Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Niska temperatura silnika - wiatrak cały czas kręci.


90 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2017 - 16:44

Pod kolektorem wylotowym, przy pompie wody, na tej samej podstawie co pompa wody tyle nie z przodu a z boku silnika.



#32 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2017 - 18:04

Jestem wzrokowcem, ktoś mógłby mi zaznaczyć, gdzie on jest?

Dołączona grafika

#33 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2017 - 19:59

Jeśli jest tak samo, jak w OM602, to termostat powinien być pod tą rurą z lewej. Obudowy termostatu trudno nie rozpoznać, prześledź węże, termostat będzie tam, gdzie włażą w silnik oraz będzie tam plastikowa obudowa na 2-3 śrubki sześciokątne

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 01 listopada 2017 - 19:59


#34 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2017 - 20:15

Na przykładzie mojego dawcy:
OM605
Dołączona grafika

#35 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2017 - 20:20

Nad alternatorem idzie wąż od chłodnicy i połączony z kruccem który jest przykrecony dwiema śrubami i pod nim jest termostat.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#36 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2017 - 00:35

Czyli - wyciągnąć obudowę filtra powietrza dla lepszego dojścia i idzie, odkręcić dwie śruby i mam, yup? Wąż też zdjąć, czy jest wystarczająco giętki, żeby bez problemu odciągnąć osłonę?

#37 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 02 listopada 2017 - 12:30

Tak jest, spokojnie poradzisz sobie bez zdejmowania węża.

#38 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 02 listopada 2017 - 12:31

Filtra nie ruszaj, jest z drugiej strony. Śruby chyba są 3 i to wszystko co trzeba odkręcić, a wąż odepnij jeśli uznasz za konieczne- ja odpinałem. No i rzecz jasna pamiętaj, że trzeba spuścić sporo płynu z układu ;)

#39 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2017 - 13:37

O płynie pamiętam, i tak będę zmieniał na zimowy, bo nie wiem, co w układzie siedzi. Więc obie rzeczy za jednym zamachem (albo bardziej poprawnie politycznie -za jednym incydentem)

#40 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2017 - 14:32

Etap 1 - wykręciłem termostat, siedzi sztywno w oprawce/osłonie i... jest zamknięty. Nalałem wody w sam cybant i jest szczelny. Teraz czekam na wrzątek.

Ale jak nim potrząsnę, coś w środku lata, grzechocze

Etap 2 - zalałem wrzątkiem, otwiera się

Etap 3 - zalałem chłodniejszą wodą, zamyka się.

Czyli działa. Co jeszcze mogłoby być winowajcą?

Użytkownik Fah edytował ten post 02 listopada 2017 - 14:45









Podobne tematy Zwiń