Witam Serdecznie Koledzy i Koleżanki
Sprzedałem moją gwiazdkę W124 300CE w którą wpakowałem 3 razy tyle ile była wart w momencie zakupu. Mimo ogromnych wysiłków nie udało mi się wydobyć z niej oczekiwanego piękna.
Poszedłem w zupełnie innym kierunku. Jako że na codzień ujerzdżam firmową BMW F11 535d skłoniłem się ku zakupowi Z3 w roadsterze... Tak więc zmieniłem markę na konkurencyjną dla Mercedesa i wydawać by się mogło że nie zawitam już w Wasze progi...
Stało się inaczej.
Otóż kupiłem gwiazdę w okazyjnej cenie. Rocznik 1999 2.2 cdi, (125KM) skóra, klima, kseonon itd, tyle na temat dobrego.
Mercedes ma problem bardzo trudny do zdiagnozowania, przynajmniej przez większość Poznańskich i okolicznych mechaników których znam. Dymi jak lokomotywa i nie chce przestać, do tego pali jak smok. 10-14 litrów/100...
Trochę faktów.
Kilka dni po kupnie auta, pękł tłok na 2 cylindrze - wymiana silinka na 2.2 CDI W203 (145 KM)
Wtryski zregenerowane od W203 (143KM)- wymienione dysze.
Nowa przepływka
Wywalony katalizator
Nowa listwa wtryskowa z czujnikiem od W203 (143KM)
EGR zaślepiony
Brak klapek w dolocie.
Stary sterownik silnika od W211 (125)
Więcej grzechów nie pamiętam...
Panowie pomóżcie bo już sam nie wiem co robić. Co poniektórzy mechanicy sugerują dogranie nowych map sterownika, ustawianie kątów wtrysków (bo nic takiego nie było robione - wtryski po prostu zostały wkręcone), zmiana map zapłonu i cholera wie co jeszcze.
Oczywiście za każdą usługę odpowiednio 800, 300 i 150 zł, tak więc nie wiem czy decydować się na wyszystko na raz czy wogóle zepchnąć kolejną gwiazdę z urwiska...
Chyba nie mam szczęścia do Mercedesów...
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Piotr
PS: Może jakiś adres w WLKP gdzie pojadę, obsłuża mnie od A-Z i wyjadę z wielkim bananem na twarzy.
1
W210 2.2 CDI - dymi i pali!
Rozpoczęty przez misiak78, sty 16 2012 12:09
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 stycznia 2012 - 12:09
#2
Napisano 16 stycznia 2012 - 12:39
Zdublowałem przez przypadek post.
Z góry dziękuję za zmoderowanie i przepraszam.
Pozdrawiam
Piotr
Z góry dziękuję za zmoderowanie i przepraszam.
Pozdrawiam
Piotr
#3
Napisano 16 stycznia 2012 - 14:43
Użytkownik misiak78 dnia 16 stycznia 2012 - 12:09 napisał
Otóż kupiłem gwiazdę w okazyjnej cenie
Użytkownik misiak78 dnia 16 stycznia 2012 - 12:09 napisał
Kilka dni po kupnie auta, pękł tłok na 2 cylindrze
Aleś trafił... wg mnie przekombinowałeś z silnikiem i komputerem, ktoś Ci to doradzał czy to Twój pomysł?
#4
Napisano 16 stycznia 2012 - 15:21
Kto Ci doradził wywalenie klapek z kolektora ssacego..?!
#5
Napisano 16 stycznia 2012 - 15:46
Klapki wywlił mechanik, zawór zaślepił również on, bez porozumienia ze mną.
Jeśli chodzi o silnik to po prostu taki trafiłem... od W203, kompletny lecz bez komputera.
Jakieś konstruktywne porady Panowie?
Jeśli chodzi o silnik to po prostu taki trafiłem... od W203, kompletny lecz bez komputera.
Jakieś konstruktywne porady Panowie?
#6
Napisano 17 stycznia 2012 - 00:23
Jaki jest kolor dymu ? Jaki ma zapach ? oleju ? źle spalonej ropy ?
Czy ubywa oleju w silniku ? Czy jest moc ?
Jak zapala gdy jest zimny ? I jak zapala ciepły ?
Daj trochę więcej wskazówek postaram się pomóc.
Ps.Czy po demontażu klapek z kolektora ssącego silnik krokowy nimi sterujący został odpięty ?
Czy ubywa oleju w silniku ? Czy jest moc ?
Jak zapala gdy jest zimny ? I jak zapala ciepły ?
Daj trochę więcej wskazówek postaram się pomóc.
Ps.Czy po demontażu klapek z kolektora ssącego silnik krokowy nimi sterujący został odpięty ?
#7
Napisano 17 stycznia 2012 - 08:06
Kolor dymu jest czarny
Zapach ma... trudno powiedzieć, chyba skierowałbym się w stronę zapachu ropy.
Oleju w silniku trochę ubywało, lecz po zmianie na Motul stan się trzyma.
Moc jest... ale po odpaleniu (automat) trzeba chwile poczekać bo nie ma siły ruszyć i przez pierwsze minuty jest osłabiony.
Czy zimny czy ciepły, obroty dość ociężale się wspinają, szczególnie przy podgazówce na biegu jałowym
Jak jest zimny to nie zapali od razu, kręci rozrusznikiem z 2-3 sekundy
Jak jest ciepły to pali od razu.
Co do krokowca to nie wiem czy jest podpięty czy nie, potrzebowałbym więcej wskazówek, gdzie go znaleźć i jak odpiąć.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie
Pozdrawiam
PS: Mały upadte, wczoraj zrobiłem 300km trasę przy prędkości stałej mniej więcej 120km/h. Z wyliczeń wyszło mi że spalił w okolicy 6,7-7,0 litra...
Ten mły incydent oczywiście nie zmienia faktu że w mieście pali po 11-14 i kopci jak lokomotywa...
Zapach ma... trudno powiedzieć, chyba skierowałbym się w stronę zapachu ropy.
Oleju w silniku trochę ubywało, lecz po zmianie na Motul stan się trzyma.
Moc jest... ale po odpaleniu (automat) trzeba chwile poczekać bo nie ma siły ruszyć i przez pierwsze minuty jest osłabiony.
Czy zimny czy ciepły, obroty dość ociężale się wspinają, szczególnie przy podgazówce na biegu jałowym
Jak jest zimny to nie zapali od razu, kręci rozrusznikiem z 2-3 sekundy
Jak jest ciepły to pali od razu.
Co do krokowca to nie wiem czy jest podpięty czy nie, potrzebowałbym więcej wskazówek, gdzie go znaleźć i jak odpiąć.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie
Pozdrawiam
PS: Mały upadte, wczoraj zrobiłem 300km trasę przy prędkości stałej mniej więcej 120km/h. Z wyliczeń wyszło mi że spalił w okolicy 6,7-7,0 litra...
Ten mły incydent oczywiście nie zmienia faktu że w mieście pali po 11-14 i kopci jak lokomotywa...
Użytkownik misiak78 edytował ten post 17 stycznia 2012 - 08:13
#8
Napisano 17 stycznia 2012 - 11:06
Czyli od czego powinienem zacząć?
Od poszukiwania dolotu ze sprawnymi klapkami?
Odłączeniu czujnika klapek? (Jakiego i gdzie go można znaleźć?)
Podłączenie do kompa chciałbym zostawić na koniec bo łączyłem się już 5 razy i za każdym razem płynąłem 100...
Od poszukiwania dolotu ze sprawnymi klapkami?
Odłączeniu czujnika klapek? (Jakiego i gdzie go można znaleźć?)
Podłączenie do kompa chciałbym zostawić na koniec bo łączyłem się już 5 razy i za każdym razem płynąłem 100...
#9
Napisano 17 stycznia 2012 - 16:10
1999 a mocy 125km to jeszcze przedliftówka.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
[W203] 2.2 CDI 2003 problem z ekektryka |
Mercedes C, E i CLK | zabamix |
|
|
|
[S212] 200CDI BlueTEC jaka prawidłowa temp wody? |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
W212 czyli E200CDI z 2003 r czy warto |
Pozostałe modele | Baltycki |
|
||
W211 ,2,2CDI -brak grzania |
Mercedes C, E i CLK | Walgoz |
|
|