Skocz do zawartości




- - - - -

W211 ,2,2CDI -brak grzania


12 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Walgoz


  • Postów: 37
  • Na forum od: 04 lis 2019
  • Miejscowość: Krotoszyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w211

Napisano 19 grudnia 2021 - 14:43

Nagrzewnica jest OK, bo jak szybciej jade 80-100 to jest grzanie z bocznych nawiewów a środek ledwo dmucha i zimniejsze ?



#12 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2021 - 10:22

Nie wiem co to są za elementy od 1 do 7. U mnie nagrzewnica elektryczna była padnięta, a i tak ogrzewanie normalnie działało, tylko że zimą dłużej trzeba było poczekać na ciepłe powietrze. A jeśli boczne nawiewy dmuchają ciepłym a środek zimnym, to może zawór w podszybiu. Wiem że one lubią też padać i wtedy albo cały czas grzeje, albo wcale, albo z jednych kratek leci zimne, z innych ciepłe.
Fajnie jak byś miał jakieś zdjęcia z tej diagnozy, bo ja programu już dawno nie używałem i nie pamiętam wszystkiego.

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 20 grudnia 2021 - 21:35

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 20 grudnia 2021 - 10:22 napisał

Nie wiem co to są za elementy od 1 do 7. U mnie nagrzewnica elektryczna była padnięta, a i tak ogrzewanie normalnie działało, tylko że zimą dłużej trzeba było poczekać na ciepłe powietrze.
Nagrzewnica R22/3 jest nagrzewnicą dodatkową. Podstawowy system to normalna nagrzewnica na płyn chłodzący, do tego dołączona jest piezoelektryczna nagrzewnica na prąd. Jednak z uwagi na zdublowany system nagrzewnica na płyn ma mniejsza wydajność - bo w sprawnym układzie jest wspomagana nagrzewnicą elektryczną. Tak więc z tego powodu słabo grzeje. Natomiast bark ciepłego powietrza ze środkowych nawiewów jest najczęściej zamierzoną opcją. Już w W124 nie było grzania ze środkowych kratek. Powód jest prosty: niektórzy ludzie bardzo źle znoszą gorące powietrze wiejące prosto w twarz. Optimum jest takie: gorąc w górę, na dół, na środek, a na twarz zimne.








Podobne tematy Zwiń