Skocz do zawartości




- - - - -

[W140]Błędy sprawdzone diodą


77 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   MarekMB


  • Postów: 13
  • Na forum od: 20 sty 2016
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2016 - 13:30

Heh niestety pojeździć to za bardzo nie mogę. Coś tam się kula ale ma problem żeby pod krawężnik wjechać. Rozkodowałem błędy. Pierdoły typu szyby, centralny itp na razie mnie nie interesują. Chcę silnik jakoś postawić.....pytanie w co uderzyć. Męczy mnie ta wiązka bo same problemy z napięciem w silniku z kodów wynikają. Oto rozkodowane błędy :
PIN 4 : WTRYSKI
- Voltage at hot wire MAF sensor (B2/2) insufficient or too high, or open circuit in
ground wire at hot wire MAF sensor
-Left adjustable camshaft timing solenoid (Y49/1), open/short circuit
-Adjustable camshaft timing solenoid, engine 104 (Y49) or right adjustable timing 23 26.0
solenoid, engine 119 (Y49/2), open/short circuit
-Injectors (Y62), open/short circuit
PIN 7 : PRZEPUSTNICA
-EA/CC/ISC control module (N4/1)
-Safety contact switch (M16/1s1)
PIN 8 : BASE MODULE
-Engine 104, 119: LH-SFI control module (N3/1) voltage supply, open circuit.
-A/C electromagnetic clutch (A9k1) jammed or poly-V-belt broken.
-Base module (N16/1) voltage supply output fuse F2, open circuit.
-Base module (N16/1) voltage supply output fuse F3, open circuit.
-Base module (N16/1) voltage supply output fuse F1, open circuit.
-Base module (N16/1) voltage supply output fuse F4, open circuit.
PIN 11 :
-Voltage supply too low 23 1.0
-Steering angle sensor (N49) 23
-Steering angle sensor (N49) not initialized
-Comfort/sport switch (S45/1), short circuit
PIN 12 :
-Rear axle/left rear axle vehicle speed signal malfunction 23
-Right rear axle vehicle speed signal malfunction
-Short circuit between speed sensitive power steering P-valve (Y10) (+) 23 4.0
and UBATT
PIN 17 :
-CMP sensor (L5/1) defective
-Transmission overload protection switch (S65) does not close
PIN 20 :
-Central locking or trunk lid remote control air requirement too high. 32 PSE/CL or 32 PSE/TRC
-Retractable trunk lid grip or striker eye element 2), air consumption too high. 32 PSE/RTG
-Backup assist, air consumption too high. 32 PSE/RFH
-Pressure, orthopedic backrest, air consumption too high. 32 PSE/OSB
-Vacuum, intake manifold vacuum increase or retractable rear head restraints, air 32 PSE/MVA or 32 PSE/RHR
consumption too high.
PIN 21 :
-Left front power window motor circuit (M10/3): speed sensor or wiring
-Left front power window motor circuit (M10/3): sensor wiring reversed.
-Right front power window motor circuit (M10/4): sensor wiring reversed.
-Right rear power window motor circuit (M10/6): sensor wiring reversed. -
-Left front power window motor circuit (M10/3): speed sensor signal defective. 23 29.0
-Right front power window motor circuit (M10/4): speed sensor signal defective. 23 30.0
-Left rear power window motor circuit (M10/5): speed sensor signal defective. 23 31.0
-Right rear power window motor circuit (M10/6): speed sensor signal defective. 23 32.0
-Control module (N57) defective. -
-Low voltage (<9 V) (circuit 30E, fuse F4-11).
-Voltage supply circuit 30B, control module (N57).



#72 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 01 marca 2016 - 18:04

Skasuj wszystko z pinu 4, 7, 8 i 17 i odpal silnik żeby podziałał. Wtedy pojawią się te prawdziwe/aktualne błędy i będzie można coś podpowiadać. Na pinie 4 jest trochę inna procedura kasowania. Przeczytaj sobie tam dokładnie w tym dokumencie co zalinkowałem.

#73 Offline   MarekMB


  • Postów: 13
  • Na forum od: 20 sty 2016
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marca 2016 - 13:14

Powracam...wreszcie pogoda w miarę pozwoliła coś skubnąć. Pokasowałem błędy na pinach : 4,7,8,17. Pochodził trochę i to się pojawiło :
pin 4 :
24 błyski -Left adjustable camshaft timing solenoid (Y49/1), open/short circuit
25 błysków-Adjustable camshaft timing solenoid, engine 104 (Y49) or right adjustable timing 23 26.0
solenoid, engine 119 (Y49/2), open/short circuit
pin 7 :
5 błysków - nie ma tego w rozpisce
pin 8 :
12 błysków -Base module (N16/1) voltage supply output fuse F1, open circuit.
13 błysków -Base module (N16/1) voltage supply output fuse F4, open circuit.
pin 17 :
6 błysków -CMP sensor (L5/1) defective
Proszę o podpowiedz co może odpowiadać za te błędy. Przypomnę, że wiązka silnika widać, że tykana nieprofesjonalnie przez poprzednika, dodatkowo instalacja gazowa. Pozdrawiam.

#74 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 12 marca 2016 - 14:52

Pin 4
obwód elektryczny zasilający prawy i lewy nastawnik faz rozrządu jest otwarty luz zwarty. Wskazuje to na błędne połączenia w wiązce silnikowej jeżeli była ruszana.

Pin 7
błąd 5 to błąd włącznika świateł stopu

Pin 8
Spalone bezpieczniki w Base Module. Pierwszy komputer od strony szyby. Pod klapką są bezpieczniki i dwa skrajne są spalone.

Pin 17
Czujnik położenia wałka rozrządu uszkodzony albo przewód uszkodzony albo niepodłączony. Podłączenie tego czujnika znajduje się w korytku w komorze silnika. Trzeba zdjąć dekle i sprawdzić czy jest podłączony.

#75 Offline   cineqm


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 maj 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W140 300 SE

Napisano 30 kwietnia 2016 - 19:39

http://www.w-124.inf...t_W124_M119.pdf <- kody błędów z tego linku będą pasować do silnika m104? Niby jest napisane, że to tylko do m119 dlatego pytam. Może jest jakaś rozpiska przeznaczona do m104?

#76 Offline   Darson


  • Postów: 18
  • Na forum od: 03 kwi 2016
  • Miejscowość: Gda
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2016 - 16:14

Witam, podepnę się pod temat.
Na PINIE 6 mam błąd 8: (ABS/ASR hydraulic unit, left rear axle solenoid valve (A7/3y3)), błąd 9: (ABS/ASR hydraulic unit, right rear axle solenoid valve (A7/3y4))
PIN7 : błąd 8: Left front axle vehicle speed signal (L6/1) from ABS/ASR control
module (N30/1)), błąd 30.

#77 Offline   MarekMB


  • Postów: 13
  • Na forum od: 20 sty 2016
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2017 - 19:12

Witam, moja locha wywala mi przy ostrzejszym przyspieszaniu "ASR" i wiadomo gaz łapie od połowy oraz brakuje mocy. Po wyłączeniu i włączeniu silnika "asr" znika. Błędy mam takie :
pin 4 - 4 mrugnięcia : coś tam z MAF sensor w nawiasie pisze, że błąd może wyskakiwać bez powodu.
pin 7 - 2 mrugnięcia : EA/CC/SC control module (N4/1) safety contact switch (M16/1s1)
6 mrugnięć : Stop lamp switch (S9/1) safety contact switch (m16/1s1)
Proszę o wskazówki co mam ugryźć? co może powodować takie zachowanie? Wiązki silnika i przepustnicy regenerowane. Pozdrawiam wszystkich fanów marki!

#78 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 czerwca 2017 - 09:36

Witam.
Po dłuższym czasie kupiłem Carsoft-a do Mercedesów żeby odczytać błędy, o tym później. Mianowicie mam S-klase W140 5.0 na kablach i kopułce. Wiązka silnika zregenerowana, ta od rozrusznika i czujników, i trzecia przepustnicy. Przed tym problem wyglądał tak, że po przygazowaniu na postoju wywalało ASR. Samochód po naciśnięciu gazu gwałtownie, spadały obroty zamiast rosnąć, gdy przytrzymałem dłużej to obroty rosły, lub gdy delikatnie przyspieszałem to płynnie rosły obroty. Czasami pojawiają się takie strzały z pod maski. Brak LPG. Po wymianie tych rzeczy nic się nie zmieniło. Przesyłam błędy oraz film o co mi chodzi.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Zdjęcia kopułki i palca z lewej strony:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Film z odpalenia i przegazowania (proszę nie zwracać uwagi na pracującą pompkę od pneumatyki). Dodam jeszcze że czuć benzynę nie spaloną.

1. https://www.youtube....eature=youtu.be

2. https://www.youtube....eature=youtu.be

Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń