Skocz do zawartości




- - - - -

W210 2.2 CDI - dymi i pali!


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 16 stycznia 2012 - 12:09

Witam Serdecznie Koledzy i Koleżanki

Sprzedałem moją gwiazdkę W124 300CE w którą wpakowałem 3 razy tyle ile była wart w momencie zakupu. Mimo ogromnych wysiłków nie udało mi się wydobyć z niej oczekiwanego piękna.
Poszedłem w zupełnie innym kierunku. Jako że na codzień ujerzdżam firmową BMW F11 535d skłoniłem się ku zakupowi Z3 w roadsterze... Tak więc zmieniłem markę na konkurencyjną dla Mercedesa i wydawać by się mogło że nie zawitam już w Wasze progi...
Stało się inaczej.
Otóż kupiłem gwiazdę w okazyjnej cenie. Rocznik 1999 2.2 cdi, (125KM) skóra, klima, kseonon itd, tyle na temat dobrego.
Mercedes ma problem bardzo trudny do zdiagnozowania, przynajmniej przez większość Poznańskich i okolicznych mechaników których znam. Dymi jak lokomotywa i nie chce przestać, do tego pali jak smok. 10-14 litrów/100...
Trochę faktów.
Kilka dni po kupnie auta, pękł tłok na 2 cylindrze - wymiana silinka na 2.2 CDI W203 (145 KM)
Wtryski zregenerowane od W203 (143KM)- wymienione dysze.
Nowa przepływka
Wywalony katalizator
Nowa listwa wtryskowa z czujnikiem od W203 (143KM)
EGR zaślepiony
Brak klapek w dolocie.
Stary sterownik silnika od W211 (125)
Więcej grzechów nie pamiętam...
Panowie pomóżcie bo już sam nie wiem co robić. Co poniektórzy mechanicy sugerują dogranie nowych map sterownika, ustawianie kątów wtrysków (bo nic takiego nie było robione - wtryski po prostu zostały wkręcone), zmiana map zapłonu i cholera wie co jeszcze.
Oczywiście za każdą usługę odpowiednio 800, 300 i 150 zł, tak więc nie wiem czy decydować się na wyszystko na raz czy wogóle zepchnąć kolejną gwiazdę z urwiska...
Chyba nie mam szczęścia do Mercedesów...
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Piotr
PS: Może jakiś adres w WLKP gdzie pojadę, obsłuża mnie od A-Z i wyjadę z wielkim bananem na twarzy.



#2 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 16 stycznia 2012 - 12:39

Zdublowałem przez przypadek post.
Z góry dziękuję za zmoderowanie i przepraszam.
Pozdrawiam
Piotr

#3 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 16 stycznia 2012 - 14:43

Wyświetl postUżytkownik misiak78 dnia 16 stycznia 2012 - 12:09 napisał

Otóż kupiłem gwiazdę w okazyjnej cenie

Wyświetl postUżytkownik misiak78 dnia 16 stycznia 2012 - 12:09 napisał

Kilka dni po kupnie auta, pękł tłok na 2 cylindrze

Aleś trafił... wg mnie przekombinowałeś z silnikiem i komputerem, ktoś Ci to doradzał czy to Twój pomysł?

#4 Offline   Majo


  • Postów: 438
  • Na forum od: 09 lip 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 220CDI 99r
  • Trzeci Mercedes:W211 200CDI 02r
  • Inne auto:VW T4 Multivan

Napisano 16 stycznia 2012 - 15:21

Kto Ci doradził wywalenie klapek z kolektora ssacego..?!

#5 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 16 stycznia 2012 - 15:46

Klapki wywlił mechanik, zawór zaślepił również on, bez porozumienia ze mną.
Jeśli chodzi o silnik to po prostu taki trafiłem... od W203, kompletny lecz bez komputera.
Jakieś konstruktywne porady Panowie?

#6 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2012 - 00:23

Jaki jest kolor dymu ? Jaki ma zapach ? oleju ? źle spalonej ropy ?
Czy ubywa oleju w silniku ? Czy jest moc ?
Jak zapala gdy jest zimny ? I jak zapala ciepły ?

Daj trochę więcej wskazówek postaram się pomóc.

Ps.Czy po demontażu klapek z kolektora ssącego silnik krokowy nimi sterujący został odpięty ?

#7 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 17 stycznia 2012 - 08:06

Kolor dymu jest czarny
Zapach ma... trudno powiedzieć, chyba skierowałbym się w stronę zapachu ropy.
Oleju w silniku trochę ubywało, lecz po zmianie na Motul stan się trzyma.
Moc jest... ale po odpaleniu (automat) trzeba chwile poczekać bo nie ma siły ruszyć i przez pierwsze minuty jest osłabiony.
Czy zimny czy ciepły, obroty dość ociężale się wspinają, szczególnie przy podgazówce na biegu jałowym
Jak jest zimny to nie zapali od razu, kręci rozrusznikiem z 2-3 sekundy
Jak jest ciepły to pali od razu.
Co do krokowca to nie wiem czy jest podpięty czy nie, potrzebowałbym więcej wskazówek, gdzie go znaleźć i jak odpiąć.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie
Pozdrawiam

PS: Mały upadte, wczoraj zrobiłem 300km trasę przy prędkości stałej mniej więcej 120km/h. Z wyliczeń wyszło mi że spalił w okolicy 6,7-7,0 litra...
Ten mły incydent oczywiście nie zmienia faktu że w mieście pali po 11-14 i kopci jak lokomotywa...

Użytkownik misiak78 edytował ten post 17 stycznia 2012 - 08:13


#8 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 17 stycznia 2012 - 11:06

Czyli od czego powinienem zacząć?
Od poszukiwania dolotu ze sprawnymi klapkami?
Odłączeniu czujnika klapek? (Jakiego i gdzie go można znaleźć?)
Podłączenie do kompa chciałbym zostawić na koniec bo łączyłem się już 5 razy i za każdym razem płynąłem 100...

#9 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 17 stycznia 2012 - 16:10

1999 a mocy 125km to jeszcze przedliftówka.








Podobne tematy Zwiń