Skocz do zawartości




- - - - -

Mercedes 124 SWAP Silnika - Wykonany


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Mipel


  • Postów: 8
  • Na forum od: 20 kwi 2011
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2011 - 20:27

Siemka :star: Jako , że denerwował mnie mój ex silnik na KE-Jetronicu (3.0 12V) Postanowiłem go wymienić. Kupiłem m104 2.8 24V z osprzętem i elektryką za 1600zł . Pożyczyłem od znajomego żuraw do silników i wziąłem się do pracy. Jako że pracuje w nietypowy sposób ( 2 dni pracy , 2 dni wolne) to nie miał mi kto pomóc. Całość robiłem sam w pojedynkę. Przełożyłem silniczek u mnie w garażu, zrobiłem wiązkę od podstaw bo stara się kruszyła , podłączyłem elektrykę i założyłem LPG :hmm:

Wszystko chodzi bdb . Mam jednak pewien problem. Oryginalnie silnik chodził z 4 biegowym automatem. Teraz jeździ z 5 biegowym manualem. Po sprawdzeniu kodów błyskowych wywala mi tylko jeden błąd . Nr 40 "Transmission Overload Protection Switch" - Przełącznik przeciążeniowy skrzyni biegów znajdujący się z lewej strony skrzyni. Urządzenie proste jak cep. Gdy ciśnienie w skrzyni wzrośnie zbyt mocno , przełącznik zwiera się do masy.

Problem polega na tym , że u mnie ten przewód jest zaizolowany więc nie zwiera ani do masy ani do plusa. Nie wiem co z tym zrobić? Może ktoś wie jak działa ten przełącznik w skrzyni lub jak oszukać sterownik silnika żeby nie wywalał tego błędu ?



#2 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2011 - 10:49

A sterownik silnika masz od wersji z automatem czy manualem?

#3 Offline   Mipel


  • Postów: 8
  • Na forum od: 20 kwi 2011
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2011 - 15:24

Do wersji z automatem . Dawca był na automacie. Chodzi tylko o to , jak oszukać komp żeby nie widział błędu tego przełącznika . Nie mam zamiaru zmieniać sterownika

#4 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 22 kwietnia 2011 - 11:30

Mipel napisał:

Urządzenie proste jak cep. Gdy ciśnienie w skrzyni wzrośnie zbyt mocno , przełącznik zwiera się do masy.

jeżeli masz kable zaizolowane to powinien "widzieć" że wszystko jest ok. Może działa na odwrót czyli jeżeli jest rozwarty to jest błąd, to wtedy połącz kabel z masą i gitara :D

#5 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 22 kwietnia 2011 - 21:38

Mipel a z jakiej budy brałeś motor? Ja chce wpakować z w202 ale nie wiem jak mocowania itd. I ciekawi mnie czy wiązki w w202 też są takie liche jak w w124?

#6 Offline   Mipel


  • Postów: 8
  • Na forum od: 20 kwi 2011
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 kwietnia 2011 - 05:36

Z w124 brałem. Z w202 jest inna wiązka. W202 ma 2 sondy lambda przed i za katem .








Podobne tematy Zwiń