Spalanie W 124 2.0 D
#51
Napisano 12 stycznia 2013 - 16:43
zdziwiłem się jak klubowicze pisali 7-8-9l/100km. Zarobię kasę, zaleje pod korek, zrobię 100 km, znowu zaleje i zobaczę tą ''tolerancję''.
#52
Napisano 12 stycznia 2013 - 18:59
#53
Napisano 12 stycznia 2013 - 19:26
Użytkownik lukaszstas dnia 12 stycznia 2013 - 09:53 napisał
Przyciąganie ziemskie. Wskazówka po prostu opada szybciej niż się unosi
#54
Napisano 13 stycznia 2013 - 21:49
nawet 2.0d by latał
#55
Napisano 08 lutego 2013 - 23:05
Na wstępie przepraszam grono moderatorskie i wrzucam posta w odpowiednim dziale
Do rzeczy
Mój 200D z 92roku posiada bardzo irytujący problem, a mianowicie spalanie w mieście wynosi ok 20/100. Potrafie go czasem mocniej przycisnąć ale 20 to chyba spora przesada tym bardziej dla om601 200d.
Silnik pali na dotyk ale tylko powyżej ok -10C, niżej trzeba juz zagrzewać po kilka razy świece i czasem kręcić nawet 20s rozrusznikiem
Na niskich obrotach nie dymi, na wysokich puszcza czarną chmurę
Gdy jest bardzo zimno gdy już odpali telepie nim jakieś 15s po czym się normuje i chodzi ładnie
Nie brakuje mu mocy i nie szarpie
Wymienione wszystkie filtry oraz olej, paliwo ze Statoilu
Pomiędzy czwartym wtryskiem (licząc od chłodnicy) a korpusem zbiera się jakiś płyn (widać na filmie)
Silnik klekocze bez zarzutu (ocenę zostawiam wam - film)
Pod samochodem nie zbiera się żaden płyn, nic nie kapie.
Temperatura robocza silnika to delikatnie poniżej 80C, jak widać na filmie sprzęgło wentylatora działa jak powinno.
Zasysa korek wlewu baka po dłuższej jeździe
Kontrolki świec palą się tylko przed odpaleniem
Metoda pomiaru na zalanie całego baka i ilość przejechanych km
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wtryski ?
Źle ustawiona pompa wtryskowa - gdzie i co można przestawić ?
Film
#56
Napisano 09 lutego 2013 - 15:19
1. Kontrolka świec normalnie świeci się przed odpałem, normalnie gaśnie i potem już się nie zapala?
2. Czy nie zasysa Ci baku? Jeśli odkręcisz korek po dłuższej jeździe, to czy słyszysz jakikolwiek syk?
3. Temperatura za niska! Powinno być "na górnym brzuszku cyfry 8". Wszystko co niżej, jest za niskie.
4. Co do czwartego wtrysku, to nie bardzo widać skąd leci. Mi się wydaje (o ile dobrze widzę), że jest wilgotny również na górze - czyli najprędzej gumowy wężyk przelewu jest do wymiany. Albo nakrętka sztywnego przewodu ciśnieniowego jest za luźno.
Gdyby wtrysk się rozkręcił (góra z dołem) to byłby mokry w połowie, a jeśli by sam wtrysk się wykręcił z komory wstępnej, to jeszcze niżej + byłyby bąble w tym jeziorku paliwa.
jan0s napisał:
Nic nie czujesz w kabinie zapachu paliwa podczas jazdy? U mnie nieźle dawało ropą jak mi przelew pękł, choć fakt że zdrowo sikało.
Szkoda, że go nie gazowałeś. Zrób drugi filmik z kilkoma przegazówkami - taż żeby było zarówno stopniowe zwiększanie obrotów, jak i szybsze + zejście. Wtedy wyraźnie słychać jak wtryski milkną gdy weźmiesz go na obroty i nagle całkiem odpuścisz gaz (oczywiście zakładając, że wtryski klepią).
Myślę, że pompy nie ma co ruszać. Prędzej te wtryski na tester. Ale najpierw zrób wyciek paliwa i zmień termostat.
5. No i zasadnicze pytanie, mimo że na końcu: Jak mierzyłeś spalanie? Na jakieś tam "kreski" albo "grubości wskazówki", czy: tankowanie pod korek -> reset licznika -> kilkaset km jazdy -> tankowanie pod korek -> obliczenie?
#57
Napisano 09 lutego 2013 - 20:29
Cytat
Cytat
Po zakończonej jeździe i odkręceniu korka słychać syknięcie (to chyba dobrze ?)
Cytat
Wymienię termostat i zrobię testy
Cytat
Gdyby wtrysk się rozkręcił (góra z dołem) to byłby mokry w połowie, a jeśli by sam wtrysk się wykręcił z komory wstępnej, to jeszcze niżej + byłyby bąble w tym jeziorku paliwa.
Hmm nakrętki przewodu wysokiego ciśnienia nie dało się już mocniej dokręcić (nawet ruszyć) przyglądałęm się, przyglądałem i nie mogłem dostrzec żadnej strugi, sączenia się ale przyznam jest "spocony" aż spod samego przewodu wys. ciś.
Cytat
Metoda pomiaru na zalanie całego baka i ilość przejechanych km
Nie czuć zapachu ropy
Poniżej film z gazowania nie słyszę nic niepokojącego, niestety
https://www.youtube....h?v=hpJY8Cbev5s
Użytkownik jan0s edytował ten post 09 lutego 2013 - 20:35
#58
Napisano 09 lutego 2013 - 20:53
#59
Napisano 09 lutego 2013 - 22:55
Użytkownik jan0s dnia 09 lutego 2013 - 20:29 napisał
Najlepiej, jeśli po trasie nic nie syknie przy odkręcaniu (niezależnie czy jest rezerwa czy prawie pełny) i u większości tak jest. Ale czasem jest problem i zasysa słabiej czy mocniej. Póki silnik chodzi, to jest ok. Ale co się odwlecze, to nie uciecze - powietrze prędzej czy później będzie chciało się dostać do baku i zrobi to za pomocą wszelkich nieszczelności na łączeniach węży itp. Był chyba z jeden czy dwa przypadki na tym forum, że komuś zassało i trwale zdeformowało zbiornik paliwa - widocznie miał zdrowe wężyki i opaski, które nic nie przepuściły.
Piszesz, że największy problem jest poniżej -10*C. Po jeździe paliwo jest ciepłe - przechodzi przez wymiennik ciepła, a potem ogrzewa się ogólnie od silnika. Podciśnienie w układzie masz już od samej jazdy. Póki gorący silnik chodzi, to jest ok. Ale gdy gasisz, to wszystko stygnie, powietrze nad taflą paliwa kurczy się, więc podciśnienie jeszcze się wzmaga. Jakiś wężyk nieszczelny -> zasysa się powietrze i układ zapowietrzony. Paliwo z rana zimne, więc gęste i... -> kręcenie 20 sekund.
Niektórzy wymieniają/czyszczą ten napowietrznik, a niektórzy dziurawią uszczelkę w korku. Jak będziesz pamiętał, to chociaż po jeździe na moment odkręć korek albo w ogóle zostaw na noc niedokręcony i zobacz jak rano odpali.
Użytkownik jan0s dnia 09 lutego 2013 - 20:29 napisał
Co do filmu z gazowania, to może ktoś inny dla pewności powie. Ja jestem przed wymianą końcówek, więc nie wiem jaki powinien być dźwięk idealny.
#60
Napisano 09 lutego 2013 - 23:55
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Srebrny przekaźnik - czy są zamienne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
|
|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|