Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 2.6 automat + LPG dużo pali !!


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Intruder


  • Postów: 10
  • Na forum od: 10 lut 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lutego 2012 - 00:26

Witajcie!

Zakupiłem w mienioną sobotę mojego pierwszego w124.
Jak w temacie 2.6 w automacie z 88 roku :)
Autko bardzo mi się spodobało, zawsze lubiłem Gwiazdowozy a to chyba ostatni z tych prawdziwych :)

Niestety atuko nie jest bez wad:( A najgorsza to spalanie. Na razie jazda miejska, dostojnie, nie stałem w korkach. Pierwsze tankowanie 20, drugie 22 a trzecie 19.
Dodam, że dwa pierwsze tankowania auto jechało prawie samo... tzn walnięty jest chyba silniczek krokowy (o ile to jest on, oznaczyłem strzałką na zdjęciu poniżej)
Dołączona grafika

Teraz jest odłączony, bo jak był podłączony to auto samo z siebie potrafiło się na gazie rozpędzać do 70-80 km/h, utrudniało zatrzymywanie się. W trasie byłby fajny tempomat ale bez jaj tak być nie może więc go odłączyłem i poszukuje na allegro i złomie ;) Na benzynie też źle działał ale nie aż tak na gazie. Jadąc na benzynie po puszczeniu gazu auto ciągnęło jeszcze średnio przez 10 sek.
Zauważyłem, że waga nie zamykała się w tym czasie tylko była luka około 1mm. Po odłączeniu krokowca zamyka się ok ( to tylko rozwiązanie chwilowe)

Auto na gazie jeździ płynnie, dobrze przyspiesza, nie widzę dużej różnicy gaz/benzyna. Ale to spalanie ? Na benzynie nie sprawdzałem bo jestem chwilowo bezrobotny:P

W aucie po zakupie zmieniłem olej, filtr oleju, gazu, powietrza, olej w skrzyni oraz w moście (który dalej gwiżdże) oraz świece( zalecane NGK wedle książki nie jakieś pod LPG)

Pytanie teraz do Was. Ile kosztuje taki krokowiec? Dostanę nowy czy szukać na złomie? A może go zdemontować i można go wyczyścić itp i to pomoże?

Druga sprawa to regulacja KE Jetronica... Czy ma wpływ na spalanie gazu?
Ile fachowcy biorą za regulację KE ? Czy możecie polecić kogoś w trójmieście?

Użytkownik Intruder edytował ten post 11 lutego 2012 - 00:31




#2 Offline   Intruder


  • Postów: 10
  • Na forum od: 10 lut 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lutego 2012 - 15:58

Dziś po tankowaniu w ogóle syf:( 27 wciągnął przy normalnej nie eko jeździe:( boje się wykorzystać teraz jego zasoby:(

Proszę podpowiedzieć coś... Może jest ktoś z Gdańska i rzuciłby okiem?

#3 Offline   TOXIC


  • Postów: 26
  • Na forum od: 05 sty 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2012 - 16:47

Gazownie sobie wyreguluj a nie KJ-eta.
Jeśli masz "nie elektryczne" regulowanie dawki czyli zwykłą śrubę na tej rurze co gaz doprowadza do miksera to wykręć ją prawie na maxa, (oczywista motor rozgrzany do temperatury roboczej) potem śrubą na mikserze ustaw obroty na maxa a wtenczas zacznij wkręcać śrubę na rurze. jak zauważysz że obroty spadają mocno to odkręć ją z powrotem o jeden obrót. Ot taka zgrubna regulacja. potem w czasie jazdy jak 'będzie szedł' to możesz ją zakręcać ale nie za mocno bo uboga mieszanka = STRZAŁ.

#4 Offline   Intruder


  • Postów: 10
  • Na forum od: 10 lut 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lutego 2012 - 18:13

Dla mnie uboga mieszanka to najlepsza droga nie do strzała a do wypalania silnika i zabicia głowicy.
Mam krokowca na przewodzie gazu... Gazownik nie wyregulował mi nic bo muszę krokowca przy KE najpierw wymienić...

Na strzały widzę gazownicy moje auto przygotowali... Ma dwa zawory w kolektorze ( takie kosze z korkami na sprężynach)

#5 Gość_saturnin_


  • Na forum od: --

Napisano 12 lutego 2012 - 12:06

Po pierwsze nie krokowiec tylko regulator obrotów biegu jałowego.Drugie, jeżeli masz regulację elektroniczną LPG to pod komputer do gazownika i sprawdzić ustawienie dawki LPG.Jeżeli jest sonda lambda sprawdz czy jest sprawna.No i najważniejsze parownik może być już mocno zmęczony.Nawet na niesprawnym regulatorze biegu jałowego zużycie LPG nie będzie tak duże.Sam regulator możesz wyjąć i wypłukać w benzynce ,sprawdż czy działa,podłącz pod zasilacz czy prostownik.Co do wieszania obrotów wypnij wtyczkę potencjometru klapy i zobacz jaka będzie reakcja.Do regulacji biegu jałowego LPG polecam PD 30 .Ogólnie zasada jest taka,że auto musi dobrze chodzić na PB,to na LPG nie będzie żadnych problemów.Poczytaj forum LPG.

#6 Offline   Intruder


  • Postów: 10
  • Na forum od: 10 lut 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 lutego 2012 - 22:08

Gazownik sprawdzał i twierdzi, że jest ok. Tak mam ustawiane elektornicznie.
Odpinałem potencjometr zanim odpiąłem regulator obrotów i o ile dobrze pamiętam to nie wkręcał się na obroty.

Moja gwiazda idzie dobrze na benzynie, na gazie też. Wszystko płynnie, ma moc, nic go nie telepie. Szczelny jest, gumy ok, nawet psikałem w około całego dolotu i nie zafalowały obroty...

A dalej mi pali jak smok :(

#7 Offline   Krzychuna


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:passat b4 1.9td

Napisano 12 lutego 2012 - 23:36

a ile to ma palić ? piszesz że ok 20L to chyba normalne jak na miasto Gdańsk , automat , 2.6L jednostkę już mającą swoje lata :)

#8 Gość_saturnin_


  • Na forum od: --

Napisano 13 lutego 2012 - 20:21

Powiem Ci tak,moje 2,3 w manualu pali 10-12 l LPG.Twój powinien palić do 15-16 max,chyba że stoisz w korkach,lub masz ciężką nogę.Sprawdzałeś sondę,jedż gdzieś na dobry analizator spalin,tylko regulacja może Ci pomóc.

#9 Offline   KASIA 27


  • Postów: 25
  • Na forum od: 04 lut 2012
  • Miejscowość: GDYNIA
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes s140
  • Inne auto:Fiat Grande Punto-służbowe

Napisano 16 lutego 2012 - 19:09

Mogę polecić naprawdę dobrego gazownika tylko nie z Gdańska a z Pruszcza jak chcesz to podam namiary.

#10 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 16 lutego 2012 - 21:54

Wyświetl postUżytkownik saturnin dnia 12 lutego 2012 - 12:06 napisał

Po pierwsze nie krokowiec tylko regulator obrotów biegu jałowego.
ale po co takie popisy jak wszyscy wiedza o co chodzi..... :hmm:

rowniez mam 2,6 + Lpg
spalanie na zykłym palniku wychodzilo max do 16l/100 czyli pali ci napewno za duzo :grinhihi:
ja mialem rowniez takie spalanie, lecz wada byla dziurawa mebrana parownika.
wymienilem i jest ok.

Radze Ci zalozyc BLOS zainwestowalem raz i naprawde jestem zadowolony spalanie przy spokojnej jezdzie w miescie wynosi 11l/100km a jak mu wstawiam to ok 20 na 100 ale to naprawde trzeba sie postarac zeby tyle spalil :spokoj:








Podobne tematy Zwiń