Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 3.0E-24V Nie chce odpalić


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   nieseba


  • Postów: 52
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Szczecin / Słubice
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 13:41

Witam,


mam problem z w124 3.0 24V ( ASB ). NIe mogę go odpalić. Akumulator jest porządku, próbowałem tez odpalić na kable.

Po odblokowaniu immobilaizera, przekręcam kluczyk, lampki się zapalają i w momencie gdy przekręcam kluczyk do końca słyszę tylko jedno cyknięcie spod maski i nic sie nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czy to problem z rozrusznikiem czy może jeszcze coś innego. Jakie pierwsze kroki diagnostyczne powinienem zrobić?

Będę wdzięczny na radę. Wiem, że temat rozrusznika był poruszany, ale nic sensownego tam nie znalazłem. Może ktoś opisałby kroki po kolei co należałoby sprawdzić żeby chociaż stwierdzić czy to rozrusznik czy może coś innego.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 18 listopada 2016 - 08:10




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 14:01

Dwie rzeczy do sprawdzenia. Dołożony alarm oraz mechanizm przy skrzyni biegów uniemożliwający odpalenie na pozycji innej niż P i N. Jak nie pali na P, spróbuj na N.

#3 Offline   nieseba


  • Postów: 52
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Szczecin / Słubice
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 16:48

właśnie zaobserwowałem coś dziwnego. przy wyłączonym zapłonie mogę opuszczać szyby, a tego chyba normalnie w w124 nie ma. czyżby jakieś spięcie? Mało się znam na elektryce samochodowej, co tu robić...

Użytkownik nieseba edytował ten post 16 lipca 2012 - 16:49


#4 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 17:13

Przy wyłączonym zapłonie czyli w pozycji 0 czy 1? Na 0 możesz jeździć szybami w momencie gdy otwierasz drzwi i lampka oświetlenia wewn. się świeci. W poz 1 można zawsze zamykać i otwierać szyby

#5 Offline   willy77


  • Postów: 87
  • Na forum od: 29 kwi 2012
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 18:13

Z tymi szybami to nie do końca. U mnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przez około 30 minut można otwierać wszystkie szyby i szyberdach.Może jest to związane z modułem komfortu.

#6 Offline   willy77


  • Postów: 87
  • Na forum od: 29 kwi 2012
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 18:22

A jest może w samochodzie fabryczny alarm? U mnie po otworzeniu pilotem na podczerwień można tylko odpalić. Jeśli otworze od strony pasażera kluczykiem to także wszystkie lampki po przekręceniu kluczyka się świecą ale rozrusznik nawet nie zakręci. Spróbuj otworzyć kluczykiem centralny przez klapę bagażnika.Dwa główne zamki master to drzwi kierowcy i klapa.Przynajmniej u mnie. U mnie odblokowywuje fabryczny alarm i immo tylko pilot lub właśnie klapa bagażnika.

#7 Offline   nieseba


  • Postów: 52
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Szczecin / Słubice
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 19:40

Nie mam fabrycznego alarmu, alarm otwieram pilotem, a immobilaizer odblokowuje przytykając taki dynks z kluczyka do wypustka w konsoli centralnej. Ale to chyba nie immobilaizer, bo wczesniej jak wszystko działało i zapomniałem immobileizer wyłączyć to kluczyk przekręcałem lampki sie zapalały ale nie było tego głośnego cyknięcia spod maski. A teraz mam. Tak jakby coś sie tam działo ale jednak nie do końca.

#8 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 20:02

To może po prostu rozrusznik się "wyużywał"

#9 Offline   nieseba


  • Postów: 52
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Szczecin / Słubice
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 20:04

można jakoś sprawdzić rozrusznik bez jego wymontowywania?

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2012 - 22:19

Tak, na ścianie grodziowej obok pompy hamulcowej masz wtyczkę łączeniową 3 pinową. Zdejmij ją, i do tej części na ścianie, do środkowego pinu podaj 12V. rozrusznik powinien ruszyć.








Podobne tematy Zwiń