Napisałem do człowieka, który wystawia te chip-y na aukcji... Zapytałem się jak to się ma do 4.2 M119... Skąd to jest i o co chodzi i odpisał mi... Treść poniżej.
"Witam,
Jest to kość EEPROM do ECU – czyli ustawienia mapy paliwowej plus dodatkowe parametry. Ściągnąłem parę takich kostek, ale przyznam się, że wszystkie do w124 E500E. Firma to HiPerformance - w ofercie mają tylko kości do E, SL , S klas z roczników 91-95r(silniki M119, M120). Osobiście wydaje mi się, że mogą to być skopiowane ustawienia RennTech, AMG, lub Brabus.
Fizyczna aplikacja do 4.2 L to nie problem, można spróbować, ale na dłuższą chwilę nie jestem w stanie zagwarantować poprawnego działania – po prostu się nie orientuję."
0
Mercedes R129 SL500 vs Mercedes w210 E55 AMG
Rozpoczęty przez EssiRS, kwi 18 2011 11:54
21 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 09 maja 2011 - 20:54
#12
Napisano 15 maja 2011 - 20:08
Frellgi, tak jak ci odpisałem na priva. Nie ma problemu by zamontować ten chip co jest u mnie do silnika M119 4,2l. Nie wiem co to jest za chip co ma ten chłopak na allegro, ale jak widać on sam też nie wie Wiele osób które znam kupiło jakieś chipy z Ebay'a, które nic nie dawały, więc ciężko powiedzieć jak ten będzie działać.
Mój na pewno działa, ale czy jest to 10% czy więcej lub mniej to ciężko powiedzieć. Jest to jedna z rzeczy, która u mnie dała największy przyrost mocy, ale zanim założyłem chip, to już wiele innych rzeczy zmodyfikowałem.
Tak czy owak kosztuje to na tyle mało, że warto sprawdzić. Jak będę miał kontakt z tym gościem od którego kupiłem swój to mogę zamówić po prostu więcej.
Mój na pewno działa, ale czy jest to 10% czy więcej lub mniej to ciężko powiedzieć. Jest to jedna z rzeczy, która u mnie dała największy przyrost mocy, ale zanim założyłem chip, to już wiele innych rzeczy zmodyfikowałem.
Tak czy owak kosztuje to na tyle mało, że warto sprawdzić. Jak będę miał kontakt z tym gościem od którego kupiłem swój to mogę zamówić po prostu więcej.
#13
Napisano 16 maja 2011 - 16:01
Ja na pewno się piszę A modyfikacje zaczynam zdecydowanie od tłumika...
#14
Napisano 16 maja 2011 - 17:50
Frellgi napisał:
A modyfikacje zaczynam zdecydowanie od tłumika...
#15
Napisano 16 maja 2011 - 22:00
EssiRS, a co proponujesz? bo do aso mi się nie uśmiecha lecieć po za tym raczej jestem ukierunkowany na brabusa, bo końcowy tłumik niebawem przyjdzie...
#16
Napisano 16 maja 2011 - 22:18
EssiRS, skoro fabryczny E55 amg ma 354 KM to ile ma Twój SL skoro go tak złoił? 400?
#17
Napisano 17 maja 2011 - 09:59
Biały napisał:
EssiRS, skoro fabryczny E55 amg ma 354 KM to ile ma Twój SL skoro go tak złoił? 400?
Frellgi napisał:
EssiRS, a co proponujesz? bo do aso mi się nie uśmiecha lecieć po za tym raczej jestem ukierunkowany na brabusa, bo końcowy tłumik niebawem przyjdzie...
#18
Napisano 18 maja 2011 - 14:31
Szkoda, że nie był hamowany na maksymalną moc na kołach przed/po modyfikacjach (z tego co kojarzę, to "bezinwazyjne" dla automatów), byłyby rzeczowe i obiektywne dane
Czasy co prawda też to obrazują, ale mimo wszystko fajnie wiedzieć co potrafi elektrownia wytworzyć.
Określiłbym to inaczej, muszą być dostosowane do ilości spalin. Wszak mały silnik też potrafi dużo młócić Sprawę rozwiązują tzw. "układy dedykowane", a poza nimi sprawa nie jest już taka prosta. W bodajże majowym numerze "Poradnika Auto Świat", jest kilka ciekawych wypowiedzi na ten temat Jacka Chojnackiego z Chojnacki Motor System gdzie odpowiada on na pytanie "Czy sportowy wydech podniesie moc?"; jeśli ktoś jest chętny mogę to wrzucić na forum.
Czasy co prawda też to obrazują, ale mimo wszystko fajnie wiedzieć co potrafi elektrownia wytworzyć.
EssiRS napisał:
Na pewno tłumiki muszą być zaprojektowane do dużych przepływów spalin, czyli od dużych pojemności silnika o dużych mocach
#19
Napisano 18 maja 2011 - 20:23
Tak właśnie apropos wydechu, to po za swobodnym wyziewem spalin jest jeszcze coś takiego jak ciśnienie spalin, które musi być odpowiednie... Usłyszałem to od niejednego maniaka motoryzacji... Więc zgłupiałem:) Duży przelot itp może być niekorzystny? Się muszę teraz podowiadywać, bo chcę coś urzeźbić u siebie i kompletnie nie wiem co i jak, a do ASO nie uśmiecha mi się śmigać...
#20
Napisano 18 maja 2011 - 21:14
Frellgi napisał:
Tak właśnie apropos wydechu, to po za swobodnym wyziewem spalin jest jeszcze coś takiego jak ciśnienie spalin, które musi być odpowiednie... Usłyszałem to od niejednego maniaka motoryzacji... Więc zgłupiałem:) Duży przelot itp może być niekorzystny?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ogólnopolski Zlot Mercedes-Benz w Toruniu 2024 (19 maja) |
Zloty i spoty innych for i klubów | Tomq |
|
|
|
WIS Mercedes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
Podpięty [w201/w124] Mercedes-Benz Service Library Index |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Przełożenie Dyfra Mercedes w190 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|