Jump to content




- - - - -

[w201] Szyberdach - nie działa



145 replies to this topic

#11 Gość__


  • Joined --

Posted 13 July 2007 - 15:19

No faktycznie, rewelacji to tu nie napisałeś.
Można to zrobić samemu (jeśli się ma choć troszkę pojęcia i pamięta co i jak się rozbierało).
Fachowców od szyberdachów nie ma tak wielu.



#12 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 13 July 2007 - 15:48

karaquan napisał:

systematycznego zaglądania do prowadnic. Można je co jakiś czas spryskać WD40 czy innym siuwaxem

Co do zaglądania owszem, ale NIGDY WD40 lub podobnym. To nie są środki smarujące.
Do smarowania prowadnic Mercedes przewidział specjalny smar do nabycia w ASO za około 10PLN

#13 Offline   EssiRS


  • posts 5,564
  • Joined 07 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Posted 13 July 2007 - 20:59

RobE124 napisał:

ale NIGDY WD40 lub podobnym
Tez to chcialem napisac, ale juz tyle razy o tym na forum pisalismy, ze WD40 to jeden z gorszych pomyslow na smarowanie, ze mi sie odechcialo w polowie pisania postu. Ten srodek jest po pierwsze za rzadki, a po drugie pomaga osadzac sie roznego rodzaju pylom, kurzowi itp.

Juz lepiej nic nie smarowac niz zalac WD40 :star:

#14 Offline   ogllala


  • posts 210
  • Joined 11 Sep 2007
  • Miejscowość: Polaniec
  • Mercedes:W201 2.5-16V - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0 LPG
  • Inne auto:BMW E 34, e46

Posted 06 October 2007 - 22:02

z tego co ja sie orjentuje nie jest wogole mozliwe wyminienie prowadnicy z jednej tylko strony zawsze trzeba wymienic obie bo najczesciej lamia si te lapki ktore podnosza szebrdach a one sa na specjalnych nitach ktorych nie sposob wybic a nawet jak sie to uda to zalozenie nowego nita ktory w orginale pozwala na poruszanie sie tej lapki do przodu i do tylu oraz w gore i dol jest niemozliwe a przynajmniej ja nigdzie nie spotkalem tak specyficznych nitow :!:

#15 Offline   kafer59r


  • posts 34
  • Joined 20 Aug 2007
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska

Posted 18 October 2007 - 13:37

Ja mam ten sam problem z szyberdachem i tez sa polamane prowadnice , ale interesuje mnie jak wyciagnac prwadnice linki co musze rozebrac zeby sie tam dostac,

#16 Offline   spider


  • posts 81
  • Joined 25 Jul 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Posted 17 March 2008 - 15:48

1.
Czy ktoś się orientuje jak się wymienia / wyczepia / zakłada linkę do szybra? Chodzi mi o sposób mocowania i możliwości wykonania "w trybie gospodarczym".

2. Czy szyber elektryczny do MB124 z 1992 r. różni się od szybra z MB 124 1988r.? Da się jeden zastąpić drugim?

Scalono posty:

3.
Ach, no i sprawa dość istotna przy wymianie: czy można pozostawić starą klapę (zewnętrzną część dachu)? W zamyśle chodzi mi o utrzymanie tego samoego koloru auta bez przemalowywania.

#17 Offline   dudziako


  • posts 155
  • Joined 16 Mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Posted 23 April 2008 - 04:39

Panowie u mnie silnik(szybra) chodzi, Dach z klucza w bagazniku tez chodzi wiec moim zdaniem linki, prowadnice i silnik sa ok.Stawiam na polaczenie zaraz za silnikiem(moze jakas plastikowa zebatka :hmm: . Dajcie mi jakies rady przy rozbieraniu zebym nic nie schrzanil

EDIT:
Czym przesmarowac prowadnice szybra(niektore z alu.) i linke oraz plastikowe zebatki majace styk z elementami stalowymi.

Scalono posty

#18 Offline   Bart21


  • posts 4
  • Joined 27 May 2008
  • Miejscowość: Pszczyna

Posted 07 July 2008 - 22:14

Hej mam pytanie, wiem ze wymienia sie prowadnice ale nie mam tyle kasy a szyber by sie przydal. Jak cos to jestem zainteresowany prawa strona w rozsadnej cenie
moje gg 5886114 tel 512775649
;) :E :mrgreen: ;)

dodano po 1 min.

Brak klimy i skóra robi swoje :sad:

MOD: poprawiłem błędy, proszę korzystać z funkcji "EDYCJA" i nie dopisywać kolejnych postów po sobie.

#19 Offline   pasiasty


  • posts 104
  • Joined 28 Feb 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Posted 08 July 2008 - 07:12

Co do wymiany "Lotki"
Link z naszego FAQ
Co do smarowania najpierw usuń stary często zabrudzony smar :E , ja smaruje zwykłym ŁT-45 w rozsądnej ilości i gra i bucy. Smar odpowiednij gęstości, tani, odporny na czynniki zewnętrzne, odpowiednia lepkość (woda nie ruszy), i co ważne TANI i do wielu zastosowań. Linki o ile nie mamy specjalnych smarów możemy smarować płynem do wspomagania układu kierowniczego.
Co do WD-40 :mrgreen: :E ;)
środek silnie rozpuszczający i penetrujący efekt na pare minut a potem problem nie lada, szczególnie jak sobie zapodasz do pancerza linki ;)

#20 Offline   Jego Wysokość M


  • posts 70
  • Joined 15 Jun 2008
  • Miejscowość: Opole

Posted 08 July 2008 - 17:14

pasiasty napisał:

ja smaruje zwykłym ŁT-45 w rozsądnej ilości i gra i
A ja przy tego typu mechanizmach raczej używam wazeliny technicznej,poza tym cosik mi się nie uchyla za pierwszym razem i musze to robic na raty.W dach chowa sie idealnie ale przy uchylaniu jakieś bunty.Jakies sugestie ??








Podobne tematy Zwiń