Jump to content




- - - - -

[w124] Szyberdach - dziala opornie


27 replies to this topic

#11 Offline   pemireq


  • posts 130
  • Joined 07 Dec 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Posted 24 March 2009 - 17:56

ok, wszystko jasne :smile:



#12 Offline   vietrzyk


  • posts 754
  • Joined 21 May 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 05 April 2009 - 06:56

kristransmed,
Witam,
jako, że wczoraj był ładny słoneczny dzień postanowiłem dobrać się do szyberdachu z godnie z opisem codek'a jaki podałeś. Co prawda w zimne dni miał problemy z osuwaniem ale w ciepłe problemu narazie nie ma (pewnie stary smar ma właściwości smarne już tylko przy wyższych temp. :star: ) Niestety utknąłem już przy 2 pkt :ok: Po wyczepieniu podsufitki z 4 kołków odsuwa się do tyłku nie cała jak w opisie, ale tylko ok 15cm. Jak odsunąłem dach do połowy to podsufitkę odsunąłem do tyłu też tylko 15cm względem miejsca zamocowania. (czyli tak samo daleko) Na końcu słychać jakieś puknięcie (jak by o metal) zarówno na jednej jak i na drugiej stronie. Próbowałem różnymi sposobami, mocniej, odgiąć trochę w górę, trochę w dół, lewo prawo... ale nic nie dało :) Nie chciałem odsuwać podsufitki "za wszelką ceną" bo jeszcze nic nie jest przy nim połamane więc szkoda by było :? . Może ktoś miał taki przypadek i wie jak to zrobić :) Pozdrawiam

#13 Offline   kristransmed


  • posts 636
  • Joined 30 Jun 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Posted 05 April 2009 - 10:19

Coś ją blokuje,dobrze,że nie starałeś się za wszelką cenę.Jeżeli tylko możesz szyber uchylić w górę to jest możliwość odkręcenia zewnętrznego płata blachy bez demontażu ruchomej części podsufitki.Uchylasz szyber,delikatnie palcami odciągasz kawałki materiału maskujące boki uchylonego szybra-wtedy masz na widoku nakrętki mocujące blachę,kluczyk nasadowy lub fajkowy w dłoń i odkręcasz jedną stronę,potem drugą (razem 4 szt.) wtedy możesz wyciągnąć zewnętrzny płat blachy-wszystkie bebechy masz jak na dłoni a ruchoma część podsufitki pozostaje na swoim miejscu.Wyczyść wszystko,przesmaruj a przy montażu blachę przykręć delikatnie,ze 2 razy otwórz i zamknij szyber,potem dokręć i masz ok.Pozdrawiam i życzę owocnej zabawy.

#14 Offline   Devcrk


  • posts 580
  • Joined 30 Aug 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 05 April 2009 - 13:25

Witam, podłączę się pod temat, otóż, szyber do tyłu otwiera się bardzo ładnie, płynnie przez całą długość, w całkowitej ciszy, ale nie mogę go uchylić, tzn uchyla się o ok. 1 cm i staje. Czy ktoś może mi powiedzieć jak to naprawić ?

#15 Offline   chs18


  • posts 82
  • Joined 28 Mar 2009
  • Miejscowość: Kościerzyna

Posted 05 April 2009 - 20:32

No 99% nic nie poradzisz patrzac na niego od gory...

Jak zdemontowalem calego starego to wszystko bylo nasmarowane oryginalnym smarem, i takie zabrudzony, i tylko zwalnial wszystko... Rozebrac na czesci pierwsze, wyczyscic wszystko najlepiej beznyna + szmatka, i potem nasmarowac jakims smarem (HD / bialy smar), najlepiej jak najbardziej sliskim, rzadki zeby byl, nie gesty. Potem nasmaruj te dwie gumy po bokach, i cala uszczelke szybra, zeby mogl sie wslizgiac / wyslizgywac... Bedzie duzo lepiej.

Nie zdziwilbym sie, jak by linka sie gdzies blokowala, lub tez moze , chodz malo prawdopodobne, to kwestia regulacji, na tym bialym pokretle na silniki od szybra.

#16 Offline   pemireq


  • posts 130
  • Joined 07 Dec 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Posted 06 April 2009 - 17:03

vietrzyk, a mozesz szyber odsunac do tylu jakos? Jesli tak, to nie pchaj podsufitki do tylu po wypieciu z zaczepow, tylko wyciagnij ja w kierunku jazdy i wyjmij gora, przez otwor w dachu. Mniej wiecej tak jak na zdjeciu ponizej:
http://www.fotosik.p...d2c557c99d.html

#17 Offline   vietrzyk


  • posts 754
  • Joined 21 May 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 06 April 2009 - 21:31

pemireq, szyber w takie dni odsuwa się bez problemu i otwiera do góry też :ok: Tylko lotkę trzeba ręką, a w zimniejsze dni trzeba było cały szyber ręką więc tak czy owak wymaga konserwacji. a z tym wyjęciem do przodu to :hmm: siur , siur :pub: nie wpadłem na to, narazie tydzień napięty, ale kolejna sobota jak będzie ładna zrobię drugie podejście ;-)

#18 Offline   zygizz


  • posts 7
  • Joined 19 May 2009
  • Miejscowość: Zgorzelec

Posted 29 May 2009 - 13:03

Podepne sie pod temat
Czym najlepiej nasmarować cały szyberdach, prowadnice szyny itp??

Zwykły smar, smar grafitowy, WD 40 czy może jakas wazelina ??

#19 Offline   michelangelo


  • posts 1,471
  • Joined 28 Nov 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 29 May 2009 - 15:59

na pewno nie wd40, obojętnie jaki smar byle by smarował a nie się kleił.

#20 Offline   zygizz


  • posts 7
  • Joined 19 May 2009
  • Miejscowość: Zgorzelec

Posted 30 May 2009 - 12:10

Grafitowy do łożysk będzie dobry ??








Podobne tematy Zwiń