Umarl Jak poznac jakiej firmy mam u siebie wentylator. Mechanik od mb twierdzi ze bylo pare modeli i nie pasuja do siebie Duzo jest roboty z wymiana?
Halasowal i halasowal az padl. Co zamontuje nowy bezpiecznik 16A to sie przepala a wentylator nie daje oznak zycia.
Pozdr.
mac
0
[w201] Wentylator nawiewu
Rozpoczęty przez mac, gru 05 2007 15:51
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 grudnia 2007 - 15:51
#2
Napisano 05 grudnia 2007 - 16:12
Ja znam dwa modele - z klimą i bez klimy.
BEz klimy ma jedną dmuchawkę, z klimą dwie po obu stronach silnika.
Jak bez klimy roboty z wymianą mało - trzeba zdjać plastik z podszybia, ekwilibrystycznie odkręcić 3 śrubki mocujące wentylator i go wyciągnać (co nie jest proste ale wykonalne)
BEz klimy ma jedną dmuchawkę, z klimą dwie po obu stronach silnika.
Jak bez klimy roboty z wymianą mało - trzeba zdjać plastik z podszybia, ekwilibrystycznie odkręcić 3 śrubki mocujące wentylator i go wyciągnać (co nie jest proste ale wykonalne)
#3
Napisano 06 grudnia 2007 - 01:00
Przerabiałem temat kilka dni temu. U mnie hałasował dlatego, że przyłapało tulejkę do ośki wirnika i wytarło na amen o sprężystą blaszkę mocującą ową tulejkę. A że miałem na stole rozebrany wentylator od Vito, drobna podmiana i chodzi jak nowy . Wentylator jest firmy BEHR. W dziale FAQ masz instrukcję, jak się do niego dobrać. W skrócie podał już Ukaniu. Co prawda dochodzi jeszcze demontaż mechanizmu wycieraczki i plastikowej osłony wentylatora, ale idzie to dosyć sprawnie, więc nie powinieneś mieć z tym kłopotów. Jak będziesz miał go na wierzchu, można będzie stwierdzić przyczynę zgonu.
#4
Napisano 06 grudnia 2007 - 01:05
Jak nie masz klimy to w 190 obejdzie się bez zdejmowania wycieraczki przynajmniej mnie się udawało A gdyby nawet to można poluzować śruby od grodzi za silnikiem i powinno iść lekko. Wyciąganie wycieraczki owszem ma pewien sens tylko trzeba ją odrazu przeczyścić i nasmarować.
Będę w Ostrowcu w ten łikend może jaki spot grupowy
Będę w Ostrowcu w ten łikend może jaki spot grupowy
#5
Napisano 06 grudnia 2007 - 01:12
Co prawda nie mam klimy, ale za cholerę nie mogłem wyjąć bez demontażu wycieraczki. Tym bardziej, że pod nią jest osłona wentylatora dosyć pokaźnych rozmiarów i manewrowanie nią by odsłonic wentylator byłoby mocno utrudnione. A tak roboty niewiele więcej a komfort pracy nieporównywalny ;-) .
PS. wycieraczki nie czyściłem ani nie smarowałem bo była niedziela, miałem zaraz jechać do Wawy, a tłukący się wentylator wykończyłby mnie psychicznie . Więc demontaż odbył się "na szybkiego".
EDIT: czemu nie
PS. wycieraczki nie czyściłem ani nie smarowałem bo była niedziela, miałem zaraz jechać do Wawy, a tłukący się wentylator wykończyłby mnie psychicznie . Więc demontaż odbył się "na szybkiego".
EDIT: czemu nie
#6
Napisano 06 grudnia 2007 - 10:04
mac tak jak sie ustawialismy... przedzwon do mnie w czwartek/piatek. Ja planuje wymiane klockow i oleju to moze machniemy tez wentylator, przesmarujemy ramie wycieraczki itd. Tylko kup juz wentylator i zrobimy tylko podmianke.
#7
Napisano 29 maja 2008 - 21:32
Witam.
Wentylator (a raczej silnik) w mojej Mercedes wydawał różne dźwięki - piski, charczenia itp. więc postanowiłem coś z nim zrobić. Jest to model z silnikiem produkcji Siemens przykręcany do kołnierza, który z kolei jest przykręcany do reszty.Okazało się, że poza tym, że jest wyrobiony to blaszki wirnika są poprzesuwane. Podobno regeneracja niewarta zachodu. Więc kupiłem inny używany.
I teraz mam problem - przy wymontowywaniu nie sprawdziłem sobie, w którą stronę kręci się silnik podczas pracy. A do tego kupionego przylutowano przewód z poprzedniego i po zamontowaniu wydaje mi się, że mam zbyt małe natężenie strumienia powietrza wychodzącego z kratek nawiewu. Obecnie silnik obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (patrząc na cały zamontowany wentylator od strony kierowcy).
Wentylator (a raczej silnik) w mojej Mercedes wydawał różne dźwięki - piski, charczenia itp. więc postanowiłem coś z nim zrobić. Jest to model z silnikiem produkcji Siemens przykręcany do kołnierza, który z kolei jest przykręcany do reszty.Okazało się, że poza tym, że jest wyrobiony to blaszki wirnika są poprzesuwane. Podobno regeneracja niewarta zachodu. Więc kupiłem inny używany.
I teraz mam problem - przy wymontowywaniu nie sprawdziłem sobie, w którą stronę kręci się silnik podczas pracy. A do tego kupionego przylutowano przewód z poprzedniego i po zamontowaniu wydaje mi się, że mam zbyt małe natężenie strumienia powietrza wychodzącego z kratek nawiewu. Obecnie silnik obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (patrząc na cały zamontowany wentylator od strony kierowcy).
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[M104] - Przesuwające się koło wentylatora chłodnicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
||
[w201] Brak biegów nawiewu i nadmuchu przedniej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wrobelek |
|
||
Regulator obrotów wentylatora, potencjometr |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|
|
|
[W201] Naprawa suwaka nawiewu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Charriere |
|