Skocz do zawartości




- - - - -

klima - uszkodzony przekaznik sterownik.


36 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 06 czerwca 2011 - 22:12

ok
pomierzyłem raz jeszcze wszystkie wartosci na porządnym mierniku i porównałęm z odczytami z merca znajomego co sie okazało - brak napiecia pomiedzy pinem 9 i 11
u niego jest 0.3V na przemiennym , u mnie 0.03V . zapomnielismy ze sam czujnik nie zmierzy nic - trzeba go wzbudzić - i myslę ze własnie tu lezy przyczyna -podmieniłem równiez przekazniki - mój działa w aucie kolegi wiec jest ok .
ta przyczyna to brak wzbudzenia czujnika przez obrotowe czesci sprezarki .
pisałem wczesniej równiez o napeciu ok 13v pomiedzy pinami 9 11 i nadwoziem - wystepowało to tylko podczas zapiecia jej na krótko - czy mozliwe jest "przebicie" na sprzarke z zasilania elektromagnesu?
chyba najłatweij bedzie kupic uzywaną sprezarke - chociaz tej pod wzgledem mechanicznym nic nie brakuje.
pozdrawiam



#22 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2011 - 22:53

bienias87 napisał:

To przy odłączonym czujniku z silnika i ze sprężarki porównał by ze sobą dwie, zerowe wartości, co mieściło by się w tolerancji 30% :) więc generalnie powinien załączyć sprzęgło sprężarki :)
Teoretycznie tak, praktycznie nie ;) Sterownik zasprzęgla sprężarke z opóźnieniem po rozruchu silnika

#23 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 07 czerwca 2011 - 09:46

wymieniłem czujnik który nie działa - jest taka możliwosc - jak równiez taka mozliwosć ze czujnik nie ma co mierzyc bo nic go nie wzbudza.
piotrek mam prosbe czy mozesz zmierzyć napiecie na pinach 9 i 11 względem nadwozia podczas załączenia sprezarki na krótko .
u mnie jest napiecie 14 V na obu pinach
bede zobowiązany

#24 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwca 2011 - 10:52

witam i sory że się wtrące , ale nie chce zakładać nowego tematu
może ktoś mi podpowie co sprawdzić.
Klima mi chodzi jak najbardziej ok, tyko nie włączają mi się wentylatory, przed sezonem było wszystko ok, a teraz ups.
Wentylatory włączą się tylko jak nie da rady wiskoza już ale to temp. już pewnie ok 100 spokojnie a to chyba za dużo przy włączonej klimie, jest jakiś czujnik do wentylatorów? , jeżeli tak to który, może jakiś przekaznik zaśniedział, .
124 500e. 1992r. klima automatyczna.
Z góry dzięki.

#25 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwca 2011 - 20:33

kawa1975, ze schematów elektrycznych coś kumasz? Bo jeśli tak to rozwiązanie jest w FAQ->Schematy elektryczne

#26 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 07 czerwca 2011 - 22:01

uruchomiłem klime- ale sukces jest połowiczny - okazało sie ze złącza sie (i utrzymuje prace) dopiero przy ok 1000obr biegu jałowego ( po załączeniu spada do ok 750) .
zona nie chce zeby auto "wyło " jej na wolnych wiec jedyne wyjscie wymienić spręzarke .
dam znac jak zakończył sie temat .
pozdrawiam

#27 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwca 2011 - 22:46

merc80, jaka konkluzja? Walniety czujnik na sprężarce??

#28 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 czerwca 2011 - 14:42

roxa napisał:

Nie za dużo, ostatnio, naoglądałeś się reklamy PeKaO

Nie oglądam TV :hmm:

roxa napisał:

porównywania wartości 0, do wartości 0

Skoro sterownik porównuje obroty silknika i sprężrki to jak nie będzie dostawał sygnału z jednego i z drugiego to generalnie porówna 0 do 0 ;)

ale to były czysto teoretyczne rozważania. Ale piotrek.m5 uświadomił mi że z czujnika obrotów silnika najpierw musi coś dojść żeby przekaźnik zapiął sprzęgło na klimie.

piotrek.m5 napisał:

Teoretycznie tak, praktycznie nie ;) Sterownik zasprzęgla sprężarke z opóźnieniem po rozruchu silnika


#29 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 czerwca 2011 - 18:33

bienias87 napisał:

z czujnika obrotów silnika najpierw musi coś dojść żeby przekaźnik zapiął sprzęgło

Układ porównuje prędkości w ułamkach sekundy. Celem tego rozwiązania jest zmniejszenie obciążenia podczas rozruchu silnika i w pierwszych sekundach jego pracy

#30 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2011 - 07:40

a powiedzcie mi jeszcze czy na oporniku tym ceramicznym( u mnie jakaś sprężyna tam jest) - na dojściu gdy klima chodzi , powinno być napięcie ?? , bo u mnie brak
czujnik ciśnienia chyba ok , jak zdejmę wsuwkę rozłącza klimę(nie łączyłem wsuwek niby - dziś sprawdzę)








Podobne tematy Zwiń