Skocz do zawartości




- - - - -

Problemy ze spalaniem. /mercedes 190 2.0D/


91 odpowiedzi w tym temacie

#91 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2010 - 22:47

Czaro napisał:

gdyż listwa regulacyjna w pompie wtryskowej zmniejsza dawkę paliwa prawie do zera (im większa różnica obroty/wychylenie pedału gazu tym mniej paliwa pompa podaje)

W jaki sposob :?: :czujnik:



#92 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 listopada 2010 - 14:27

jackie01, Listwa regulacyjna pompy wtryskowej jest połączona poprzez regulator obrotów i zespół dźwigni oraz drążków z pedałem przyspieszenia. Wychylenie pedału przyspieszenia jest przekształcane na odpowiednie ustawienie listwy regulacyjnej. Regulator pracuje w zależności od prędkości obrotowej. Ruchy bezwładników regulatora odśrodkowego są zmieniane na ruch listwy regulacyjnej pompy wtryskowej. Jest ona odpowiednio do warunków pracy przesuwana w kierunku STOP lub PEŁNE tak, że prędkość obrotowa silnika jest regulowana automatycznie w żądanym zakresie.
I teraz podczas hamowania pojazdu silnikiem, silnik napędzany jest przez pojazd, co powoduje, że przy wyższej prędkości obrotowej w stosunku do wychylenia pedału przyspieszenia bezwładniki wędrują na zewnątrz i przesuwają listwę regulacyjną w kierunku STOP i wielkość tłoczonych dawek zostaje zmniejszona. Im większa różnica obroty/wychylenie pedału gazu tym mniej ropki wędruje na wtryski.








Podobne tematy Zwiń