 1,372
  • Joined 30 Jul 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Posted 05 February 2010 - 11:02

I kto i gdzie podjal sie instalacji tego zestawu?

#13 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 05 February 2010 - 15:19

Odpowiem Wam po kolei.

Szymek – zdjęcia podeślę Ci przy okazji.
Z TPSem wydaje mi się, że sygnał jest pobierany z przepływomierza (potencjometru klapy spiętrzającej), ale tu nie jestem pewien, czujnik jest schowany pod filtrem powietrza, a instalacji samemu nie zakładałem. TPS też widać na laptopie, jak podłączysz do centralki.
Co do ciśnienia gazu na listwie i średnicy dysz, nie powiem, bo tak daleko w instalację jeszcze nie wchodziłem.

PiotrGo – ten sterownik to jest OMVL dream XXI c, pamiętaj na końcu jest litera C. OMVL dream XXI to cała rodzina różnych instalacji Lpg, których każda jest oznaczona inną literą na końcu, to różne typy i generacje, a właśnie ta z literą C działa na mechanicznym wtrysku benzyny, chociaż na elektronicznym wtrysku też działają, tylko niezależnie od sterownika benzyny.
W necie mało znajdziesz o OMVL dream XXI c, nie jest taka powszechna jak typowe sekwencje, jak np. OMVL dream XXI n. A jak czytasz o OMVL dream XXI to uważaj, bo dużo ludzi o tym pisze, potem nie wiadomo, o który typ tak naprawdę chodzi i sami nie mogą się dogadać.

FidelC – Za całość, czyli instalacja z założeniem zapłaciłem 2.500 zł., to było w zeszłym roku.

FilipW – Ja montowałem pod Poznaniem, w Szamotułach, jestem naprawdę zadowolony, choć tu na Zachodzie Polski nie ma zbyt wielu od tego fachowców. Wiem że OMVL jest bardziej rozpowszechniony na Wschodzie, słyszałem, że w Białymstoku ktoś też się na tym dobrze zna, tam masz też przedstawiciela OMVL na Polskę.

#14 Offline   szymtro


  • posts 530
  • Joined 07 Jun 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Posted 06 February 2010 - 09:31

Panowie a czy to ma znaczenie kto montuje jak większość zainteresowanych już posiada lpg w autach.
Wystarczy zmienić przecież parownik, dodać wtryskiwacze i kawałek elektroniki i już.

Zastanwaiam się tylko czy warto pakować omvl'owski reduktor czy już raczej wybierać takie tłoczkowe (te co są nowością)?

#15 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 06 February 2010 - 15:38

Szymek, myślę że jak macie zamontowane instalacje Lpg I lub II generacji, to warto pomyśleć o takiej modyfikacji, a przynajmniej zobaczyć jak to wyjdzie cenowo.
Wydaje mi się, że lepiej zamontować reduktor tłoczkowy, ale pewnie na upartego, to mógłbyś też wykorzystać Twój obecny reduktor, to są rzeczy w miarę typowe.
O instalacji OMVL dream XXI c z praktyki wiele Tobie nie powiem, na razie przejechałem tylko ok. 3 tyś. km., ale od tych co znacznie więcej, to złego słowa nie słyszałem, kiedyś też rozmawiałem z taksówkarzem, co zrobił na niej w Audi 180 tyś, i mówił że super.
Jeździłem trochę w124 z silnikiem 230E na mieszalniku, a różnica z moim, to jak gaźnik do wtrysku. Na sekwencji masz zupełnie inną kulturę pracy silnika, lepszą dynamikę, moc prawie identyczną, mniejsze zużycie paliwa i jeździsz spokojnie (nie masz tego ryzyka strzału, gaz jest podawany bezpośrednio pod zawory ssące).
Pozdrawiam mercmaniaków

#16 Offline   szymtro


  • posts 530
  • Joined 07 Jun 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Posted 07 February 2010 - 00:04

Mam instalkę z blosem. Przejechałem już 63 kkm i jeździ się jak na oryginalnym systemie.

Parownika od takiej instalacji nie da się zainstalować do wtrysku (bez przeróbek) bo we wtrysku gazu reduktor podaje stałe ciśnienie gazu a ze zwykłej instalki gaz niejako jest wysysany z parownika.

Od ciśnienia gazu na listwie i średnicy dysz i czasów otwarcia zależy skład mieszanki.

#17 Offline   FilipW


  • posts 1,372
  • Joined 30 Jul 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Posted 07 February 2010 - 00:37

Hmm byc moze to bedzie glupie pytanie ale czy czy elektronika i cala konstrukcja tego OMVL jest przygotowana ogolnie pod mechaniczny wtrysk czy tylko pod 4 cylindrowce? Bo jesli daloby sie to przystosowac tez do m103 to byloby fajnie. Tylko koszt praktycznie wyjdzie jak za nowa cala sekwencje do r6 (bez kosztu butli bo instlacje II gen mam, wlasciwie nowa).

#18 Gość__


  • Joined --

Posted 07 February 2010 - 12:34

szymtro napisał:

Mam instalkę z blosem. Przejechałem już 63 kkm i jeździ się jak na oryginalnym systemie.
Szczerze to nie wiem po co szukasz kosztów i komplikacji :) . Czy coś się nawala z instalacją? Liczysz na jakieś konkretne różnice z w spalaniu po zmianie zasilania na sekwencyjne? Moc -prawidłowo wyregulowany BLOS spokojnie dorównuje sprawnością sekwencji... A do tego przecież prostota i w zasadzie bezawaryjność. Wielokrotnie mniej elementów, drastyczna redukcja elektroniki, banalne serwisowanie i łatwa regulacja....Wystarczy dbałość o WN i tylko wypadki losowe Ci dokuczą -ale one dokuczają też i dieslom i benzyniakom, wiec sprawiedliwość jesy :-P
Nie mam nic przeciw sekwencji ale gdybym miał BLOS w KE-jetronic....to po co naprawiać coś co nie jest zepsute :-P . Oczywiście każdy ma swoją drogę jak mówił mój sensei :hmm:
Wątek niemniej bardzo ciekawy i śledzę go z uwagą -zagadnienie OMVL Dream XIIc z KE-jetem to dla mnie poza kilkoma rozmowami "gdzieś w Polsce" kompletne novum :oops: .

#19 Offline   Krzysiek1wr


  • posts 71
  • Joined 17 Apr 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 25 June 2011 - 07:56

FilipW napisał:

Hmm byc moze to bedzie glupie pytanie ale czy czy elektronika i cala konstrukcja tego OMVL jest przygotowana ogolnie pod mechaniczny wtrysk czy tylko pod 4 cylindrowce? Bo jesli daloby sie to przystosowac tez do m103 to byloby fajnie. Tylko koszt praktycznie wyjdzie jak za nowa cala sekwencje do r6 (bez kosztu butli bo instlacje II gen mam, wlasciwie nowa).

Witam da się, właśnie od wtorku jeżdżę na takiej sekwencji w M103
moim zdaniem lepiej założyć sekwencje (spalanie niższe co się zwróci) no i nie ma tych strzałów i potem problemów. Tylko jest jeden problem ciężko jest dostać ten sterownik

#20 Offline   bezelek


  • posts 76
  • Joined 14 Feb 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Posted 25 June 2011 - 11:59

A można wiedzieć gdzie go dostales? i ile za niego wołaja?








Podobne tematy Zwiń