Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Czujnik położenia wału


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 02 lipca 2011 - 20:23

Witam, gdzie w W140 (S320, 1996r) znajduje się czujnik położenia wału? Silnik M104.

VIN: WDB1400321A294222
Proszę o szybką odpowiedź, bo auto stoi a jest b. potrzebne.



#2 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 02 lipca 2011 - 22:49

znajduje sie oczywiscie przy kole zamachowym, jest wkladany przez ten okragly odlew bedacy jakby obudowa rozrusznika, pozycja nr 22 na ponizszym zrzucie :smiech2:
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#3 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 02 lipca 2011 - 22:55

Na szybko nie znajdę.
Albo strzałka pierwsza albo druga.
Dołączona grafika

Zasada jest prosta. Skoro mierzy położenie wału na podstawie czujnika i wieńca (większego lub mniejszego) to gdzieś w osi wału musi się znajdować :smiech2:

#4 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 03 lipca 2011 - 22:50

Dzięki, znalazłem ten czujnik. Ależ trzeba się natrudzić żeby go wykręcić.


Okazało się że wiązka kabli które ida od czujników(położenia wału i wałka rozrządu) są już w stanie szczątkowym.

Gdzie dalej idą te kable? Od czujników do czego?

Chce odnowić wiązke na zasadzie odcięcia wtyczek wraz z kablem dł powiedzmy 3cm i połączenie owych wtyczek z nowymi kablami.
Ktoś robił taką operacje? Całość wydaje się prosta. Koszulki termokurczliwe powinny załatwić sprawe(chyba).

#5 Offline   gangster5555


  • Postów: 15
  • Na forum od: 21 cze 2011
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SE

Napisano 04 lipca 2011 - 19:26

Czujnik położenia wału korbowego jest podłączony do modułu zapłonowego, a czujnik położenia wałka rozrządu wchodzi do wiązki elektrycznej silnika i idzie do tej dużej kostki na nadkolu a później do ECU. I jeśli mogę doradzić to nie baw się w wybiórczą naprawę wiązki silnika. Wyjmij ją całą i rób od podstaw. Było o tym na forum. Chyba kolega phoenix przerabiał temat wiązki w silniku M104 jak dobrze pamiętam.

http://mb201-124.eu/...4%85zka#p205588

Tak dla ułatwienia dodam, że ja za naprawę swojej wiązki do M119 dałem około 100 pln (koszt przewodów, peszla, koszulki termokurczliwej, taśmy izolacyjnej, cyny i kalafoni. Nowych kostek nie musiałem kupować bo wszystkie dało się ładnie rozebrać)

Przepraszam ale z rozpędu podałem gdzie są podłączone w/w czujniki w silniku M119. Poszukam dziś i napisze odnośnie silnika M104.

#6 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 05 lipca 2011 - 07:17

Takie pytanie jeszcze. Jak łączyć przewody, bo spotkałem się z opinią że nie należy lutować przewodów od czujników (?)

A połączyć chciałbym je skręcając razem oba przewody + na to koszulka termokurczliwa.

#7 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 05 lipca 2011 - 07:55

sluszne ,bo lut zmienia opornosc na kablach i moga pozniej byc problemy z praca silnika.. natomiast do poloaczenia przewodow np sand lambda sa takie jakby male tulejki z nalozona koszulka termokurczliwa, wsuwasz przewody z obu stron, zaciskasz ,a nastepnie opalasz koszulke i po operacji;)

#8 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 05 lipca 2011 - 21:50

Jedyne czego nie lutuję to przewody znajdujące się w kablu z ekranem (czujnik położenia wału, wałków itp. To się wymienia w całości).
Wszystkie inne tak.

#9 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 06 lipca 2011 - 13:38

Wiązka wyciągnięta.
Teraz pytanie.

Gazownik dolutował do jednych przewodów od cewki 2 inne przewody.
Z tego co z nim rozmawiałem to sa to jakieś przewody od sterowania zasilaniem.
Czy mogły one jakoś wpłynąć na prace cewki?
Może to właśnie w tych kablach leży problem?

Są to 2 przewody wlutowane w 2 przewody dochodzące od kompa do cewki.

#10 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 06 lipca 2011 - 15:17

Ja mam Instalacje na kompie KME i tam musi dochodzić sygnał z cewki. Nie wiem jaką Ty masz instalację.
Jednak przy sekwencji takie rozwiązanie jest raczej niezbędne.








Podobne tematy Zwiń