Skocz do zawartości




Opel Astra III


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 28 lutego 2011 - 21:49

Witam

Prosilbym opinie na temat tego autka. Siostra stoi przed wyborem kupna, w gre wchodzil jeszcze Golf V ale to takie nijakie auto :spokoj: W gre wchodzi tylko diesel, i w wersji 3 drzwiowej 8) w ostatecznosci w 5 furtkach.. Moze ktos mial stycznosc, posiada takie, lub ktos znajomy ma i moze co nie co opowiedziec??



#2 Offline   inhalt


  • Postów: 58
  • Na forum od: 23 lut 2011
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lutego 2011 - 22:29

Z ciekawostek w tym samochodzie to ... komputer sterujący zaraz za zderzakiem. Czyli małe bum i szkoda przykładowo na 5 tys zł.
Nadwozie ocynkowane, zwykle rozsądne wyposażenie, zawieszenie bardziej pokomplikowane niż Astra II. Diesle to przede wszystkim 1.3 CDTI, czyli wspólna produkcja z Fiatem w Polsce. Nie są złe, bardzo wysoka kultura jak na tę pojemność, moc 90 KM dzięki zmiennej geometrii turbiny i do tego 6 biegów. Silnik na łańcuchu rozrządu i z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych. Czasem pada EGR, ale koszt poniżej 500 zł (nawet za 400 nowe). Nie można zaślepiać EGR ze względu na duży maksymalny stosunek ilości spalin do powietrza. Koszt koła dwumasowego poniżej 1500 zł. Układ wtryskowy Bosch - raczej nie sprawiajacy żadnych problemów.
Zdarzaja sie wycieki oleju, bo to jednak Fiat, a rodowód zobowiązuje.

#3 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 28 lutego 2011 - 22:42

Czyli nie jest tak tragicznie ;) a silniki 1,7 CDTI ? bo 1,3 do astry to troche za malo :spokoj: teraz w renowce jest 100KM a przesiadac sie do slabszego...

#4 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lutego 2011 - 22:45

Teściu kupił jesienią taką Astrę tylko że 1.7 CDTI i to całkiem fajne auto, silnik rakieta, cichutki jak maszyna do szycia. 1.3 CDTI miał też na oku, jeździliśmy nią i stwierdzam że to muł. Jak brac to z większym silnikiem. Wszystko fajnie tylko to wykonanie...plastiki np na drzwiach jak w Polonezie.

#5 Offline   inhalt


  • Postów: 58
  • Na forum od: 23 lut 2011
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2011 - 21:47

Silnik 1.7 CDTI występuje w specyfikacji 101 KM i 125 KM. Nawet słabszy jest bardzo przyzwoity. Mocniejszy ma droższą i bardziej skomplikowaną turbosprężarkę.
Moim zdaniem (a mam tu doswiadczenie z dieslami w Oplu) lepszy jest 1.7 od Isuzu. Ale ten 1.3 z Fiata też daje radę. Isuzu jest mało awaryjny, choć trzeba w nim częściej wymieniać pasek rozrządu, bo były przypadki pęknięc. Przy wymianie paska dobrze jest wymienić od razu pompę wody - conajmniej co drugi pasek. Do tego dochodzi regulacja luzów zaworowych płytkami. Czyli obsługowo więcej zachodu z 1.7, ale trwalszy i mniej awaryjny.
Za to uzyskujemy mocniejszy silnik, bardzo ładnie ciągnący od dołu obrotów, bardziej hałaśliwy i na osprzęcie wtryskowym Denso z Japoni. Nic nie jest rozbieralne, a ceny powalają. Całe szczęście, ze się nie psuje. Na zimno silnik Isuzu dzwoni i pracuje twardo. Bardzo nieprzyjemne dźwięki nie oznaczajace awarii i ustają po rozgrzaniu. Zasadniczo brak wycieków z 1.7 CDTI, a z 1.3 leci po trochu tu i tam. Również koło dwumasowe jest trwalsze w 1.7. Udział gazów spalinowych podawanych przez EGR do cylindrów znacznie mniejszy jest w 1.7 więc od biedy można zaślepić zawór EGR w razie awarii - ale po co, skoro nie psuje się często i lepiej wymienić na nowy.
Spalanie 1.7 będzie większe o około litra, ale jazda lepsza. Tylko, że więcej jest Astr III z dieslem 1.3 CDTI niż z 1.7.

#6 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 01 marca 2011 - 21:51

a coś o benzynkach powiecie?

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 marca 2011 - 21:58

Kolega pracował w firmie, gdzie flota była na Astrach III oparta 1.3 diesel. Często bywały w serwisie -gasły podobno na skrzyżowaniach "same z siebie" :shock: . Coś tam jeszcze miały bolesnego ale nie interesowałem się. Tworzywa faktycznie twarde ale chyba takie miały być, po pomijając chromy(pseudo?) i inne cośtampodobne zdobienia nie jest to klasa nawet średnia. Popularny compact.

#8 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2011 - 22:04

inhalt, widze że szpec od Opli jesteś :ok: To silnik 1.7 CDTi to rozwinięcie tej starej konstrukcji z Astry II? Teściu ma tą 125KM i ma teraz rozkminę czy własnie wymienić pasek rozrzadu. Auto ma 130 tyś km i niby w ksiażce serwisowej ma wpisana wymianę przy 90 tyś km ale czy można wierzyć książce auta przywiezionego z niemiec...? Osobiście bym sie nie zastanawiał tylko wymienił dla spokoju ale on się waha. Ile kosztuje wymiana paska rozrzadu w tym silniku?

#9 Offline   inhalt


  • Postów: 58
  • Na forum od: 23 lut 2011
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2011 - 12:37

1) Odnośnie silników benzynowych.
Polecam dwa: 1.4 twinport i 1.6. Ten 1.6 jest bardzo dobry, a 1.4 przyzwoity. Oba robią niezłe przebiegi, oba da się gazować (1.6 nawet pięknie, choć nie już tak rewelacyjnie jak stary 1.6 8v). Zasadniczo bezproblemowe motory, choć oczywiście coś paść w kazdym silniku może.

2) Diesel 1.7 CDTI.
Stara sprawdzona konkstrukcja Isuzu. 1.7 występowały w mocach od 65 KM (ale wówczas nie CDTI) do 125 KM. Może coś najnowszego przeoczyłem i jest silnik mocniejszy - nie upieram się.
Wersja CDTI ma oczywiście wtrysk bezpośredni, intercooler, turbodoładowania. Spotykane w Astrach III silniki 101 KM są zasilane CR (common rail) - silnik Z17DTH. Dodatkowo wersja Z17DTR ma 125 KM i zmienną geometrię kierownic w turbinie. Wersja 110 KM (chyba w Astrach niedostepa, ale w różnych krajach mogła być rózna specyfikacja) to sam juz nie wiem którą ma turbinę.

Czyli zasadniczo 1.7 CDTI w Astrze III jest rozwinięciem silnika z Astry II, ale mocno zmieniony osprzęt.

3) Wymiana paska rozrządu.
W silnikach 1.7 Isuzu, ale o mocach 65 KM (Y17DTL) i 75 KM (Y17DT) pasek wymienia sie co 150 tys km. Ale w praktyce lepiej to robić częściej.
W silniku 101 KM (Z17DTH) pasek wymienia sie zgodnie z instrukcją co 100 tys km, bo producent zkrócił zalecany przebieg właśnie ze względu na raporty z pęknięć pasków. Ja wymieniałem w Y17DTL faktycznie po 150 tys km i nic się nie działo. Ale w Z17DTH wymieniłem po 80 tys km, żeby nie kusić losu. Nie wiem czy potrzebnie.

Nie potrafie ocenić wiarygodności wpisów z ASO w Niemczech, ale jeśli masz książkę, to mozesz zadzwonić do serwisu i spytać, czy to faktyczny wpis, czy oszustwo. Pewnie powiedzą.
I tak jednak nie poznasz prawdziwego, aktualnego przebiegu auta. Koszt wymiany paska z pompą wody i napinaczem oraz rolką to trochę ponad tysiąc zł. Zrób to i masz spokój na niemal 100 tys km. Po co ryzykować?

#10 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2011 - 12:42

inhalt napisał:

Zrób to i masz spokój na niemal 100 tys km. Po co ryzykować?
Żeby to było moje auto to juz dawno by to było zrobione :star:








Podobne tematy Zwiń