Skocz do zawartości




- - - - -

Jaka instalacja do Pierburg 2ee 1987 r. prod?


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MB86


  • Postów: 18
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2013 - 15:58

Witam,
Mam Mercedesa 124 2.0 105 km z 1987 na gaźniku Pierburg 2ee. Z tego co przeczytałem tutaj instalacja I generacji sprawuje się dobrze. A czy instalował ktoś albo słyszał o możliwości wstawienia II generacji? Jest troche wygodniejsza ( ojciec ma w fiacie brava ), dlatego stąd moje pytanie.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.



#2 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2013 - 22:04

2ee ma sondę więc 2gą generację da się (teoretycznie) założyć natomiast znalezienie gaziarza który to zrobi to już inna bajka.

Ciekawi mnie co masz na myśli pisząc że jest wygodniejsza (tzn domyślam się o co chodzi ale zapytam dla pewności)
a ojciec w bravie ma pewnie jednopunktowy wtrysk.

#3 Offline   MB86


  • Postów: 18
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2013 - 01:33

Wyświetl postUżytkownik Lord Zekanda dnia 02 marca 2013 - 22:04 napisał

2ee ma sondę więc 2gą generację da się (teoretycznie) założyć natomiast znalezienie gaziarza który to zrobi to już inna bajka.

Ciekawi mnie co masz na myśli pisząc że jest wygodniejsza (tzn domyślam się o co chodzi ale zapytam dla pewności)
a ojciec w bravie ma pewnie jednopunktowy wtrysk.

Wygodniejsza w sensie załącza się po przegazowaniu... I generację trzeba ręcznie przełączać,,,

#4 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2013 - 01:38

Jednak dobrze się domyśliłem, o przełączaniu przegazówką zapomnij-to jest gaźnik i najpierw musisz wypalić
benzynę z komory pływakowej żeby przełączyć na lpg inaczej się zaleje.

#5 Offline   MB86


  • Postów: 18
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2013 - 22:21

A propos przy zakładaniu instalacji jest coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę by wszystko było ok?
I czy ogólnie silniki Mercedesa z gaźnikiem dobrze znoszą gaz?

#6 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2013 - 22:59

Wyświetl postUżytkownik MB86 dnia 04 marca 2013 - 22:21 napisał

I czy ogólnie silniki Mercedesa z gaźnikiem dobrze znoszą gaz?
paliwo jak każde inne,
TU masz temat o możliwych powikłaniach, w dziale LPG znajdziesz inne.
Wszystko koniec końców itak zależy od gazownika i jego umiejętności oraz rzetelności.

Jeśli masz stary filtr powietrza to go zmień nim założysz instalkę, jesli nie jesteś pewien kabli i świec też zmień (byle nie na chinole)
bo gaz ma większe wymagania co do "iskry" niż pb.
Nie daj sobie wciskać kitu o specjalnych czarodziejskich kablach i świecach do lpg (czarodziejskie oleje silnikowe do lpg też chyba są).
Z ciekawostek: w mojej 201 gazerom się nie chciało demontować kratki podszybia więc wyjarali w niej dziurę żeby przełożyć kabel :crazy:

#7 Offline   sokoltdm


  • Postów: 21
  • Na forum od: 10 wrz 2010
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2,2 kombi

Napisano 20 maja 2013 - 22:14

Witam , mam 86rok na gazniku już trzeci rok zagazowany bez żadnego kłopotu śmiga jak trzeba.
Koledzy mają rację do gaznika tylko manualna instalacja LPG ale jest tego również zaleta - cena instalacji :okdouble:
no i podstawa filtr powietrza , kable , świece , palec , kopółka ;)

#8 Offline   tijs


  • Postów: 124
  • Na forum od: 11 lut 2012
  • Miejscowość: Heesch - Holandia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D 1985
  • Inne auto:Ford Focus MK2 2004 2.0 TDCI

Napisano 21 maja 2013 - 10:14

Zawsze lepiej założyc LPG do gaźnikowego Mercedesa, niż do benzynowca na wtrysku mechanicznym :) Znajomy ma takową instalacje w W124 1985r i śmiga to wszystko bardzo sprawnie :)

#9 Offline   sokoltdm


  • Postów: 21
  • Na forum od: 10 wrz 2010
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2,2 kombi

Napisano 25 maja 2013 - 15:10

Wyświetl postUżytkownik tijs dnia 21 maja 2013 - 10:14 napisał

Zawsze lepiej założyc LPG do gaźnikowego Mercedesa, niż do benzynowca na wtrysku mechanicznym :) Znajomy ma takową instalacje w W124 1985r i śmiga to wszystko bardzo sprawnie :)

kolega ma w123 wtrysk mechaniczny gaz w tym aucie jest już ładnych parę lat i nie ma żadnych kłopotów :grinhihi:

i druga sprawa przy inst gaźnikowej zmiana z gazu na benzynę w czasie jazdy wiąże się z czwilową utratą mocy :pad:
a przy wtrysku jest ładne odejście :jump:

#10 Offline   plefka


  • Postów: 46
  • Na forum od: 19 wrz 2011
  • Miejscowość: pierdołów
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:s202 220cdi elegance szkło
  • Trzeci Mercedes:w202 sedan 230d 180 po trasie
  • Inne auto:crx1.6 d16a9 lubie olej:(

Napisano 26 maja 2013 - 16:15

Witam

Sam mam taki gaźnior, I generacja instalacja


Osobiście odradzam zwykly mixer, najlepiej założyć dwuprzelotowy mixer od rymackiego, mixer memphis do vw link :http://www.rybacki.p...t&product_id=91


spalanie zmlało, dobrze wyregulowanay kreci w pełnym zakresie obrotów, lepiej niżeli zwykły mikser.








Podobne tematy Zwiń