Witam, gdzie w W140 (S320, 1996r) znajduje się czujnik położenia wału? Silnik M104.
VIN: WDB1400321A294222
Proszę o szybką odpowiedź, bo auto stoi a jest b. potrzebne.
0
[W140] Czujnik położenia wału
Rozpoczęty przez TylkoMB, lip 02 2011 20:23
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 lipca 2011 - 20:23
#2
Napisano 02 lipca 2011 - 22:49
znajduje sie oczywiscie przy kole zamachowym, jest wkladany przez ten okragly odlew bedacy jakby obudowa rozrusznika, pozycja nr 22 na ponizszym zrzucie
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
#4
Napisano 03 lipca 2011 - 22:50
Dzięki, znalazłem ten czujnik. Ależ trzeba się natrudzić żeby go wykręcić.
Okazało się że wiązka kabli które ida od czujników(położenia wału i wałka rozrządu) są już w stanie szczątkowym.
Gdzie dalej idą te kable? Od czujników do czego?
Chce odnowić wiązke na zasadzie odcięcia wtyczek wraz z kablem dł powiedzmy 3cm i połączenie owych wtyczek z nowymi kablami.
Ktoś robił taką operacje? Całość wydaje się prosta. Koszulki termokurczliwe powinny załatwić sprawe(chyba).
Okazało się że wiązka kabli które ida od czujników(położenia wału i wałka rozrządu) są już w stanie szczątkowym.
Gdzie dalej idą te kable? Od czujników do czego?
Chce odnowić wiązke na zasadzie odcięcia wtyczek wraz z kablem dł powiedzmy 3cm i połączenie owych wtyczek z nowymi kablami.
Ktoś robił taką operacje? Całość wydaje się prosta. Koszulki termokurczliwe powinny załatwić sprawe(chyba).
#5
Napisano 04 lipca 2011 - 19:26
Czujnik położenia wału korbowego jest podłączony do modułu zapłonowego, a czujnik położenia wałka rozrządu wchodzi do wiązki elektrycznej silnika i idzie do tej dużej kostki na nadkolu a później do ECU. I jeśli mogę doradzić to nie baw się w wybiórczą naprawę wiązki silnika. Wyjmij ją całą i rób od podstaw. Było o tym na forum. Chyba kolega phoenix przerabiał temat wiązki w silniku M104 jak dobrze pamiętam.
http://mb201-124.eu/...4%85zka#p205588
Tak dla ułatwienia dodam, że ja za naprawę swojej wiązki do M119 dałem około 100 pln (koszt przewodów, peszla, koszulki termokurczliwej, taśmy izolacyjnej, cyny i kalafoni. Nowych kostek nie musiałem kupować bo wszystkie dało się ładnie rozebrać)
Przepraszam ale z rozpędu podałem gdzie są podłączone w/w czujniki w silniku M119. Poszukam dziś i napisze odnośnie silnika M104.
http://mb201-124.eu/...4%85zka#p205588
Tak dla ułatwienia dodam, że ja za naprawę swojej wiązki do M119 dałem około 100 pln (koszt przewodów, peszla, koszulki termokurczliwej, taśmy izolacyjnej, cyny i kalafoni. Nowych kostek nie musiałem kupować bo wszystkie dało się ładnie rozebrać)
Przepraszam ale z rozpędu podałem gdzie są podłączone w/w czujniki w silniku M119. Poszukam dziś i napisze odnośnie silnika M104.
#6
Napisano 05 lipca 2011 - 07:17
Takie pytanie jeszcze. Jak łączyć przewody, bo spotkałem się z opinią że nie należy lutować przewodów od czujników (?)
A połączyć chciałbym je skręcając razem oba przewody + na to koszulka termokurczliwa.
A połączyć chciałbym je skręcając razem oba przewody + na to koszulka termokurczliwa.
#7
Napisano 05 lipca 2011 - 07:55
sluszne ,bo lut zmienia opornosc na kablach i moga pozniej byc problemy z praca silnika.. natomiast do poloaczenia przewodow np sand lambda sa takie jakby male tulejki z nalozona koszulka termokurczliwa, wsuwasz przewody z obu stron, zaciskasz ,a nastepnie opalasz koszulke i po operacji;)
#8
Napisano 05 lipca 2011 - 21:50
Jedyne czego nie lutuję to przewody znajdujące się w kablu z ekranem (czujnik położenia wału, wałków itp. To się wymienia w całości).
Wszystkie inne tak.
Wszystkie inne tak.
#9
Napisano 06 lipca 2011 - 13:38
Wiązka wyciągnięta.
Teraz pytanie.
Gazownik dolutował do jednych przewodów od cewki 2 inne przewody.
Z tego co z nim rozmawiałem to sa to jakieś przewody od sterowania zasilaniem.
Czy mogły one jakoś wpłynąć na prace cewki?
Może to właśnie w tych kablach leży problem?
Są to 2 przewody wlutowane w 2 przewody dochodzące od kompa do cewki.
Teraz pytanie.
Gazownik dolutował do jednych przewodów od cewki 2 inne przewody.
Z tego co z nim rozmawiałem to sa to jakieś przewody od sterowania zasilaniem.
Czy mogły one jakoś wpłynąć na prace cewki?
Może to właśnie w tych kablach leży problem?
Są to 2 przewody wlutowane w 2 przewody dochodzące od kompa do cewki.
#10
Napisano 06 lipca 2011 - 15:17
Ja mam Instalacje na kompie KME i tam musi dochodzić sygnał z cewki. Nie wiem jaką Ty masz instalację.
Jednak przy sekwencji takie rozwiązanie jest raczej niezbędne.
Jednak przy sekwencji takie rozwiązanie jest raczej niezbędne.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] Czujnik IrDA padł i nie mogę odpalić |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kubojakubo |
|
||
Problem z czujnikiem położenia wału W124 m102 200e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | JACA213 |
|