Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wycieraczka nie działa na 1 trybie


71 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2013 - 19:34

Dziś wymontowałem przekaźnik 2018210247 (opcja z hakiem), na oko wydawał się ok, pojechałem do znajomego który posprawdzał i też nic nie znalazł. Podmuchał w płytkę powietrzem 300 stopni (nadtopieniu lutów), ale problem znów się pojawia. Przez pół dnia było ok ale problem znów wrócił, jak włączam kierunkowskazy to czasami albo nie migają (brak też świateł informacyjnych na zegarach że kierunek jest włączony) lub zawiesza się i migają bardzo szybko tak jak by żarówka byłą spalona po czym zapala się informacja że któraś żarówka jest spalona, czasem nie chcą się załączyć wycieraczki czasem wyłączyć lub działają niepoprawnie dla swojego trybu (włączony np tryb 1, a wycieraczka jedzie maksymalną prędkością). Zawsze jak się coś zawiesi to sprawdzam ja zachowuje się ogrzewanie tylnej szyby i zawsze wtedy jest jakiś problem, nie da się włączyć, wyłączyć lub lampka na przycisku pali się tylko gdy go trzymam na pozycji włącz jak puszcze to gaśnie. Proszę o jakąś poradę dodam, że zostały wymienione wszystkie bezpieczniki na nowe.



#62 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2013 - 20:05

Zakładając, że przekaźnik zespolony faktycznie nie jest uszkodzony, to zająłbym się jeszcze sprawdzeniem jego masy. Masa, to brązowy kabel (jak zawsze w W201/W124) chyba ze styku nr 2, idący do kabiny za zegary. Trochę tam jest kiepski dostęp. Nie wiem dokładnie jak w W124, ale u mnie w W201 najwygodniej wyjąć zegary i pogrzebać za wygłuszeniem, które będzie za lewym nawiewem. Będzie tam cała masa brązowych kabli przykręconych "oczkami" do kilku śrub.
W całym układzie jest jeszcze "strażnik żarówek", ale nie mam pojęcia czy mógłby tak namieszać. Gdyby tu kolega Gerri zajrzał...

#63 Offline   bumer.pl


  • Postów: 64
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2013 - 20:38

dzięki, jest to jakiś pomysł jakieś 2 miesiące temu przestała mi działać zegarek na tablicy (raz działał raz nie aż całkiem przestał) też czasem jest problem z oświetleniem wnętrza niekiedy muszę pokręcić potencjometrem żeby zadziałało, a zaczęło się to jak wymieniłem sobie żarówki podświetlenia przy nawiewach może przy tym lewym coś tam ruszyłem i gub teraz tą masę.

#64 Offline   banan


  • Postów: 49
  • Na forum od: 23 gru 2013
  • Miejscowość: 3miasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Daihatsu Charade :))

Napisano 29 listopada 2014 - 14:52

Podpinam :).

Wycieraczka przód
Najpierw chodziła szybciej na 1-szym biegu niż na drugim, potem blokowała się w dwóch miejscach, a teraz ledwo się ślizga po mokrej szybie. Wyjąłem cały mechanizm, chodzi dosłownie jednym palcem - tak nasmarowałem kiedyś. Wydaje mi się, że kilak uzwojeń w silniczku dokonało żywota i muszę go wymienić. Mam rację? Zima idzie i słabo bez wycieraczki będzie.

#65 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2014 - 23:49

Słuchaj zanim zaczniesz wybebeszać mechanizm wycieraczki to lepiej sprawdź czy aby problem nie leży w przełączniku zespolonym bo to bardzo częsty przypadek, częstszy niż uszkodzenie napędu wycieraczki.

#66 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 30 listopada 2014 - 10:43

Wyświetl postUżytkownik banan dnia 29 listopada 2014 - 14:52 napisał

chodziła szybciej na 1-szym biegu niż na drugim, potem blokowała się w dwóch miejscach, a teraz ledwo się ślizga po mokrej szybie

Mialem identyczny przypadek. Po wymianie bezpiecznika lata po szybie jak wariatka ;)

#67 Offline   banan


  • Postów: 49
  • Na forum od: 23 gru 2013
  • Miejscowość: 3miasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Daihatsu Charade :))

Napisano 09 grudnia 2014 - 23:57

Wszystko sprawdzone, silnik dzisiaj przyszedł, w tygodniu wymieniam.
Posiada ktoś spinki do listew pod szybą? (chętnie kupię). Skorodowane już były, zostało 50% stanu. Woda raczej powinna po nich spływać, a nie pod nie :). Mógł bym finalnie silikonem je dokleić do dołu szyby, ale to juz totalna ostateczność

#68 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 12 listopada 2018 - 20:58

Witam
mam problem z przełącznikiem, otóż. wycieraczka działa na 2 i 3 biegu normalnie natomiast na pierwszym już nie. Słychać cykanie przerywacz za skrzynką z bezpiecznikami także przekaźnik jest ok ale jak lekko cofnę przełącznik jakby w kierunku pozycji ,,0" wycieraczka działa na 1 biegu prawidłowo. Ale nie widzi mi się jazda ciąglę trzymając przełącznik w lekkim cofnięciu. Wydaje mi się że coś nie styka jak powinno. Próbowałem zdjąć ten kapselek z końca dźwigni ale za chiny się nie dało i nie wiem jak. Jak się tam dostać żeby sprawdzić styki? Ciągnąć na chama?

#69 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 13 listopada 2018 - 07:43

Kapselek trzeba delikatnie podwadzić,np.cienkim śrubokrętem bo jest on na czterech zatrzaskach

#70 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 13 listopada 2018 - 21:47

Dzięki anrzejrz, a czego ja się mogę spodziewać jak ten kapselek zdejmę? Od czego zacząć i co mogę samodzielnie zrobić żeby poprawić styk?








Podobne tematy Zwiń