Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Nawiew nie chodzi na 1,2 i 4 biegu.


46 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 16 marca 2011 - 15:06

w pierwszej kolejności przeczyścić styki przełącznika..



#32 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2011 - 18:41

Panowie podepnę się pod temat bo u mnie w :) W201 wyzionął ducha 4 bieg dmuchawy. To znaczy 1,2,3 jest normalnie a jak przełączę na 4 to wieje przez 1-2 sekundy i potem przestaje i zaczyna coś czuć lekko spalonym. Jak przełączę na niższy bieg np 3 to za 1-2 sekundy dmuchawa zaczyna działać. Co może być tego przyczyną i gdzie szukać problemu? :P

#33 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2011 - 21:13

4 bieg nie przechodzi przez opornik tylko prosto z plusa, przyczyną może być przełącznik, zaśniedziałe kable
jak również zbyt duży pobór prądu przez dmuchawę czyli np zacierające się tulejki.

#34 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2011 - 14:02

Przełącznik rozebrałem, wyczyściłem i przesmarowałem. Jest on czysty więc to nie on. I jest tak, że 1,2,3 bieg działają bez zarzutu a gdy włączę 4 bieg to dmucha 2-3 sekundy i przestaje. Kilka sekund jest ciszy i znowu dmucha parę sekund i znowu na chwilę przestaje i tak cały czas. Czego to może być wina? :roll: :hmm:

#35 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2011 - 14:58

Panowie dodam jeszcze co właśnie zaobserwowałem. Gdy auto nie jest zapalone tylko przekręcony kluczyk na zapłon to dmuchawa na 4 biegu działa prawidłowo. Ajeśli silik pracuje to 4 bieg działa tak jak opisałem wyżej. Kilka sekund dmucha kilka sekund nie działa i znowu kilka sekund dmucha i znowu przerwa. Tak jakby szedł na przekaźniku czasowym :shock: :roll: :hmm: . Ktoś ma jakieś pomysły co mu dolega? :hmm:

#36 Offline   Balbin


  • Postów: 866
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 91r. - M104

Napisano 27 sierpnia 2011 - 19:01

a sproboj zrobic tak ze jak odpalisz auto to przekrec delikatnie kluczyk w lewo tak jak sie gasi auto ale zrobtak zeby przekrecic ale go nie zgasic i zobacz czy bedzie 4 bieg dzialal jak bedzie dzialal to bedzie padniety ten styczek ktory wylacza dmuchawe podczas startu silnika :hmm:

#37 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2011 - 22:36

Balbin, a czy wtedy radio by się też nie wyłączało? :hmm:
Wszystkie kable prowadzą do opornika dmuchawy a z niego już tylko dwa do silniczka, może tam jest styk
przypalony.

#38 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 sierpnia 2011 - 08:59

Styki i przy przełączniku i przy oporniku dmuchawy posprawdzałem i poczyściłem. Są :D . A podczas rozruchu silnika wentylator wyłącza się na tą chwilę aż :hmm: zapali więc stacyjka jest raczej :D . Nie wiem co to może być :hmm: . Może ktoś coś jeszcze podpowie :roll: .

#39 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2011 - 13:47

Panowie przyszła mi inna dmuchawa i gość zapewniał, że jest 100% sprawna. Jak ją podepnę do mojej :ok: to dmuchawa chodzi, na 4 biegu bezpiecznika już nie wywala ale na 3 biegu jak pochodzi trochę to spiralka w tym rezystorze za akumulatorem dalej nagrzewa się do czerwoności :hahaha: . Czy to normalne czy znowu trafiłem na uszkodzoną dmuchawę? ;)

#40 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 08 września 2011 - 17:58

Sly108, normalne u mnie też tak jest w :ok: :hahaha: sprawdzałem masz :hahaha: do zobaczenia ;)








Podobne tematy Zwiń