Skocz do zawartości




- - - - -

Ustawienie potencjometra klapy w KE-Jetronic na LPG


61 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 06 kwietnia 2014 - 13:51

I pierwszy raz muszę się z Tobą zgodzić jak coś robić to porządnie :okdouble:



#52 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 kwietnia 2014 - 21:17

Cześć, zreanimowałem gaz w swoim aucie i ustawiając potencjometr pod prace silnika na LPG też odłączać EHA? Czy regulować z podłączonym EHA? Nie mam jeszcze STOP KE.

#53 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 kwietnia 2014 - 07:21

Z eha. Odpięcie może pomóc w ustawianiu mieszanki, ale nie wolnych obrotów. Jeszcze zwrócę uwagę na inną rzecz, o której tu chyba nie było. Układ zasilania jest wyposażony w akumulator paliwa i po wyłączeniu pompy przy przełączaniu na gaz jeszcze chwilę będzie się utrzymywało ciśnienie i działało na tłoczek rozdzielacza. Ja jak to ustawiam to gazuję trochę na lpg i patrzę na napięcie na potencjometrze kiedy już się ustali.

#54 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 kwietnia 2014 - 08:54

No właśnie dziwiłem się czemu napięcie nie jest stabilne tylko skacze po przejściu na gaz. Czyli jeszcze raz ustawianie potencjometru.

#55 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 kwietnia 2014 - 03:04

http://www.fotosik.p...dc95614d90.html
http://www.fotosik.p...ba270deafa.html

Tak rozwiązałem problem braku ciśnienia benzyny w KE-Jetronic. Przez co TPS na benzynie i gazie jest taki sam. Potrzebuje tylko zrobic przetwornice, aby pompka na gazie mniej benzyny pchala, ktora wraca tylko powrotem do baku.

#56 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 11 kwietnia 2014 - 09:39

Wyświetl postUżytkownik aktywista90and1 dnia 11 kwietnia 2014 - 03:04 napisał

http://www.fotosik.p...dc95614d90.html
http://www.fotosik.p...ba270deafa.html

Tak rozwiązałem problem braku ciśnienia benzyny w KE-Jetronic. Przez co TPS na benzynie i gazie jest taki sam. Potrzebuje tylko zrobic przetwornice, aby pompka na gazie mniej benzyny pchala, ktora wraca tylko powrotem do baku.
Szacuneczek kolego ;)

#57 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 kwietnia 2014 - 09:55

Bałem się tylko czy te elektrozawory benzynowe utrzymają ciśnienie, ale dają radę. Dzięki tej sekwencji mogłem obserwować jak zachowuje się klapka na benzynie i gazie bo nie ma już mieszalnika i co najfajniejsze nie ma kichnięć przy dynamiczny ruszaniu i lepiej się zbiera niż na benzynie :hooray: .

#58 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 11 kwietnia 2014 - 10:34

No i taka instalacja gazowa w mercu ma prawo bytu gratulacje :okdouble: Specjaliści od instalacji gazowych I i II gen bierzcie z kolegi przykład :D

#59 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 kwietnia 2014 - 12:09

Mam prośbę, dla dobra przyszłych pokoleń.
Mógłby ktoś dokładnie napisać albo zrobić tabelkę jak powinny kształtować się wartość na potencjometrze na włączonym i wyłączonym silniku? Na LPG i na Pb, przed ustawieniem potencjometru na LPG i po jego ustawieniu.
Proszę ponieważ czytając dużo postów o ustawieniu potencjometru zauważyłem pewne istotne nieścisłości, do tej pory myślałem że wszystkie wartości o których tutaj piszecie podajecie podczas pracy na włączonym silnikiem, Tymczasem w postach innego użytkownika wyczytałem ze powinno sie sprawdzać na wyłączonym silniku z włączonym zapłonem. Jak to wkońcu jest ? Dlatego proszę kogoś kompetentnego o stworzenie takiej tabelki, żeby uniknąć problemów i niedopowiedzeń. Z góry dziękuję

#60 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 kwietnia 2014 - 18:49

Na włączonym nagrzanym, wolne obroty, pin górny i środkowy (nie pamiętam numerów) ma być 0,7V najlepiej na pb i lpg. W serwisówce piszą nawet 0,55-0,95V między pinami 7 i 17 we wtyczce komputera, ale nie jestem pewien czy to to.

Ale najpierw trzeba sprawdzić czy nie jest powycierany. do 2/3 wychylenia klapy ma opór rosnąć a potem maleć liniowo, to na wyłączonym zapłonie.

Użytkownik Mastur edytował ten post 11 kwietnia 2014 - 19:06









Podobne tematy Zwiń