Skocz do zawartości




- - - - -

W 124 M103 Turbo


134 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:08

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 13 czerwca 2012 - 17:02 napisał

Łukasz0600, za 500 zeta podpowiem Ci od czego pasuje kolektor, będziesz musiał tylko flaszę delikatnie przerobić.


Niestety wiedza kosztuje.

Kolektor pasuje od W140 3.5 Turbodiesel trzeba przerobic tylko dziury do mocowania:P

Mam racje??

Użytkownik Łukasz0600 edytował ten post 13 czerwca 2012 - 17:09




#32 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:21

Wyświetl postUżytkownik Łukasz0600 dnia 13 czerwca 2012 - 17:08 napisał

Kolektor pasuje od W140 3.5 Turbodiesel trzeba przerobic tylko dziury do mocowania:P


Przy jego cenie to już lepiej pospawać z kwasu od podstaw. Mówię o tanim i dostępnym kolektorze.

#33 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:23

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 13 czerwca 2012 - 17:02 napisał

Łukasz0600, za 500 zeta podpowiem Ci od czego pasuje kolektor
Panowie, nie róbmy frajerni z forum. Jak chcecie pomóc to pomóżcie, jak nie to proszę się nie wypowiadać w ten sposób.

Łukasz, rób po swojemu, najwyżej bedziesz poprawiał ;)

#34 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:28

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 13 czerwca 2012 - 17:21 napisał

Przy jego cenie to już lepiej pospawać z kwasu od podstaw. Mówię o tanim i dostępnym kolektorze.
Kolego jego cena to około 400PLN uzywka a pospawanie z kwasowki 3x tyle:) Niestety nie mam pojecia o jakim kolektorze mowisz ;)

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 13 czerwca 2012 - 17:23 napisał

Panowie, nie róbmy frajerni z forum. Jak chcecie pomóc to pomóżcie, jak nie to proszę się nie wypowiadać w ten sposób.

Łukasz, rób po swojemu, najwyżej bedziesz poprawiał ;)

Dziekuje kolego do tego własnie dąże, i tak jak napisałes napewno bede cos poprawiał ;)

#35 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:29

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 13 czerwca 2012 - 17:23 napisał

Panowie, nie róbmy frajerni z forum. Jak chcecie pomóc to pomóżcie, jak nie to proszę się nie wypowiadać w ten sposób.
Jaka frajernia?

Dobra policzmy:
- samo spawanie kolektora 500 złoty
- materiał 1000-1500 złoty
- wiedza jak zbudować kolektor ??

Dalej twierdzisz że ktoś kogoś chce naciągnąć?

#36 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:32

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 13 czerwca 2012 - 17:29 napisał

Jaka frajernia?

Dobra policzmy:
- samo spawanie kolektora 500 złoty
- materiał 1000-1500 złoty
- wiedza jak zbudować kolektor ??

Dalej twierdzisz że ktoś kogoś chce naciągnąć?

Kolego mysle ze spawałes kiedys kolektor z kwasówki i tak jak napisałes

-Spawanie 500zl
-Materiał 1000-1500zl
-A czy liczyłes kiedys kogos za wiedze czy to juz wliczone w robocizne??

#37 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:45

Wyświetl postUżytkownik Łukasz0600 dnia 13 czerwca 2012 - 17:32 napisał

-A czy liczyłes kiedys kogos za wiedze czy to juz wliczone w robocizne??

Spawacz spawa to co ma na rysunku technicznym. A rysunek trzeba wykonać, trzeba policzyć w jakich zakresach kolektor będzie działał. To nie jest takie proste. Tak samo trzeba policzyć turbo pod konkretny silnik- bo potem się okazuje że obroty nam się skończyły a turbo dalej nie wstało- albo w drugą stronę: na wolnych obrotach mamy doładowanie a później turbina puchnie i pluje olejem bo ją przekręciliśmy.

Można by napisać całą wikpedię dotyczącą uturbienia m103/4, tylko po co? Skoro Roman podał wszystko jak na tacy. I seryjny silnik m103 znosi doładowanie 2 barów.

#38 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:49

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 13 czerwca 2012 - 17:45 napisał

Spawacz spawa to co ma na rysunku technicznym. A rysunek trzeba wykonać, trzeba policzyć w jakich zakresach kolektor będzie działał. To nie jest takie proste. Tak samo trzeba policzyć turbo pod konkretny silnik- bo potem się okazuje że obroty nam się skończyły a turbo dalej nie wstało- albo w drugą stronę: na wolnych obrotach mamy doładowanie a później turbina puchnie i pluje olejem bo ją przekręciliśmy.

Można by napisać całą wikpedię dotyczącą uturbienia m103/4, tylko po co? Skoro Roman podał wszystko jak na tacy. I seryjny silnik m103 znosi doładowanie 2 barów.

W tek kwestji doskonale Cie rozumiem, jesli chodzi o wielkosc turbosprezarki została tak dobrana by cały układ zachowywał sie jak fabrycznym samochodzie. Mowisz o Romanie, mogł bys mi bardziej naswietlic sprawe??

#39 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:51

Roman człowiek-legenda, współtwórca http://www.turbobanditen.se/shop/
a tu filmy :http://www.youtube.com/user/PUMPISH

#40 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 17:53

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 13 czerwca 2012 - 17:51 napisał

Roman człowiek-legenda, współtwórca http://www.turbobanditen.se/shop/
a tu filmy :http://www.youtube.com/user/PUMPISH


Aczy Twoim zdaniem mozna dmuchnac do seryjnego silnika 1.5 bara??








Podobne tematy Zwiń