Skocz do zawartości




- - - - -

Regulator wolnych obrotów działa "na odwrót"...


25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 lutego 2008 - 23:08

Pepton napisał:

:

Pozdrawiam ;) PS. W dalszym szciągu czekam na pomoc... ;) ....

Mam gdzieś materiały odnośnie silników 4 zaworowych z opisem jak sprawdzić/ustawić wolne obroty i jak to mniej więcej działa. Nie będę pisał z pamięci bo mogę coś namieszać (była imprezka ;-) :spokoj: ) , więc obiecuję że najpóźniej jutro zrobię scany i wrzucę na forum. Po prostu pokażesz macherowi i razem krok po kroku posprawdzacie co trzeba.

W swoim E124 300D 24V też na ciepłym mi rosły obroty, ale skończyło się na wymianie czujnika temperatury - raz działał a raz głupiał.



#12 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 10 lutego 2008 - 19:15

Pepton, Silnik OM605911 ma elektroniczny układ regulacji biegu jałowego.
Poczytaj mój wcześniejszy post, jak czegoś nie wiesz lub nie potrafisz zrobic to pytaj.

Rob napisał:

Uważam że ten gość o którym pisał kolega że siedzi w MB sprawdził i wysunął wnioski
Dziwne te twoje wątpliwości dotyczące mechanika :jump:

#13 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 10 lutego 2008 - 22:08

Cześć Romek!

No właśnie czytałem Twój poprzedni post, tylko przyglądałem się tej pompie i nie widzę tam żadnych innych kabli oprócz przewodów podciśnienia :old:

Jestem zielony jeśli chodzi o rzeczy o których pisałeś :oops:

Mój mechanik twierdzi, że jest jeszcze zepsuty regulator podciśnienia. Jak wymienimy to zobaczymy... :hooray:

Musiałbyś mi napisać jak "dla idioty" co po kolei sprawdzić... :grin:

No chyba, żebyś miał kiedyś chwilkę... :roll:

Pozdrawiam

#14 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 10 lutego 2008 - 22:54

Na pewno masz po prawej stronie głowicy taki zaworek.
http://www.allegro.pl/item309074065_reg ... cedes.html

Jest to zaworek, który blokuje lub przepuszcza podciśnienie pod pewną temperaturą.
(może ostatnio wymieniałeś go??)
Na rynku są dwa rodzaje: blokujące i przepuszczające - mało kto w sklepie o tym wie :hooray:

Jak wcześniej wyczytałem, jesli po odłączeniu pompy vacum obroty spadają to potrzebujesz zaworek, który na zimno przepuszcza powietrze (na pewno będzie miał kolor zielony)

Sam miałem ten problem dopoki nie wymieniłem tego zaworka.
Pozdrawiam.

MOD: Przed wyslaniem posta prosze go sprawdzic uzywajac opcji "PODGLAD".

#15 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 11 lutego 2008 - 08:32

Pepton napisał:

Jestem zielony
To sobie z tym problemem nie poradzisz
Zadzwoń na 322355654 i się umów na wizytę . Firma "Rzymski" Ornontowice

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 lutego 2008 - 10:55

romek napisał:

To sobie z tym problemem nie poradzisz

Też tak myślę, ale obiecałem scany które mogą sie przydać któremuś z kolegów.

Dołączona grafika Dołączona grafikaDołączona grafikahttp://www.fotosik.p...d52650da136e75bDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika Dołączona grafika

Sorki że troche nie po kolei strony, ale spieszyłem się :D

MOD: Cytat - pojedynczy.

#17 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 11 lutego 2008 - 19:25

Witam Was!

Bardzo Wam dziękuję za zainteresowanie moim problemem i chęci pomocy :(

Jutro mam dzwonić do mojego mechanika czy załatwił regulator podciśnienia- zanim pojadę gdzie indziej to jego pomęczę, w końcu 800zł skasował :czerwona:
On twierdzi, że winę za to ponosi uszkodzony regulator podciśnienia. Jak go wymieni, to powinno być dobrze... :mlot:

Z tego co wyczytałem na skanach(wielkie dzięki za nie :ok: ) to w moim przypadku sterowanie obrotami jest chyba tylko pneumatyczne :hmm:

Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego kiedy jest zapięty D lub R to obroty są na ok 750rpm a jak dam na P lub N to wskakują na 1000. Na zimnym nie robi to rożnicy co jest zapięte...

Zanim gościu grzebał to obroty były zawsze ok 750-800 bez względu na to w jakim skrzynia była położeniu... :?

Może to ma jakieś znaczenie...??

Jak będę jutro gadał z tym "fachowcem" :( zasugerować mu coś??

Pozdrawiam :ok:

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 lutego 2008 - 21:00

Pepton napisał:


Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego kiedy jest zapięty D lub R to obroty są na ok 750rpm a jak dam na P lub N to wskakują na 1000.

Bo na D lub R silnik jest obciążony

#19 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 11 lutego 2008 - 21:27

Ale wcześniej mimo iż miał wysokie oboty to nie robiło różnicy czy było R, D lub P. Zawsze miał jednakowo wysokie :( .
Gość mi mówił, że przeczyścili wszystkie podciśnienia i zatkany był jeden filterek ten zaraz od vacum pompy o idzie. Właśnie jak go rozepnę to obroty spadają tak na 800 :shock:

I co Wy na to...? :czerwona:

Pozdrawiam

#20 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 lutego 2008 - 06:43

Pepton napisał:

I co Wy na to...?

Odwrotnie go założyli.








Podobne tematy Zwiń