Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wentylator nawiewu


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mac


  • Postów: 290
  • Na forum od: 30 sty 2007
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 05 grudnia 2007 - 15:51

Umarl :) Jak poznac jakiej firmy mam u siebie wentylator. Mechanik od mb twierdzi ze bylo pare modeli i nie pasuja do siebie :) Duzo jest roboty z wymiana?
Halasowal i halasowal az padl. Co zamontuje nowy bezpiecznik 16A to sie przepala a wentylator nie daje oznak zycia.

Pozdr.
mac



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 05 grudnia 2007 - 16:12

Ja znam dwa modele - z klimą i bez klimy.
BEz klimy ma jedną dmuchawkę, z klimą dwie po obu stronach silnika.
Jak bez klimy roboty z wymianą mało - trzeba zdjać plastik z podszybia, ekwilibrystycznie odkręcić 3 śrubki mocujące wentylator i go wyciągnać (co nie jest proste ale wykonalne)

#3 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2007 - 01:00

Przerabiałem temat kilka dni temu. U mnie hałasował dlatego, że przyłapało tulejkę do ośki wirnika i wytarło na amen o sprężystą blaszkę mocującą ową tulejkę. A że miałem na stole rozebrany wentylator od Vito, drobna podmiana i chodzi jak nowy :sciana: . Wentylator jest firmy BEHR. W dziale FAQ masz instrukcję, jak się do niego dobrać. W skrócie podał już Ukaniu. Co prawda dochodzi jeszcze demontaż mechanizmu wycieraczki i plastikowej osłony wentylatora, ale idzie to dosyć sprawnie, więc nie powinieneś mieć z tym kłopotów. Jak będziesz miał go na wierzchu, można będzie stwierdzić przyczynę zgonu.

#4 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 06 grudnia 2007 - 01:05

Jak nie masz klimy to w 190 obejdzie się bez zdejmowania wycieraczki :sciana: przynajmniej mnie się udawało :sciana: A gdyby nawet to można poluzować śruby od grodzi za silnikiem i powinno iść lekko. Wyciąganie wycieraczki owszem ma pewien sens tylko trzeba ją odrazu przeczyścić i nasmarować.
Będę w Ostrowcu w ten łikend może jaki spot grupowy :sciana:

#5 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2007 - 01:12

Co prawda nie mam klimy, ale za cholerę nie mogłem wyjąć bez demontażu wycieraczki. Tym bardziej, że pod nią jest osłona wentylatora dosyć pokaźnych rozmiarów i manewrowanie nią by odsłonic wentylator byłoby mocno utrudnione. A tak roboty niewiele więcej a komfort pracy nieporównywalny ;-) .
PS. wycieraczki nie czyściłem ani nie smarowałem bo była niedziela, miałem zaraz jechać do Wawy, a tłukący się wentylator wykończyłby mnie psychicznie :sciana: . Więc demontaż odbył się "na szybkiego".

EDIT: czemu nie :sciana:

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2007 - 10:04

mac tak jak sie ustawialismy... przedzwon do mnie w czwartek/piatek. Ja planuje wymiane klockow i oleju to moze machniemy tez wentylator, przesmarujemy ramie wycieraczki itd. Tylko kup juz wentylator i zrobimy tylko podmianke.

#7 Offline   gemini76


  • Postów: 42
  • Na forum od: 05 kwi 2008
  • Miejscowość: Sosnowiec

Napisano 29 maja 2008 - 21:32

Witam.
Wentylator (a raczej silnik) w mojej Mercedes wydawał różne dźwięki - piski, charczenia itp. więc postanowiłem coś z nim zrobić. Jest to model z silnikiem produkcji Siemens przykręcany do kołnierza, który z kolei jest przykręcany do reszty.Okazało się, że poza tym, że jest wyrobiony to blaszki wirnika są poprzesuwane. Podobno regeneracja niewarta zachodu. Więc kupiłem inny używany.
I teraz mam problem - przy wymontowywaniu nie sprawdziłem sobie, w którą stronę kręci się silnik podczas pracy. A do tego kupionego przylutowano przewód z poprzedniego i po zamontowaniu wydaje mi się, że mam zbyt małe natężenie strumienia powietrza wychodzącego z kratek nawiewu. Obecnie silnik obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (patrząc na cały zamontowany wentylator od strony kierowcy).








Podobne tematy Zwiń