Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] spryskiwacze


13 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Ravandil


  • Postów: 101
  • Na forum od: 29 lip 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 15:01

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 02 lutego 2014 - 09:37 napisał

Jak go "zamkniesz", to pójdzie bezpiecznik :) . Te wtyczki, to chyba tylko takie odejście na dodatkowy obwód:
http://www.autolib.d...AGRAMS/3249.pdf
Był do nich podpięty wąż od zbiornika i on zamyka ten obwód .teraz pytanie czy nie będzie grzania wężyków za rozdzielaczem i spryskiwaczy czy samych węży a spryskiwacze będą grzane mimo otwartego obwodu. Aby zamknąć ten obwód brakuje ok 150 cm drutu oporowego który był w wężu do silniczka gdzie jego rezystancja jest 3 ohm i teraz gdy zamknę obwód czy nie spali się reszta drutu , Lub zastosować opornik do zamknięcia obwodu??

Użytkownik Ravandil edytował ten post 02 lutego 2014 - 15:02




#12 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 15:55

Jedź palcem po schemacie, a się dowiesz. Przecież nie jest jakiś skomplikowany. Dla podpowiedzi dodam, że jeśli na rysunku dwa druty się krzyżują, ale na ich skrzyżowaniu nie ma kropki, to znaczy że nie są ze sobą połączone (akurat na tym schemacie są dwa takie miejsca).

#13 Offline   komor124


  • Postów: 63
  • Na forum od: 12 lis 2013
  • Miejscowość: Tłuszcz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 20:51

weź szpilką wyczyść dysze wlej ciepłej wody do zbiorniczka pryskaj i ustawiaj dysze, jak będą źle ustawione to wtedy też jest słabe ciśnienie i ledwo co pryskają miałem taki problem u siebie i męczyłem się z tym około dwóch dni i warto sprawdzić poprawność podłączenia podgrzewania dysz (u mnie lakiernik źle podłączył).

#14 Offline   bartekmm


  • Postów: 11
  • Na forum od: 24 sie 2018
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 stycznia 2019 - 09:41

Temat trochę stary, ale odkopię, gdyż tez walczę ze swoimi spryskiwaczami w C124 1991r. Dysze z 3 kabelkami, dodatkowo druga pompka w zbiorniku do spryskiwaczy reflektorów jeżeli ma to znaczenie.
Chodzi o to że spryskiwacze przedniej szyby działają prawidłowo tylko przy pierwszym ich uruchomieniu - tzn. pierwsze naciśnięcie spryskiwacza powoduje uruchomienie obydwu dysz i płyn leci z nich prawidłowo.
Przy kolejnym naciśnięciu już nie leci wcale, albo tylko z jednej i pod słabym ciśnieniem. Nie ma reguły czy leci z prawej, czy lewej dyszy - raczej losowo.
Co już sprawdziłem:
1. Pompka nowa sprawna
2. Po wypięciu dysz płyn leci z obydwu przewodów za każdym razem po naciśnięciu spryskiwacza
3. Dysze drożne - nie czuć oporu przy przedmuchiwaniu, dla próby podłączyłem inne dysze, ale efekt ten sam jak powyżej.
Macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić i w czym może tkwić problem?








Podobne tematy Zwiń