Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Brak ssania w silniku 2.5D ???



79 odpowiedzi w tym temacie

#51 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 12 stycznia 2014 - 12:17

Już o tym pisałem kilka postów wyżej, egr po prostu przestanie działać.
Jest tam tyle miejsca że można to zrobić na pracującym silniku, jak obroty spadną to masz winowajce



#52 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 12 stycznia 2014 - 23:21

EGR mam i tak wyłączony, weekend spędziłem poza domem, w trasie niestety, więc wolałem nie eksperymentować, żeby do domu bezpiecznie wrócić. Najbliższy weekend mam wycięty z życiorysu, w poniedziałki, środy i piątki wracam do domu po 22, w ten wtorek ok. 19, tak więc dłubanie pod chmurką pod blokiem i tak odpadnie, a samochód sprawny by się przydał..
Wracając do zdjęcia - do EGR podciśnienie idzie tą rurką z trójnika w lewo, w prawo na sterowanie pompą (w tym gaszak) oraz reflektory, bez dobrego obejrzenia całości na spokojnie z książką w ręku trochę trudno w tym się w tym wszystkim połapać ..

#53 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 29 stycznia 2014 - 19:49

takie pytanie - czy ktoś może wie, do czego słuzy element nr 65 na pompie wtryskowej?

http://i128.photobuc...Forum/Rack1.jpg

Użytkownik mbaszyns edytował ten post 29 stycznia 2014 - 19:56


#54 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 29 stycznia 2014 - 20:02

to chyba ma związek ze sterowaniem skrzynią automatyczną

Użytkownik arek92 edytował ten post 29 stycznia 2014 - 20:02


#55 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 29 stycznia 2014 - 21:33

wiec przed chwilą znalazłem, że to jest zawór sterujący podciśnieniem - w zależności od wciśnięcia gazu reguluje wartością podciśnienia w układzie sterującym m.in. wolnymi obrotami. I mam to u siebie pomimo posiadania skrzyni manualnej.

#56 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2014 - 11:26

Witam,podepnę się pod temat;czy nastawnik ARA ma wpływ na wkręcanie się na obroty silnika?

#57 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 01 lutego 2014 - 17:47

nie ma wpływu, zaślep egr i wywal przepustnice to ci się będzie wkręcał

#58 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 01 lutego 2014 - 20:37

Ma wpływ, jak coś się dzieje to odepnij wtyczkę od nastawnika (na dobrą sprawę nie jest on do niczego potrzebny) i sprawdź jak się wkręca na obroty silnik. Ja u siebie robiłem testy i na włączonym ARA na stałe nie mogłem więcej jak 2.0 k obr wkręcić..

#59 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2014 - 22:49

Ten ARA nastawnik na pompie u dołu to podobno działa jak cewka.Z przekażnika idzie plus i powinien dochodzić impuls minus.Po pomiarze miernikiem to jest faktycznie plus na jednym pinie a na drugim zamiast minusa to jakieś +5v około.Po odpięciu wtyczki rzadnej reakcji.Jak wiadomo z elektryki rzeby cewka zadzialała to potrzebny jest plus i minus.

#60 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 08:47

Wyświetl postUżytkownik Juri44 dnia 01 lutego 2014 - 22:49 napisał

Jak wiadomo z elektryki rzeby cewka zadzialała to potrzebny jest plus i minus.
Jak wiadomo z elektryki, potrzebna jest różnica potencjałów, bo "plus" i "minus" to bardzo umowne określenia. Między +5V, a +12V jest 7V różnicy. W dodatku musi płynąć prąd - a jeśli prąd jest bardzo limitowany przez jakiś tranzystor, to choćbyś miernikiem zmierzył że jakieś napięcie występuje, to np. wpięta żarówka nie będzie miała ochoty zaświecić.
Cewka ARA nie dostaje niczym nieograniczonego napięcia z akumulatora, bo by dość szybko poszła z dymem. W książkach mówią, żeby w ramach testu, nie podawać jej napięcia z aku na dłużej jak 3 sekundy.

Wyświetl postUżytkownik maryusz123456 dnia 01 lutego 2014 - 20:37 napisał

Ma wpływ, jak coś się dzieje to odepnij wtyczkę od nastawnika (na dobrą sprawę nie jest on do niczego potrzebny) i sprawdź jak się wkręca na obroty silnik. Ja u siebie robiłem testy i na włączonym ARA na stałe nie mogłem więcej jak 2.0 k obr wkręcić..
"Na włączonym ARA na stałe" - czyli...? Podałeś +12 i wciskałeś gaz w podłogę, a on ciągle 2000rpm?








Podobne tematy Zwiń