Skocz do zawartości




- - - - -

[124] 230 ce GAZ


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 08 sierpnia 2011 - 14:15

darul, Wydaje mi się że się nie doczekasz ;/



#12 Offline   Gorunda


  • Postów: 2
  • Na forum od: 08 sie 2011
  • Inne auto:Opel Astra

Napisano 08 sierpnia 2011 - 18:01

Często gaz dość szybko niszczy silnik, więc upewnij się, że stać cię na naprawy motoru :ok:

#13 Offline   adhHh4bN


  • Postów: 65
  • Na forum od: 18 kwi 2009
  • Miejscowość: Brodnica Śremska

Napisano 08 sierpnia 2011 - 20:24

Mam LPG w 124 TE,przejechałem 65tys.km Stag2L/BRC na silniku 2300 jestem zadowolony,trzeba uważać przy przełączaniu z benzyny na gaz/mam przejście samoczynne po uzyskaniu 2500 obrotów/pozdrawiam!

#14 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 09 sierpnia 2011 - 07:46

Gorunda napisał:

Często gaz dość szybko niszczy silnik, więc upewnij się, że stać cię na naprawy motoru :(
Masz jakieś dowody na to? Fakt silnik szybko padnie jeśli bedzie się oszczędzało na instalacji albo dawce gazu. Mój Mercedes przejechał na gazie ponad 110tys km w tym 80 u mnie. Nie ma większych problemów.

#15 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 sierpnia 2011 - 10:57

Jeżeli chodzi o instalację LPG to polecam parownik Emmegas 1 prosty i niezawodny i elektronikę Autronic AL 700 , mam 2lata i zero problemów.

#16 Offline   Mysza


  • Postów: 80
  • Na forum od: 29 sie 2011
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprzedany
  • Inne auto:Chrysler 300c 5.7 Hemi

Napisano 04 września 2011 - 14:10

Moj 230 TE z 89 roku na KE byl zgazowany gdy go kupilem. Jednak jazda na LPG to było pasmo porażek. Przemęczylem się tak tydzień czasu ze spalaniem 24l/100km. Masakra. Ekonomizer ciągle na czerwonym polu, na liczniku 100km/h, pedał w podłogę = strzał, wolne obroty na LPG to 1500-2000 RPM. Parownik byl Lovato super (znienawidzony przeze mnie od ładnych kilku lat), elektronika Bingo S-4 z wywalonym silnikiem krokowym i wstawioną śrubą. Nie reagowało toto zbytnio na regulacje. Stwierdziłem dziś, że dość.

Wyleciał parownik, na jego miejsce trafił OMVL R90. Porządna 3-komorowa konstrukcja.
Wyleciał metalowy filtr powietrza, na jego miejsce wskoczyła gumowa czapka od KE-jet w fordzie która ma wyjście w bok na rurę 70mm. Czapka została nałożona na mikser który siedzi nad klapą, z czapki wyprowadziłem w bok wąż doprowadzający gaz i podpiąłem go do parownika przez zwykły register. Do dużej dziury w czapce podpiąłem kolano, rurę kwasówkę fi70 a na końcu jej zamontowałem okryty filtr powietrza. Przewód od odmy wchodzący w filtr powietrza został zakończony malutkim filterkiem powietrza.
Wyleciał ZBJ, na jego miejsce poszedł register od gazu. Teraz mi zwisa, że opadnięta klapa daje dziwny sygnał z potencjometru na komp i przy zamkniętej przepustnicy sterownik wariuje ZBJtem. Wtyczka od ZBJ leży niepodpięta. Oczywiście "stopki" nie instalowałem. Ustawilem silnik na benzynie korygując wolne obroty registrem i skład mieszanki imbusową śrubą przy klapie.
Następnie wyregulowałem gaz. Registrem oraz śrubą IDLE na parowniku (BYPASS jest wkręcona do końca)

Samochód odżył na gazie i fruwa a nie jedzie. Nie ma praktycznie różnicy między beną a gazem. Nie udało mi się doprowadzić do strzału, ekonomizer ledwo drgnie a auto już przyspiesza, kręci 6 tys obrotów (testowałem na 1, 2 i 3 biegu). Wolne obroty na obu paliwach ok 850, na gazie po wrzuceniu na luz przy 140 km/h nie gaśnie. (nigdy nie wrzucam na luz, to tylko dla testów). Jutro testuje spalanie.
W sumie godzina roboty a auto nie do poznania. Zobaczymy tylko czy niedzielna praca w g... sie nie obraca :E

#17 Offline   Mysza


  • Postów: 80
  • Na forum od: 29 sie 2011
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprzedany
  • Inne auto:Chrysler 300c 5.7 Hemi

Napisano 04 września 2011 - 15:05

Gorunda napisał:

Często gaz dość szybko niszczy silnik
Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą :E

#18 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 04 września 2011 - 15:09

Na temat modyfikacji kolegi Mysza . No świetnie kultura techniczna rośnie w narodzie. No comment

#19 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 10 września 2011 - 17:57

Mysza napisał:

a na końcu jej zamontowałem okryty filtr powietrza

czyli? stozek owiniety w blache?

Cytat

Nie ma praktycznie różnicy między beną a gazem.

na mikserze? Zdaje ci sie. chyba ze miser jest tak ciasny(wąski), ze i benzyna kuleje. no to bedzie podobnie ale czy dobrze? nein

Cytat

rurę kwasówkę fi70

czemu ludzie pakuja te żelezniaki pod maske nigdy nie zalapie -na szrotach pełno kolanejk, rur i inncy chujwajsterów za grosze. lekkich, latwych w obrobce i montazu, ne nagrzewajacych sie. Ale nie -"kwaowka" i stozek z 35pln z otowrami jak w durszlaku :smiech2:
a tymczasem caly swiat moto kombinuje z tworzywami pod maskę na dolot =pewnie omylkowo albo wskutek spisku ekologicznego. u nas "wiedzą" lepiej :zeby:

Cytat

OMVL R90. Porządna 3-komorowa konstrukcja

noooooo :ok: :ok: solidna rzecz, to bezsporne i gratulacje

#20 Offline   Mysza


  • Postów: 80
  • Na forum od: 29 sie 2011
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprzedany
  • Inne auto:Chrysler 300c 5.7 Hemi

Napisano 12 września 2011 - 05:52

Żelaźniak akurat leżał w garażu a czas mnie gonił. Nie taka ciężka znowu. Filtr nie jest z tych za 35 zł z dziurami jak w durszlaku, nie obawiaj się o to :E To K&N który leżał sobie w garażu. Mikser luźny dość, wiadomo że na benie inna reakcja na pedał, ale jeżdżenie na gazie od czasu tego moda stało się przyjemnością.








Podobne tematy Zwiń