Jump to content




- - - - -

[w124] Jak rozpoznać czy licznik z przebiegiem nie był "


59 replies to this topic

#41 Offline   markusso77


  • posts 942
  • Joined 06 Jul 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 April 2009 - 21:29

Charlie9 napisał:

nikt?

Bo kto to zauważy że licznik jest brązowy...zwłaszcza że pewnie sama ramka jest brązowa a zegary są czarne. Raczej nikt poza właścicielem na to nie zwróci uwagi, chyba że przyjedzie na forumowe spotkanie to zaraz mu to ktoś wytknie :D



#42 Offline   Koko


  • posts 79
  • Joined 20 Oct 2008
  • Miejscowość: Szczecin/Poznań
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S420 lang

Posted 23 April 2009 - 21:02

Jak w 99r. kupowłem swoje pierwsze 200E 91r. to miał 240ttkm.Niedawno kupiłem 300 TD 92 r. z przebiegiem 270 tkm ( kombi i diesel sic!) Dodam tylko,że ten pierwszy miał już cofnięte 200 tys,o czym powiedział mi kolega -handlarz,od którego kupowałem. Kierownicę miał idealną,a tradycyjną dziurę w fotelu,to dopiero ja wytarłem po kolejnych 50 tkm. Z moim obecnym to zastanawiam sie ,czy był cofany,czy to już drugie kółko. Licznik był wyciągany,ale tam jest bezpiecznik od oświetlenia,kierownica już wyślizgana,ale te z poduchą są bardziej miękkie. Na fotelu jest gustowna łatka zrobiona fachowo przez tapicera z ukrytego naddatku materiału. Autko napewno nie ma mniej niż 700tkm,ale sprawuje się i wygląda super. Tak naprawdę ,to ważny jest stan, a przebieg...powinniśmy raczej być dumni z naszych :star: ,że jeszcze tak świetnie się sprawują po wielokrotnym okrążeniu kuli ziemskiej.Z politowaniem spoglądajmy na stojących na światłach właścicieli plastików,których termin przydatności pokrywa się z terminem spłaty ostatniej raty za nie.

#43 Offline   markusso77


  • posts 942
  • Joined 06 Jul 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 April 2009 - 21:26

Koko napisał:

Z politowaniem spoglądajmy na stojących na światłach właścicieli plastików,których termin przydatności pokrywa się z terminem spłaty ostatniej raty za nie.

Święta słowa ;) i fajny tekst... :E


melfio1 napisał:

a jak się dobrze przyjżałem to licznik jest brązowy

Dzisiaj przy padających do wnętrza samochodu promieniach słonecznych zauważyłem że samą ramkę zegarów też mam brązową... :star:

#44 Offline   kasander


  • posts 157
  • Joined 18 Dec 2013
  • Miejscowość: Gelsenkirchen
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 April 2014 - 08:11

Kto powiedział ze cyferki licznika musza być w idealnej lini bzdura totalna ,jeżeli cyferki licznika są idealnie prosto to licznik na 100% był kręcony.Prosto są tylko przy ,np dziesiątkach tys,lub setkach tys , idealnie prosta nie jest nawet pierwsza cyferka licznika gdyż idzie do miliona . Tu jest przykład nie skręconego licznika
Dołączona grafika
Cyferka 2 nie jest idealnie w środku jest na dole okienka, jeżeli była by to cyferka 9 dotykała by góry okienka ,a 5 była by idealnie w środku ,jeżeli licznik był kręcony to nigdy nie ustawisz go na 100%.

Jak na przykładzie zdjęcia licznik będzie na 210000 tys to cyferki będą prosto ,ale dwójka będzie minimalnie wyżej.

Cyferki licznika będą idealnie prosto przy stanie licznika 555555 km

Edited by kasander, 14 April 2014 - 08:23.


#45 Offline   JuR


  • posts 896
  • Joined 01 Nov 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Posted 14 April 2014 - 18:29

Heh, ja jak niedawno kupowałem swojego drugiego mb (ROZBITEGO !) to patrząć na przebieg ponad 500 tyś na liczniku zacząłem się smiać i zapytałem tylko "ile razy był kręcony? bo tego to chyba nikt nie wie :D?" po czym sprzedawca odpowiedział oczywiście ze uśmiechem na twarzy "a skąd ja mam wiedzieć ?:D w gratisie masz w bagażniku jeszcze dwa liczniki z różnymi przebiegami i wybierz sobie jaki ci się podoba hehe" po czym śmialiśmy się do łez..
w bagażniku był jeden licznik z trzech który jakojedyny pasował do 4cyl (pozostałe dwa były 6cyl :D) tylko jak go przełożyłem (bo denerwował mnie zaniżający obrotomierz) to było na nim soczyste 200 tysi, a licznik po podłączeniu w ogóle nie działał hehe
jeżeli majstrował przy licznikach jakis leszcz, to sprawdzajcie w naszych mb palcem lub na oko ramke kokpitu która idzie w okół licznika i samą ramkę licznika. oczywiście licznik da się wypchnąć ręką od tyłu (spod kierownicy) ale jeżeli licznik był kupiony, nie każdy musiał o tym wiedzieć. po zatym przebiegi w autach szczególnie tak starych jak nasze, to albo są kręcone albo poprostu mają oryginalne 220 tysi------z tym że kręcą się już drugi bądź trzeci raz.
w przykładzie znajomego który ma polówke 199x rocznik, auto z 299,9 tysi wskoczyło na 000 i licznik dalej działa bez problemu,
a kręciu się bóg wie który raz :D

#46 Offline   zieloczek100


  • posts 23
  • Joined 28 Mar 2014
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9D

Posted 14 April 2014 - 18:30

Pany a co za różnica ile nasze gwiazdy mają przejechane? ;)
Ja mam moją perełkę 330tyś gm 86r 100% oryginalny przebieg. Kierownica nie jest jeszcze jak pupka niemowlaka, gałka od biegów w dobrym stanie, siedzienia sa jak nowe - to chyba unikat, od nowości bardzo wysokiej jakości pokrowce. I jeżeli tam Merol wygląda, dodatkowo silnik pięknie "rechocze" nie stuka, nie puka to co za różnica? Wiadomo, że lepiej wiedzieć ile faktycznie ma przejechane, aby tworzyć kolejne legendy...

#47 Offline   kasander


  • posts 157
  • Joined 18 Dec 2013
  • Miejscowość: Gelsenkirchen
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 April 2014 - 19:11

Widzisz JuR na twoim miejscu od razu poszedłbym do sklepu i kupił sprzedającemu 1l flaszkę ,za to ze powiedział prawdę, cena pasowała i kupiłeś a ilu jest takich co w żywe oczy kłamie.

Edited by kasander, 14 April 2014 - 19:12.


#48 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 14 April 2014 - 21:16

a cofał z was ktoś kiedyś licznik jak sprzedawał auto ?

#49 Offline   Gerri


  • posts 2,648
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 14 April 2014 - 22:11

Wyświetl postUżytkownik kasander dnia 14 April 2014 - 08:11 napisał

Kto powiedział ze cyferki licznika musza być w idealnej lini bzdura totalna ,jeżeli cyferki licznika są idealnie prosto to licznik na 100% był kręcony.Prosto są tylko przy ,np dziesiątkach tys,lub setkach tys , idealnie prosta nie jest nawet pierwsza cyferka licznika gdyż idzie do miliona . Tu jest przykład nie skręconego licznika

Cyferka 2 nie jest idealnie w środku jest na dole okienka, jeżeli była by to cyferka 9 dotykała by góry okienka ,a 5 była by idealnie w środku ,jeżeli licznik był kręcony to nigdy nie ustawisz go na 100%.
Ale mnie kolego rozbawiłeś tym tekstem. :)
Powiedz mi mianowicie, po czym licznik rozpoznaje, że akurat na cyferblacie jest widoczna "5" lub "2"? Skoro każdy bębenek z cyframi ma na całym obwodzie dokładnie takie same ząbki? Przecież konstruktor licznika do prestiżowego auta jakim jest Mercedes chyba dążył jednak do tego, aby luzy na mechanizmie były jak najmniejsze i żeby cyferki układały się w idealnie prostej linii. Niestety - to właśnie niewprawne cofanie przebiegu (zwłaszcza prymitywne przestawianie bębenków śrubokrętem) powoduje, że powstaje luz pomiędzy osią bębenków i osią z kółeczkami przestawiającymi bębenki. Właśnie to jest powodem, że cyferki nie ustawiają się w jednej linii.

Wyświetl postUżytkownik kasander dnia 14 April 2014 - 08:11 napisał

Jak na przykładzie zdjęcia licznik będzie na 210000 tys to cyferki będą prosto
Zaręczam ci, że po przebiegu 210 MILIONÓW kilometrów cyferki na pewno nie będą prosto.
Wywodzisz kolego tak niebotyczne teorie, że bardzo dobrze byś się nadawał do komisji Macierewicza :)

#50 Offline   Bruce_Nolan


  • posts 479
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Posted 14 April 2014 - 23:03

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 14 April 2014 - 21:16 napisał

a cofał z was ktoś kiedyś licznik jak sprzedawał auto ?

Licznika nigdy nie cofałem, chociaż to nie problem żaden ;) W poprzednim w201 robiłem korektę, ale z racji tego, że jeździł on blisko 3 lata z niesprawnym licznikiem km. dziennych i nic nie nabijało- dodałem mu 40 tys. km przy naprawie :E

Znacie taki przypadek? :mlot:

Edited by Bruce_Nolan, 14 April 2014 - 23:04.









Podobne tematy Zwiń