Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] spryskiwacze


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   malcolmx


  • Postów: 4
  • Na forum od: 14 wrz 2010

Napisano 14 września 2010 - 16:06

Witam!

Problem polega na tym, ze ladne kilka miesiecy walcze ze swoimi spryskiwaczami. Na samym poczatku plyn przestal leciec i juz. Sprawdzilem wezyki, silnik, wszystko bylo w porzadku, jednak okazalo sie, ze pod maska znajduje sie takie biale cos z gumką (chyba zawor odprowadzajacy) w ktorym byla peknieta gumka. Z jednej strony wchodzil jeden wezyk w ten zawor a z drugiej strony wychodzily 2. Za namowa znajomego, kupilem zwykly trojnik w sklepie i po podlaczeniu niby jest ok ALE nie ma cisnienia! Dyszą od strony kierowcy w ogole nie leci woda, natomiast od strony pasazera delikatnie pryska. W czym tkwi problem? Dodam jeszcze, ze gumka pod silniczkiem przy zbiorniczku zostala delikatnie uszczelniona silikonem, gdyz ciekla tam woda.

Prosze o pomoc.



#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2010 - 16:23

malcolmx napisał:

Za namowa znajomego, kupilem zwykly trojnik w sklepie i po podlaczeniu niby jest ok ALE
oryginalny trojnik ma w sobie oporowy zawor zwrotny, dzieki czemu pompka moze nabic wyzsze cisnienie. Kup taki jak byl i powinno dzialac.

#3 Offline   malcolmx


  • Postów: 4
  • Na forum od: 14 wrz 2010

Napisano 14 września 2010 - 16:30

A jak mam dokladnie nazwa te czesc? Trojnik z zaworem oporowym?

#4 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2010 - 18:09

trójnik spryskiwaczy (beda widziec OCB) - numer 000 860 08 62 (ASO - ok. 40PLN)

#5 Offline   SiaraK


  • Postów: 52
  • Na forum od: 18 cze 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2010 - 18:58

Taka praktyczna- ekonomiczna uwaga: myślę że szpece na szrocie nie mają pojęcia o zaworze zwrotnym/oporowym i wyrwiesz u nich ten trójnik za przysłowiowe piwo :|
Pozdrawiam

#6 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2010 - 19:14

nowy febiego cale 5zl

#7 Offline   slav3k89


  • Postów: 44
  • Na forum od: 15 paź 2009
  • Miejscowość: Rzeszów

Napisano 15 września 2010 - 18:55

15 zł w sklepie mercedesa dałem rok temu ;) i chulało jak głupie :)

#8 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 września 2010 - 21:20

Zanim kupisz nowy trójnik z zaworkiem, to sprawdź wodą w strzykawce czy są zwyczajnie drożne...
Przyjrzyj się dyszom - jak ktoś lał kranówę to możliwe, że mogły się zakamienić. U mnie jak niektóre dość niemrawo sikały i jednej dyszy nie dało się regulować, to zrobiłem małą kurację: Odłączyłem wężyk przy samym spryskiwaczu i strzykawką z rurką wlewałem rozgrzany ocet. Potem w drugą stronę: spryskiwacz w kubek z octem i ciągnąłem strzykawką. Trochę jeszcze leżały w occie, bo to nie działa momentalnie. Następnie poszła w ruch grubsza szpila, którą wsadziłem w dyszę - poruszać. Ocet oczywiście w celu odkamienienia, bo świetnie rozpuszcza takie osady.

#9 Offline   Ravandil


  • Postów: 101
  • Na forum od: 29 lip 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2014 - 22:04

Witam jako że u mnie też sie zużył wąż od zbiornika do trójnika spryskiwaczy i został wymieniony na zwykły .Mam taki pytanie wypiołem przewody przy trójniku od podgrzewania węża czy musi być zamknięty ten obwód żeby grzały spryskiwacze ??

#10 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 09:37

Jak go "zamkniesz", to pójdzie bezpiecznik :) . Te wtyczki, to chyba tylko takie odejście na dodatkowy obwód:
http://www.autolib.d...AGRAMS/3249.pdf








Podobne tematy Zwiń