Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika


179 odpowiedzi w tym temacie

#171 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 18 października 2019 - 10:08

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 18 października 2019 - 09:36 napisał

Na siłę można coś wykorzystać. Jest zasilanie, jest masa, trzeba sobie tylko sfabrykować podłączenie do pompki centralnego - ale to można zrobić bardzo blisko centralki starego alarmu wykorzystując sygnał z drzwi pasażera przód. Czyli w zasadzie wykorzystujemy tylko plus i masę - nie za dużo tego...

Dzięki za odpowiedź. Zastanawiałem się nad tym ponieważ ma on zasilanie, połączenie z pompką, oraz połączenie z kierunkowskazami. Więc wszystko czego dusza pragnąc może w jednym miejscu. Chyba że źle kombinuję.



#172 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 października 2019 - 10:54

Najprostsze sterowniki (lub najprostsze połączenie bardziej skomplikowanego sterownika) wymaga jedynie plusa, minusa i przeciętego kabelka do pompy. Bardziej skomplikowane potrzebują również kierunkowskazów i sygnałów z krańcówek drzwi. To wszystko przy tej centralce jest.
Istniejące przy centralce alarmu połączenie do pompki centralnego nic ci nie da - bo potrzebujemy przeciąć kabel na drodze z siłownika drzwi do pompki. To możemy zrobić przy słupku przednich prawych drzwi.

#173 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 18 października 2019 - 11:13

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 18 października 2019 - 10:54 napisał

Najprostsze sterowniki (lub najprostsze połączenie bardziej skomplikowanego sterownika) wymaga jedynie plusa, minusa i przeciętego kabelka do pompy. Bardziej skomplikowane potrzebują również kierunkowskazów i sygnałów z krańcówek drzwi. To wszystko przy tej centralce jest.
Istniejące przy centralce alarmu połączenie do pompki centralnego nic ci nie da - bo potrzebujemy przeciąć kabel na drodze z siłownika drzwi do pompki. To możemy zrobić przy słupku przednich prawych drzwi.

Wszystko jasne:) Czyli jak wrzucę centralkę np w nogi pasażera tam gdzie inne moduły(O2,Alarm, tempomat) znajdę w okolicy na pewno kable od centralnego, a kierunki z awaryjnych z konsoli środkowej czy tez gdzieś bliżej znajdę?:D Ma być ciepły weekend to chciał bym podziałać :D

#174 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 października 2019 - 11:37

Akurat nie upierałbym się na umieszczenie nowej centralki w nogach pasażera. Tak niskie usytuowanie w kabinie, dodatkowo pokrywa sterowników (czasami jest metalowa) może dosyć mocno ograniczać zasięg działania pilotów. Prze montażem doradzałbym zrobić próbę - umieścić centralkę w tym miejscu, prowizorycznie podpiąć zasilanie i sprawdzić, jaki jest zasięg. Pierwsza osoba krąży z pilotem naokoło auta, druga osoba siedzi w kabinie i słucha klikania przekaźników przy naciskaniu pilota. Jeżeli zasięg jest niewystarczający, można rozważyć również inne miejsca montażu:
- pod skrzynką bezpieczników (wystarczająco miejsca, dobre usytuowanie - trzeba doprowadzić dwa kabelki do pompki od słupka drzwi kierowcy)
- przy pompce centralnego z tyłu (dobre miejsce, trzeba doprowadzić dwa kabelki łączące do kierunkowskazów z wiązki idącej wzdłuż auta po lewej stronie - wpięcie pod siedzeniem)

#175 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 18 października 2019 - 11:42

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 18 października 2019 - 11:37 napisał

Akurat nie upierałbym się na umieszczenie nowej centralki w nogach pasażera. Tak niskie usytuowanie w kabinie, dodatkowo pokrywa sterowników (czasami jest metalowa) może dosyć mocno ograniczać zasięg działania pilotów. Prze montażem doradzałbym zrobić próbę - umieścić centralkę w tym miejscu, prowizorycznie podpiąć zasilanie i sprawdzić, jaki jest zasięg. Pierwsza osoba krąży z pilotem naokoło auta, druga osoba siedzi w kabinie i słucha klikania przekaźników przy naciskaniu pilota. Jeżeli zasięg jest niewystarczający, można rozważyć również inne miejsca montażu:
- pod skrzynką bezpieczników (wystarczająco miejsca, dobre usytuowanie - trzeba doprowadzić dwa kabelki do pompki od słupka drzwi kierowcy)
- przy pompce centralnego z tyłu (dobre miejsce, trzeba doprowadzić dwa kabelki łączące do kierunkowskazów z wiązki idącej wzdłuż auta po lewej stronie - wpięcie pod siedzeniem)

Dziękuję bardzo. Będzie dłubane:)

#176 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 sierpnia 2021 - 19:04

Z uwagi na to, że linki do grafik zanikły, a starałem się bardzo żeby moja wypowiedź wytłumaczyła niejasności w sposób jak najbardziej zrozumiały to poświęciłem dłuższą chwilę i moja wypowiedź została zreanimowana.
No to zgodnie z obietnicą po kolei
UKŁAD PODSTAWOWY FABRYCZNY
Dołączona grafika
Mamy po lewej oryginalny siłownik (np. w drzwiach kierowcy), na dole jest membranka siłownika, na górze jest styk elektryczny, kluczem poruszamy brązową dźwigienką w górę lub w dół. Stan na obrazku to stan "zamknięty". Styk jest ustawiony tak, że przekazuje do pompki sygnał ujemny.
Spróbujmy tera odblokować drzwi. Wsadzamy do wkładki klucz, i obracając go podnosimy brązową dźwigienkę do góry. Z dźwigienką podnosi się również styk i membranka w siłowniku. Wygląda to teraz tak:
Dołączona grafika
Pompka dostaje ze styku tym razem sygnał "plus" i uruchamia się. Pompując membranę od dołu (poprzez zielony przewód) ustawia cały układ w górnej pozycji - pod membraną jest cały czas ciśnienie, tak więc nawet po wyjęciu kluczyka pozostaje to w pozycji górnej. Tu należy dodać, że do zielonego przewodu podłączone są również pozostałe siłowniki w aucie. Czyli wszystkie powinny wykonać ruch do góry i w tej pozycji pozostać.
Przechodzimy na następny etap. Przecinamy niebieski przewód elektryczny pomiędzy siłownikiem drzwi i pompką i wstawiamy dwa przekaźniki. Wygląda to tym razem tak:
Dołączona grafika
Jak widać nie ma na razie żadnej różnicy w przepływie prądu z siłownika drzwi do pompki. Dopóki nie podamy prądu na któryś przekaźnik układ działa dokładnie tak, jak te na rysunkach powyżej.
Bawimy się dalej. Podłączamy przekaźniki do naszego alarmu/sterownika centralnego i próbujemy odblokować centralny. Podajemy impuls na przekaźnik "otwórz". Wygląda to teraz tak:
Dołączona grafika
Jak widać przekaźnik odłączył na moment siłownik w drzwiach i podał w stronę pompki własny prąd ze styku połączonego z plusem. Pompka rusza (jak w powyższym przypadku) i pompuje pod membranę powietrze unosząc brązową dźwignię i całą resztę do góry. Wygląda to tak:
Dołączona grafika
W stanie na obrazku cały czas na przekaźniku jest impuls! Ale możemy już bez przeszkód wyłączyć przekaźnik i jak widać stan otwarcia będzie podtrzymany przez odpowiednio ustawioną membranę i połączony z nią styk w siłowniku. I to jest kolego ZATRZASK którego szukasz.
Analogiczne jest działanie przy zamykaniu, ale w tym momencie prąd jest podawany na drugi przekaźnik (oznaczony "zamknij") który z kolei przekazuje do pompki impuls masy.
Jeszcze należy poruszyć temat długości impulsu. W przykładzie powyżej impuls przekaźnika trwał tak długo, aż membrana i styk w pompce przemieściły się w drugą, krańcową pozycję i po zwolnieniu przekaźnika układ był dalej w nowej pozycji. Co sie jednak stanie, jak impuls będzie krótki? Pompka ruszy, ale membrana w krótkim czasie nie przejdzie całkowicie w drugą pozycję. Zwalniamy przekaźnik, i do pompki poleci impuls z siłownika w drzwiach - który nie zdążył przemieścić się w drugą pozycję! Po krótkotrwałym impulsie "otwórz" pompka dostanie ponownie pierwotny sygnał "zamknij". Czyli guzik w drzwiach ruszy do góry i się cofnie znowu w dół. Tak to w skrócie wygląda.

Użytkownik Gerri edytował ten post 25 sierpnia 2021 - 19:11


#177 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lutego 2023 - 10:29

Witam!
Chciałbym u siebie dołożyć dodatkowy przycisk ryglowania drzwi, taki jak był w niektórych 124 na tunelu środkowym. Przycisk już mam. Próbowałem go podłączyć wpinając się w żółty przewód sterujący do pompki. Niestety przy podawaniu masy lub plusa paliło bezpiecznik.
Przyszedł mi do głowy pomysł, żeby ciachnąć ten przewód i wtedy się wpiąć.
Czy wtedy powinno działać?
Pozdrawiam!

#178 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 lutego 2023 - 11:26

Cześć
Twoje nieskuteczne próby wynikają z nieznajomości działania układu. Chciałem cię odesłać do kilku moich obrazków wyjaśniających tą zasadę, ale szczęście mi sprzyja: są dokładnie nad postem który napisałeś :)
Zwróć uwagę na dwa pierwsze obrazki (jest na nich niebieski kabel, ale żółty i zielony są podłączone identycznie)
Otóż niebieski kabel ma dwie stabilne pozycje: ALBO podłączenie do masy, ALBO podłączenie do plusa. Innej możliwości nie ma - tak jest zrobiony siłownik. Czyli jak na niebieski kabel podasz plus lub minus to bezpiecznik na pewno się przepali! (zależnie w jakiej pozycji jest siłownik i co podajesz na kabel) Nie próbuj tego dalej, bo spalisz styki w siłowniku!
Oczywiście możesz przeciąć kabel niebieski (w twoim przypadku wybrałeś żółty) i wykorzystać jego "koniec" idący w kierunku pompki. Stracisz jednak możliwość sterowania zamka kluczykiem z siłownika który odciąłeś! Żółty o ile pamiętam to zamek klapy bagażnika.
Zwróć jednak uwagę, że złodziej otrzymuje nową możliwość kradzieży auta: wystarczy lekko odchylić ramkę przednich drzwi i nacisnąć kijkiem przycisk na konsoli. Drzwi się otworzą. W rozwiązaniu oryginalnym jeżeli auto zostanie zamknięte pilotem to przyciska na konsoli staje się nieaktywny.

#179 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lutego 2023 - 18:24

Dziękuję bardzo za wyjaśnienie. Tak właśnie myślałem. Zdaję sobie z tego sprawę, że stracę tą możliwość, ale to już jest najmniejszy problem - z tego powodu wybrałem też zamek klapy bagażnika. Przeważnie otwiera się jednak od strony kierowcy lub pasażera. Ja dodatkowo mam zamontowany uniwersalny sterownik i przeważnie zamek obsługuję pilotem. Ten opisywany przeze mnie przycisk osadziłem w miejscu dawnego fadera, który zlikwidowałem gdyż mam nowoczesne radio i wszystkie głośniki chciałem podpiąć bezpośrednio.

Pytanie nr 1: Wspominane przez Ciebie ,,rozwiązanie oryginalne" dotyczy kluczyka Irda tego na podczerwień? Dobrze myślę?
Pytanie nr 2: Czy jest jakiś sposób by po zamknięciu samochodu przycisk stawał się nieaktywny w mojej wersji ze zwykłym kluczykiem?

#180 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 lutego 2023 - 19:25

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 06 lutego 2023 - 18:24 napisał

Pytanie nr 1: Wspominane przez Ciebie ,,rozwiązanie oryginalne" dotyczy kluczyka Irda tego na podczerwień? Dobrze myślę?
Tak. Dobrze myślisz. Wersja z przekręcaniem kluczyka w drzwiach (bez pilota na podczerwień) nie miała przełącznika na konsoli.

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 06 lutego 2023 - 18:24 napisał

Pytanie nr 2: Czy jest jakiś sposób by po zamknięciu samochodu przycisk stawał się nieaktywny w mojej wersji ze zwykłym kluczykiem?
Niestety nie ma prostego sposobu. Potrzebny jest układ działający w sposób "logiczny" (chodzi o logikę matematyczną). Układ musi być w stanie rozpoznać, czy mamy auto zamknięte bo idziemy do domu, czy zamknięte dlatego, że jedziemy i się boimy złodzieja. Jednym z rozwiązań jest zamontowanie alarmu zamiast modułu centralnego zamka. Takiego alarmu, który ma funkcję automatycznej blokady drzwi po załączeniu zapłonu.








Podobne tematy Zwiń