Skocz do zawartości




- - - - -

klima - uszkodzony przekaznik sterownik.


36 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   august


  • Postów: 8
  • Na forum od: 19 cze 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A4 B6 1.8T BEX quattro

Napisano 09 sierpnia 2018 - 09:51

Czy wyłączenie się klimatyzacji na skutek niezgodności obrotów jest trwałe do kolejnego uruchomienia?
Mam idealne objawy, z tą różnicą że czasem klimatyzacja załącza się w czasie jazdy. Tak jakby próbował ponownie uruchomić sprężarkę.

Użytkownik august edytował ten post 09 sierpnia 2018 - 09:51




#32 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 09 sierpnia 2018 - 23:16

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 08 czerwca 2011 - 18:33 napisał

Układ porównuje prędkości w ułamkach sekundy. Celem tego rozwiązania jest zmniejszenie obciążenia podczas rozruchu silnika i w pierwszych sekundach jego pracy
Panowie układ porównujący prędkość obrotową silnika z prędkością obrotową sprężarki klimatyzacji ma za zadanie uchronić pasek wielorowkowy przed zerwaniem w przypadku zatarcia się sprężarki.

Wyświetl postUżytkownik kawa1975 dnia 09 czerwca 2011 - 07:40 napisał

a powiedzcie mi jeszcze czy na oporniku tym ceramicznym( u mnie jakaś sprężyna tam jest) - na dojściu gdy klima chodzi , powinno być napięcie ?? , bo u mnie brak
Tak powinno być napięcie z jednego z przekaźników umieszczonych w tylnej części skrzynki bezpieczników (na schemacie przekaźniki oznaczone jako K9 i K10, jeden odpowiada za "wolny" bieg wiatraka chłodnicy klimy, drugi za "szybki")

Użytkownik brajtas edytował ten post 09 sierpnia 2018 - 23:17


#33 Offline   Adaml4


  • Postów: 65
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lipca 2020 - 13:04

Dołączę z pytaniem, jeżeli zwieram piny 5i7 w przekaźniku klimatyzacji i gaśnie silnik to cxy problem będzie leżał w elektromagnesie??

#34 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 lipca 2020 - 10:57

Wyświetl postUżytkownik Adaml4 dnia 04 lipca 2020 - 13:04 napisał

jeżeli zwieram piny 5i7 w przekaźniku klimatyzacji i gaśnie silnik
W przekaźniku czy w jego podstawce? Nie wiem co u ciebie powoduje zwieranie pinów 5 i 7 - są różne wersje przekaźników i instalacji. Jeżeli w ten sposób powinien załączyć się kompresor to prawdopodobnie jest on zatarty.
EDIT
Znalazłem jakiś tam schemat:
http://www.autolib.d...AGRAMS/4450.pdf
Rzeczywiście - to połączenie uruchamia kompresor. Czyli jest zatarty i poprzez pasek powoduje zatrzymanie silnika.

Użytkownik Gerri edytował ten post 05 lipca 2020 - 11:02


#35 Offline   Adaml4


  • Postów: 65
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2020 - 16:55

Dokładnie, powinien sie uruchomić kompresor, jak załączam te piny to kompresor stoi az iskirrka idzie heh, czy w tej sytuacji jest kompresor do wymiany czy wystarczy elektromagnes?

#36 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 lipca 2020 - 18:05

Trudna odpowiedź?
OK - załóżmy, że masz zatarty zacisk hamulcowy, koło stoi, chcesz ruszyć ale nie możesz i przy ruszaniu silnik gaśnie. Wymieniasz zacisk - czy kompletne sprzęgło?

#37 Offline   michasso


  • Postów: 3
  • Na forum od: 15 wrz 2022
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 3.2CDI 2005r
  • Trzeci Mercedes:V250d 2019r

Napisano 15 września 2022 - 17:42

zabrałem się za doprowadzenie klimy w moim 124 do porządku. klima manualna. Poprzedni właściciel podłączył klimę na krótko. Wymontował moduł/sterownik klimy z podszybia i na krótko na zwykłym przekaźniku podłączył sprężarke....
zamontowałem właściwy sterownik, wymieniłem 3 przekaźniki w skrzynce za bezpiecznikami bo były spalone, założyłem brakujący rezystor pod lampą lewą, doprowadziłem sygnał obrotów silnika z modułu ELR do modułu klimy (bo brakowało tego kabla).
po wcisnięciu przycisku Klima chłodzi ale sprężarka załącza się na ok. 15sek po czym na kilka sekund sie wyłącza i ponownie załącza się. (i tak w kółko ) To co mnie zastanawiało to że czujnik obrotów sprężarki po sprawdzeniu między 9 i 11 pinem w gnieździe rezystencja ok.800 Ohmów a ktoś kiedy pisał że powinno być 350-450 Ohmów.








Podobne tematy Zwiń