Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Spryskiwacze szyby - kable


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 19 grudnia 2008 - 22:03

Moje zapytanie brzmi. Do czego są owe kabelki dochodzące do spryskiwaczy. Zamierzam jutro wymienić spryskiwacze na takie które rospylają płyn a nie leją tak jak orginały i zastanawiam sie czy te przewody są do czegoś potrzebne



#2 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 19 grudnia 2008 - 22:06

Jeżeli chodzi o te na szybę to kabelki, które do nich dochodzą są od grzania. Z tego co pamiętam załączają się automatycznie, tak jak lusterka w zależności od temperatury.

PS. Nazwij temat wg. zasad panujących w tym dziale, a nie w prezentacjach naszych MB.

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 19 grudnia 2008 - 22:10

Zdaje się ,że przy rogu maski od kierowcy(tylny róg albo...dolny jak podniesiona) pod klapką jest ich płytka i zdaje się ,że ma tam termostat załączający podgrzewacze, a przynajmniej jak pamiętam tak to wyglądało -podobnie jak termostat w lusterku.

#4 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 19 grudnia 2008 - 22:52

A czy rozłączenie tych przewodów wpłynie na to ze lusterko nie bedzie podgrzewanie?

#5 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 19 grudnia 2008 - 23:15

matrix_44 napisał:

czy rozłączenie tych przewodów wpłynie na to ze lusterko nie bedzie podgrzewanie?
Nie.
:czerwona:

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 20 grudnia 2008 - 10:38

Mateusz napisał:

Jeżeli chodzi o te na szybę to kabelki, które do nich dochodzą są od grzania.

Tak, ale nie grzeją samych spryskiwaczy lecz również przewód gumowy doprowadzający płyn - tak jest w 124, w 190 tylko spryskiwacze są podgrzewane gdyż doszli do wniosku że w komorze silnika jest ciepło to płyn w przewodach nie zamarznie. Generalnie pomysł ze spiralą grzejącą płyn do spryskiwaczy w 124 jest niesamowity ;-)

#7 Offline   micho


  • Postów: 225
  • Na forum od: 17 lis 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo MW 1.9 JTD

Napisano 20 grudnia 2008 - 12:52

Wie ktoś może dlaczego po podłączeniu przewodu zasilajacego pompke spryskiwacza pompka ta non-stop chodzi? Musze miec odlączony kabelek bo inaczej cały czas mi wyje a co za tym idzie nie mam spryskiwacza co jest męczące przy obecnej pogodzie.

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 20 grudnia 2008 - 15:37

micho napisał:

Wie ktoś może dlaczego po podłączeniu przewodu zasilajacego pompke spryskiwacza pompka ta non-stop chodzi?

Albo masz awarię w przełączniku pod kierownicą, albo sama pompka ześwirowała.

#9 Offline   micho


  • Postów: 225
  • Na forum od: 17 lis 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo MW 1.9 JTD

Napisano 20 grudnia 2008 - 18:49

Sprawa wyglada tak iż w pobliżu oewj pompki są luzem dwa kabelki zakończone taką samą wtyczką. Z tym że jeden jest przykrótki aby swobodnie siegnąć do pompki a drugi jest nieco dłuższy i jak wtykam ten dłuższy to wtedy cały czas mi chodzi spryskiwacz. Tak się zastanawiam czy jakoś nie wetknąć tego drugiego wtyku.
A jak sie dobrać do tego włącznika w kierownicy i jak wogóle zdiagnozować czy to ten włącznik spryskiwacza może być walniety?

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2008 - 20:50

Najpierw wchodzi sie do FAQ, potem znajduje sie odpowiedni SCHEMAT. Na koniec miernik i sprawdzasz po kolei od najlatwiej dostepnych miejsc.








Podobne tematy Zwiń