Skocz do zawartości




Mercedes R129 SL500 vs Mercedes w210 E55 AMG


21 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Frellgi


  • Postów: 165
  • Na forum od: 25 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa/Otwock
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 316CDI max.
  • Inne auto:W124 3.4E AMG-M104

Napisano 09 maja 2011 - 20:54

Napisałem do człowieka, który wystawia te chip-y na aukcji... Zapytałem się jak to się ma do 4.2 M119... Skąd to jest i o co chodzi i odpisał mi... Treść poniżej.


"Witam,

Jest to kość EEPROM do ECU – czyli ustawienia mapy paliwowej plus dodatkowe parametry. Ściągnąłem parę takich kostek, ale przyznam się, że wszystkie do w124 E500E. Firma to HiPerformance - w ofercie mają tylko kości do E, SL , S klas z roczników 91-95r(silniki M119, M120). Osobiście wydaje mi się, że mogą to być skopiowane ustawienia RennTech, AMG, lub Brabus.

Fizyczna aplikacja do 4.2 L to nie problem, można spróbować, ale na dłuższą chwilę nie jestem w stanie zagwarantować poprawnego działania – po prostu się nie orientuję."



#12 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 15 maja 2011 - 20:08

Frellgi, tak jak ci odpisałem na priva. Nie ma problemu by zamontować ten chip co jest u mnie do silnika M119 4,2l. Nie wiem co to jest za chip co ma ten chłopak na allegro, ale jak widać on sam też nie wie :D Wiele osób które znam kupiło jakieś chipy z Ebay'a, które nic nie dawały, więc ciężko powiedzieć jak ten będzie działać.

Mój na pewno działa, ale czy jest to 10% czy więcej lub mniej to ciężko powiedzieć. Jest to jedna z rzeczy, która u mnie dała największy przyrost mocy, ale zanim założyłem chip, to już wiele innych rzeczy zmodyfikowałem.

Tak czy owak kosztuje to na tyle mało, że warto sprawdzić. Jak będę miał kontakt z tym gościem od którego kupiłem swój to mogę zamówić po prostu więcej.

#13 Offline   Frellgi


  • Postów: 165
  • Na forum od: 25 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa/Otwock
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 316CDI max.
  • Inne auto:W124 3.4E AMG-M104

Napisano 16 maja 2011 - 16:01

Ja na pewno się piszę:) A modyfikacje zaczynam zdecydowanie od tłumika...

#14 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 maja 2011 - 17:50

Frellgi napisał:

A modyfikacje zaczynam zdecydowanie od tłumika...
W 5.0 modyfikacja wydechu (taka jak u mnie) daje około 10-15KM, więc i w tym przypadku może być niezły przyrost. A do tego dźwięk :)

#15 Offline   Frellgi


  • Postów: 165
  • Na forum od: 25 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa/Otwock
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 316CDI max.
  • Inne auto:W124 3.4E AMG-M104

Napisano 16 maja 2011 - 22:00

EssiRS, a co proponujesz? bo do aso mi się nie uśmiecha lecieć;) po za tym raczej jestem ukierunkowany na brabusa, bo końcowy tłumik niebawem przyjdzie...

#16 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 16 maja 2011 - 22:18

EssiRS, skoro fabryczny E55 amg ma 354 KM to ile ma Twój SL skoro go tak złoił? 400?

#17 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 17 maja 2011 - 09:59

Biały napisał:

EssiRS, skoro fabryczny E55 amg ma 354 KM to ile ma Twój SL skoro go tak złoił? 400?
Ciężko powiedzieć, ale może być koło 370-380KM. SL60 AMG który ma około 380KM na 1/4 robi 13:6, a mój bez żadnych problemów robi powtarzalnie 13:5.

Frellgi napisał:

EssiRS, a co proponujesz? bo do aso mi się nie uśmiecha lecieć;) po za tym raczej jestem ukierunkowany na brabusa, bo końcowy tłumik niebawem przyjdzie...
Można zrobić przelotowy tylko z końcowym, ale wtedy jest głośno. Można też zrobić tak jak ja, czyli środkowy przelotowy i końcowy. U tłumiki są AMG, ale to nie ma większego znaczenia. Na pewno tłumiki muszą być zaprojektowane do dużych przepływów spalin, czyli od dużych pojemności silnika o dużych mocach. Dodatkowo u mnie jest maksymalnie wyprostowany wydech by stawiał małe opory spalinom. Rura to 3" kwasówka.

#18 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 18 maja 2011 - 14:31

Szkoda, że nie był hamowany na maksymalną moc na kołach przed/po modyfikacjach (z tego co kojarzę, to "bezinwazyjne" dla automatów), byłyby rzeczowe i obiektywne dane :star:
Czasy co prawda też to obrazują, ale mimo wszystko fajnie wiedzieć co potrafi elektrownia wytworzyć.

EssiRS napisał:

Na pewno tłumiki muszą być zaprojektowane do dużych przepływów spalin, czyli od dużych pojemności silnika o dużych mocach
Określiłbym to inaczej, muszą być dostosowane do ilości spalin. Wszak mały silnik też potrafi dużo młócić :E Sprawę rozwiązują tzw. "układy dedykowane", a poza nimi sprawa nie jest już taka prosta. W bodajże majowym numerze "Poradnika Auto Świat", jest kilka ciekawych wypowiedzi na ten temat Jacka Chojnackiego z Chojnacki Motor System gdzie odpowiada on na pytanie "Czy sportowy wydech podniesie moc?"; jeśli ktoś jest chętny mogę to wrzucić na forum.

#19 Offline   Frellgi


  • Postów: 165
  • Na forum od: 25 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa/Otwock
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 316CDI max.
  • Inne auto:W124 3.4E AMG-M104

Napisano 18 maja 2011 - 20:23

Tak właśnie apropos wydechu, to po za swobodnym wyziewem spalin jest jeszcze coś takiego jak ciśnienie spalin, które musi być odpowiednie... Usłyszałem to od niejednego maniaka motoryzacji... Więc zgłupiałem:) Duży przelot itp może być niekorzystny? Się muszę teraz podowiadywać, bo chcę coś urzeźbić u siebie i kompletnie nie wiem co i jak, a do ASO nie uśmiecha mi się śmigać...

#20 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 18 maja 2011 - 21:14

Frellgi napisał:

Tak właśnie apropos wydechu, to po za swobodnym wyziewem spalin jest jeszcze coś takiego jak ciśnienie spalin, które musi być odpowiednie... Usłyszałem to od niejednego maniaka motoryzacji... Więc zgłupiałem:) Duży przelot itp może być niekorzystny?
Wolny wydech jest dobry ale przy silnikach doładowanych, przy wolnossących musi być policzony.








Podobne tematy Zwiń