Skocz do zawartości




- - - - -

w202 c280 swap głowicy ze 124 320?


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kubek


  • Postów: 425
  • Na forum od: 19 maj 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 04 września 2011 - 21:27

Panowie sprawa wyglada tak. Padła mi uszczelka pod głowicą a mam silnik 2.8 i tak sie zastanawiam bo na półce leży głowica od 3.2 i pojawia się pytanie czy to coś da? i czy to ma sens jeżeli chodzi o przyrost mocy? A może są identyczne, bo tego nie wiem. Listwa wtryskowa od 3.2 i wałki też sobie leża. Pytanie czy ktoś wie coś na temat takiej modyfikacji?



#2 Offline   Mysza


  • Postów: 80
  • Na forum od: 29 sie 2011
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprzedany
  • Inne auto:Chrysler 300c 5.7 Hemi

Napisano 05 września 2011 - 08:43

Zakładając, że mechanicznie podejdzie, to nasuwa się pytanie: tłoki w obu motorach takie same pod względem kształtu czoła? Bo jeśli tak, to głownia od 3.2 będzie miała większe komory spalania. Po założeniu na silnik 2.8 będzie on odprężony. Jak chcesz wpakować turbo to ok :D A inaczej mija się z celem taka przeróbka.

#3 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 05 września 2011 - 12:00

Masz dwie głowicę, zdejmij swoja 2.8 (i tak to musisz zrobić) i pomierz.

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 10 września 2011 - 22:48

Patrz co napisał Mysza - generalnie zgadzam się, choć o kształt denka tłoka bym się jednak raczej nie martwił, tylko o to, że znając inżynierów MB cylindry w 3,2 mają większą średnicę, a to pociąga za sobą konkretne problemy ze spasowaniem głowicy do bloku i uszczelki. Ale przyrostu mocy na pewno nie będzie.

Jednym słowem - nie kombinuj.

#5 Offline   kubek


  • Postów: 425
  • Na forum od: 19 maj 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 11 września 2011 - 11:53

srednicza tłoka ta sama wysokość jest inna. No ale właśnie wylądowało w garażu turbo z Mitsubishi EVO IX i do tego wieeeeeeli intercooler :smiech2: i teraz trzeba się zastanowić czy pakować graty do Celiny :zeby:

#6 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 11 września 2011 - 12:48

kubek napisał:

srednicza tłoka ta sama wysokość jest inna.
A to ciekawostka - w jednostkach starszej generacji było z reguły inaczej :zeby: Ciekawe tylko czy sprawy mają się tak jak z silnikami BMW M50/M52 z których części można poskładać hybrydę - M50 o pojemności skokowej 2.8 litra (max. pojemność M52; M50 były robione do 2.5 litra; średnica cylindrów jednostek o jednej pojemności identyczna)... Po prostu żonglerka - tłoki, korbowody, wał - zmieniamy pojemność skokową i stopień sprężania. Bodajże Stroker to się nazywa :smiech2: Konfiguracja w zależności od tego co chcemy osiągnąć :ok: Trzeba by pogrzebać po jakichś katalogach i zobaczyć co z tego da się ulepić... :ok:

#7 Offline   kubek


  • Postów: 425
  • Na forum od: 19 maj 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 12 września 2011 - 17:13

właśnie coś takiego bym zbudował bo mam w kawałkach 3.2 dosłownie wszystko i moznaby bylo poskladac cos fajnego tylko co jak i gdzie cholera bo juz tydzien szukam informacji i nic :cry:

#8 Offline   Mysza


  • Postów: 80
  • Na forum od: 29 sie 2011
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprzedany
  • Inne auto:Chrysler 300c 5.7 Hemi

Napisano 12 września 2011 - 19:14

Fajne to by było jakbyś na 3.2 posadził głowicę z 2.8 z większymi zaworami.








Podobne tematy Zwiń