Dojrzałem do decyzji, więc prezentuję tutaj moją Gwiazdkę .
na początek historia:
Autko rocznik 1988, 2.0 E, skrzynia "4", z wypasu ma elektryczną antenę i szyberdach oraz termometr zewnętrzny w zegarach. Przyjechało do Polski w 2005 roku, ja kupiłem je na początku 2008 za śmieszne grosze, ale i też stan nie był za dobry. Jednakże - mam potwierdzenie z autoryzowanego serwisu, że buda nie była bita i spawana - czyli to, co bardzo mnie cieszy, i dlatego podjąłem decyzję o zakupie.
Niestety, róży bez kolców podobno nie ma, w moim przypadku kolcami okazały się:
(w nawiasie co zostało zrobione)
Zawieszenie przód:
- popękane sprężyny przód (wymienione na nowe Kayaba)
- wybite tuleje wahaczy przód (wszystkie! wymienione na Lemforder)
- wybite gumy stabilizatora przód (wymienione na nowe Lemforder)
- uszkodzony drążek środkowy (wymieniony na nowy FEBI)
- wybita końcówka lewa zewnętrzna lewego drążka (wymieniona na nową FEBI)
- sworznie wahaczy na wykończeniu (wymienione na nowe Lemforder)
- uszkodzone tuleje wspornika drążka (wymienione na nowe FEBI)
- klocki przód - gołe blachy (założone nowe klocki tymczasowe jakieś textary, na wiosnę planowana wymiana wraz z tarczami na Mikoda / Bosch)
Zawieszenie tył:
- poduszki wózka (wymienione na nowe Lemforder)
- lewy wahacz, ten z regulacją (wymieniony na nowy Lemforder)
- tuleje pływające (wymienione na nowe Lemforder)
Silnik i przeniesienie napędu:
- wymienione filtry i oleje (silnik, skrzynia, most - poprzedni właściciel jeździł na oleju sam nie wie ile i jak długo, bo nie był zmieniony od czasu ściągnięcia z Niemiec )
- sonda lambda (wymieniona na używaną, ale sprawną)
- czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra (wymieniony na używany)
- uszczelniacze zaworowe (wymiana planowana na wiosnę)
- popękany tłumik drgań wału (wymiana planowana na wiosnę)
- niestety tylny most do wymiany (wymiana planowana na wiosnę)
- sterownik wtrysku rozruchowego i sam wtrysk (wymienione na używane)
Wnętrze:
- zniszczone, poprzedni właściciel miał psa, i ten pies lał w samochodzie .
Wymieniłem szarą standardową tapicerkę na czarną z rocznika 1992. Nie szukałem oryginalnego koloru, bo chciałem czarną.
- deska rozdzielcza (wymieniona na używaną)
Blacharka:
- podłoga - generalnie jak dzwon, w jednym miejscu (odpływ wody z podszybia) skorodowało i jest dziura, spawanie przewidziane na wiosnę.
- lewe tylne nadkole - wyszła teraz od soli ruda, więc trzeba będzie wspawać reperaturkę - na wiosnę
- przód prawy - błotnik jak na zdjęciu - mała przygoda na parkingu (nie z mojej winy!!) - na wiosnę do klepania
- lakier - wypłowiały, miejscami porysowany (dach) od myjni ze szczotami. Na kwiecień planowana jest kompletna lakierka całego autka, oczywiście w tym samym kolorze.
I to by było na tyle. Gwiazdka prezentuje się tak:
I co powiecie?
0
[w201] carlOOs 2.0E '88
Rozpoczęty przez carl00s, sty 08 2010 11:13
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 stycznia 2010 - 11:13
#2
Napisano 08 stycznia 2010 - 11:24
carl00s napisał:
I co powiecie?
Niewiele. Duzo pracy przed Tobą jeszcze
#3
Napisano 08 stycznia 2010 - 11:38
jackie01 napisał:
Niewiele. Duzo pracy przed Tobą jeszcze
Wiem, ale - forum mi tak dużo pomogło, że mając to, własne zaplecze sprzętowe i zamiłowanie do pchania łapek pod maskę oraz niewielkie, ale stałe źródło dofinansowania - myślę, że doprowadzę gwiazdkę do stanu takiego, jak prezentujecie w swoich galeriach . W chwili obecnej najważniejszą doa mnie sprawą było doprowadzenie zawieszenia do stanu fabrycznego, co zostało zrobione (poza mostem), oraz silnika do stanu jak najbliżej fabrycznego - i gdyby nie uszczelniacze, to byłoby super, pomiar mocy na hamowni po wymianie lambdy, czujnika temp. i po strojeniu w serwisie Bosch wykazał 116 km, czyli z fabrycznych 118 ubyły raptem dwa
#4
Napisano 08 stycznia 2010 - 11:54
No i to sie chwali. Byle tak dalej Informuj na biezaco o postepach prac.
#5
Napisano 08 stycznia 2010 - 12:18
Bardzo ladny opis. szkoda, ze nie jest to zjawisko czeste
Powodzenia i wytrwalosci w pracach. Idziesz w dobrym kierunku
Powodzenia i wytrwalosci w pracach. Idziesz w dobrym kierunku
#6
Napisano 08 stycznia 2010 - 12:26
No to jeżeli na bieżąco, to mogę już
Autko właśnie wróciło od mechanika.
Zrobione:
- wymieniony termostat (Wahler)
- odkamieniony i wyczyszczony cały układ chłodzenia (nie wiem jak i nie wnikam)
- wymieniona poduszka skrzyni biegów (niestety Meyle)
- założone nowe ograniczniki skrętu
- nowy pasek klinowy Bosch
- nowe sprzęgło Valeo
- nowe szczęki i linki hamulca ręcznego.
A swoją drogą, bardzo, ale to bardzo polecam warsztat pana Piotra Młynarczyka i jego warsztat "Pol-Merc" z Koszalina. Pan Piotr jest niesamowitym człowiekiem, używa tylko dobrych części, nie jest tani, ale za to solidny jak skała, i daje rabaty na części . Wielkie DZIĘKUJĘ! dla niego i jego załogi za tak troskliwą opiekę nad moją Gwiazdką.
Ale najlepsze zostawiam sobie na jutro lub przyszły tydzień: montaż elektrycznych szyb - kupiłem na szrocie oryginalną, kompletną instalację z tego modelu na przód.
Zrobię fotorelację z montażu krok po kroku i postaram się jakoś szybko ją tu zamieścić .
Autko właśnie wróciło od mechanika.
Zrobione:
- wymieniony termostat (Wahler)
- odkamieniony i wyczyszczony cały układ chłodzenia (nie wiem jak i nie wnikam)
- wymieniona poduszka skrzyni biegów (niestety Meyle)
- założone nowe ograniczniki skrętu
- nowy pasek klinowy Bosch
- nowe sprzęgło Valeo
- nowe szczęki i linki hamulca ręcznego.
A swoją drogą, bardzo, ale to bardzo polecam warsztat pana Piotra Młynarczyka i jego warsztat "Pol-Merc" z Koszalina. Pan Piotr jest niesamowitym człowiekiem, używa tylko dobrych części, nie jest tani, ale za to solidny jak skała, i daje rabaty na części . Wielkie DZIĘKUJĘ! dla niego i jego załogi za tak troskliwą opiekę nad moją Gwiazdką.
Ale najlepsze zostawiam sobie na jutro lub przyszły tydzień: montaż elektrycznych szyb - kupiłem na szrocie oryginalną, kompletną instalację z tego modelu na przód.
Zrobię fotorelację z montażu krok po kroku i postaram się jakoś szybko ją tu zamieścić .
#7
Napisano 08 stycznia 2010 - 17:01
Widzę że idziesz pełną parą, i robisz wszystko tak jak należy nie stosując półśrodków. Ładny opis i fajne auto, ale niedługo będzie jeszcze lepsze. Pozdrawiam.
#8
Napisano 08 stycznia 2010 - 22:06
Gratuluje wytrwalosci w przywracaniu dobrego stanu autu. Bardzo bylbym wdzieczny za relacje z montazu elektrycznych szyb
#9
Napisano 08 stycznia 2010 - 22:38
carl00s napisał:
forum mi tak dużo pomogło
oby było jak najwięcej takich miłośników, Pracy jest dużo, ale efekt koncowy będzie dla Ciebie zadośćuczynieniem za tą włożoną pracę i pieniądze.
Pozdrawiam.
#10
Napisano 10 stycznia 2010 - 11:44
carl00s napisał:
Wnętrze:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]MarcinDB 220E 1993 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | MarcinDB |
|
||
[W124] 220E '92r by elspasoo |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | elspasoo |
|
||
[W124] Jaki olej do 320E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Saren |
|
|
|
[w211] reakcja na gaz 320e |
Mercedes C, E i CLK | czapik5 |
|
||
[W124] majsterus 220E `92 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | majsterus |
|