Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[W124] Wywala wodę przez zbiornik wyrównawczy.


16 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 02 września 2012 - 20:42

 Użytkownik Pszemek dnia 02 września 2012 - 20:14 napisał

Macmw, ja znam przypadki, że uszczelka pod głowicą była wywalona własnie pomiędzy kanałem wodnym a cylindrem i kaszy pod korkiem nie bylo, więc wszystko jest możliwe.
Przecież o tym napisałem, więc proszę czytaj dokładnie ze zrozumieniem.



#12 Offline   fuhmateusz


  • Postów: 12
  • Na forum od: 26 sie 2012
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2012 - 06:26

Na postoju lub przy wolnej jezdzie wychodzi za 90 lekko i przy tej temp wywala płyn w trakcie szybszej jazdy pow 80km spada do 80 i sie utrzymuje tak i nie wywala płynu.... a to wszystko dzisiaj sprawdzę i dam znać co i jak tylko jeszcze jedno pytanie gdzie znajduja się te kable od wentylatora bo obejrzałęm go w koło i nic tam nie idzie do niego....

#13 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2012 - 12:46

Wentylator załącza się przez elektromagnes. Prąd dostarczany jest do niego złączem 2-pinowym. Żeby sprawdzić czy elektromagnes jest sprawny należy zdjąć tą 2-pinową wtyczkę z 3-pinowego czujnika na głowicy i zewrzeć (spinaczem lub kawałkiem drutu). Oczywiście zapłon włączony...
Powinieneś usłyszeć stuknięcie - wtedy wentylator zostanie "przyłapany" do metalowej obudowy elektromagnesu.
Poza tym:
- załóż termostat,
- uzupełnij płyn,
- odpowietrz układ- w trakcie nagrzewania >90-100oC zgromadzone w układzie powietrze musi gdzieś uciec- najlepiej przez zbiorniczek i to razem z płynem;).

W razie czego (jeżeli zwarcie w kostce nie daje rezultatu) można doraźnie zablokować wentylator względem obudowy elektromagnesu wkładając między nie kawałek jakiegoś plastiku itp.

Cytat

w trakcie szybszej jazdy pow 80km spada do 80 i sie utrzymuje tak i nie wywala płynu...
pęd powietrza pozwala zachować tą optymalną temperaturę.

#14 Offline   OldPiernik


  • Postów: 138
  • Na forum od: 03 sie 2011
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2012 - 13:39

A jak boisz się prądu to możesz sprawdzić elektromagnes w banalny sposób. Kiedy temperatura podejdzie powyżej 90*C wyłącz silnik a potem przekręć - nie zapalaj - stacyjkę! Powinno być słychać charakterystyczne kliknięcie na sprzęgle wentylatora. Żeby być pewnym na 100% możesz spróbować ruszyć śmigłem wentylatora - oczywiście nadal przy WYŁĄCZONYM silniku ale przekręconej stacyjce, tak żeby kontrolki się paliły. Nie powinno dać się ruszyć śmigłem.

#15 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 03 września 2012 - 15:59

Nie uważacie że problemy z chłodzeniem to właśnie brak termostatu ? Kiedyś gdy kupiłem 300te właśnie nie miał założonego termostatu i działy się dziwne rzeczy a to się zagrzewał a to nie mógł się dogrzać. Myślę że chodzi w dużej mierze o ciśnienie całego układu. Więc załóż termostat tak jak powinno być i sprawdź co się dzieje :)

#16 Offline   palkerlewy


  • Postów: 8
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 września 2012 - 17:51

witam
miałem to samo wymieniłem uszczelkę pod głowicą i działo się to samo, u mnie wystarczyło wymienić pompe wody i jak ręką odjął, sprawdź pompe koszt duzo mniejszy i jak poprzednicy pisali przy uszczelce pod głowicą miałbyś olej i bąble powietrza w zbiorniku wyrównawczym.

#17 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 14 września 2016 - 19:34

Panowie co oznacza cyfra np.(140 u mnie w 190 1.8 )na korku od zbiorniczka wyrównawczego?








Podobne tematy Zwiń