Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] autoalarm cobra, sterownik centralnego zamka


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   alan124


  • Postów: 153
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów

Napisano 28 lipca 2010 - 12:12

Witam. Tematy były, nawet parę lat temu. Czytanie ich nie pomogło mi w rozwiązaniu mojego problemu, dodatkowo po podłączeniu się pod nie, nie uzyskałem odpowiedzi, dlatego zakładam nowy wątek. Otóż zakupiłem sterownik centralnego zamka i można powiedzieć, że nawet go podłączyłem. Wszystko jest zrobione bardzo prowizorycznie i dodatkowo nie działa właściwie. W samochodzie już wcześniej był autoalarm, lecz zgubiłem do niego pilot. Chcę się pozbyć starego autoalarmu i w jego miejsce założyć nowo kupiony sterownik centralnego zamka. Niestety boję się tej operacji, ponieważ nie wiem na jakiej zasadzie jest podłączony stary autoalarm. Z tego co widzę to steruje blokadą silnika, na pewno jakimiś przekaźnikami.. Krótko. Chciałbym wrócić do pierwotnego podłączenia i dopiero na końcu podłączyć mój sterownik, korzystając np. z tej fotorelacji http://www.peachpart...kka/W124Keyless. Podłączałem się do tego tematu http://mb201-124.eu/...y+pod%B3aczenie, ponieważ problem dotyczył sterownika, który ma dokładnie taką samą instrukcję jak moja - niestety na razie nie uzyskałem żadnej pomocy. A teraz opiszę dlaczego mój sterownik nie działa właściwie. Podłączyłem się bezpośrednio do pompki, parę kabli pociągnąłem do starego autoalarmu (stacyjka itd). Ogólnie wszystko działa, lecz po odpaleniu silnika sterownik tak jakby się zawiesza, nie mogę już wtedy otwierać drzwi pilotem. Po odłączeniu i podłączeniu zasilania ponownie wszystko wraca do normy. Dzieje się to, gdy jest podłączona funkcja automatycznego zamykania drzwi po 25 sek i prawdopodobnie też funkcja zamykania drzwi po przekręceniu stacyjki. Nie mam pojęcia o co chodzi, dlatego tym bardziej chciałbym wyrzucić stary autoalarm i zrobić to PORZĄDNIE! :ok:

Dorzucam zdjęcia starego autoalarmu i instrukcję do podobnego modelu (kolory przewodów i miejsca ich podłączenia raczej się zgadzały).

Dołączona grafika Dołączona grafika

http://instrukcja.pl..._autoalarm_3800

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc :hmm:



#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2010 - 16:06

A jak masz zworke "czasowa" ustawiona? Moze w alarmie jest dodatkowy przekaznik i dlatego wariuje. Przestaw zworke na krotki impuls i obadaj co sie stanie.

#3 Offline   alan124


  • Postów: 153
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów

Napisano 29 lipca 2010 - 10:57

Sterownik konfigurowałem wg instrukcji dla zamka pneumatycznego. Impuls do otwierania i zamykania powinien mieć 3 sek. Tylko tak jak pisałem wcześniej, zależy mi na tym żeby pozbyć się starego autoalarmu i powrotu do pierwotnego podłączenia, a dopiero na końcu ponowne podłączenie nowego sterownika, help!

#4 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipca 2010 - 16:27

alan124 napisał:

Impuls do otwierania i zamykania powinien mieć 3 sek
zgadza sie, ale jak masz uklad dodatkowy przekaznikow z diodami (zeby nie dalo sie rozbroic alarmu po wylamaniu zamka w drzwiach) to wtedy impuls trzeba 0,5s bodajze.

alan124 napisał:

zależy mi na tym żeby pozbyć się starego autoalarmu i powrotu do pierwotnego podłączenia
to idz po przewodach znajdziesz miejsca "wkluc w instalacje". Lutujesz pociete miejsca i po bolu.

#5 Offline   alan124


  • Postów: 153
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów

Napisano 30 lipca 2010 - 07:50

Ok, udało mi się pozbyć jednego problemu. Po włączeniu stacyjki już nic mi się nie zawiesza. Odciąłem tylko jeden kabel ze starego sterownika :) Po prostu był połączony z nowym sterownikiem i drzwiami - niepotrzebnie łączyło się to ze starym sterownikiem. Tak czy siak odłączyłem funkcję zamykania drzwi po przekręceniu stacyjki i tutaj pytanie: przy włączonym silniku drzwi są zamknięte, jeżeli nie chcę gasić silnika to jak mam je otworzyć? Dodam, że gdy funkcja była jeszcze aktywna, to po kliknięciu przycisku otwierania drzwi na pilocie drzwi nie otworzyły się i tradycyjnie wszystko się zawiesiło. Póki co funkcja ta jest wyłączona, ale ogólnie chciałbym żeby była. Da się to jakoś zrobić? Czy muszę za każdym razem wyłączyć silnik?

Co do robienia porządku w kablach i wywalania autoalarmu to na razie spasuje, wszystko już podłączone, więc póki co nie ruszam :D








Podobne tematy Zwiń