Skocz do zawartości




- - - - -

Zwiększenie mocy, a wytrzymałość automatu.


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   monojack


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 gru 2012
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.4D
  • Trzeci Mercedes:W202 2.0D

Napisano 20 marca 2013 - 01:01

Witam,
chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat asb 722.3 i 722.4 mianowicie chodzi o wytrzymałość na 2x przyrost mocy. Planuje zwiększyć moc silnika 300 TD i stąd pytanie jakie maksymalne obciążenie może wytrzymać skrzynia (oczywiście po regeneracji)? Czy wytrzyma 500 Nm? Albo 400 KM? Czy lepiej zaadaptować skrzynie z E 500? Oczywiście chodzi tu o przyrost mocy na krótkim dystansie (wyprzedzanie itp.), a nie o ciągłej jeździe 200 km/h bo swoje jednak spali.



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2013 - 06:22

Oczywiście, że 722.4 przeniesie 400 KM i 500 niutków.
Ze spokojem.
Obstawiam, że będzie pracowała nawet cały kwadrans.

#3 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 20 marca 2013 - 07:33

Skrzynia 722.3 była montowana w W124 z silnikami V8, W 140 również z V8 i chyba też z V12. Więc taka skrzynia w 500E/E500 wytrzymuje 470 Nm.

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2013 - 08:11

Tylko że skrzyni od 420/500/600 nie podpasujecie do innego silnika. Wystarczy porównać jak wygląda "dzwon" w silniku m119 (nie ma go) a jak w innych. W prawie każdej innej skrzyni konwerter jest praktycznie na równo z płaszczyzną dzwona skrzyni, nawet ciut wystaje, zaś w skrzyniach od m119 jest mocno cofnięty wgłąb skrzyni. Pomijam kwestie mocowania rozrusznika.
Można pokusić się o skręcenie tego z 4 biegową skrzynią 722.369 od e320. Ale powinno się zacząć od rozebrania takiej skrzyni i wymiany elementów ciernych oraz wszystkiego, co wykazuje oznaki starzenia. Wtedy to ma sens.

#5 Offline   monojack


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 gru 2012
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.4D
  • Trzeci Mercedes:W202 2.0D

Napisano 20 marca 2013 - 08:12

no i o to mi chodziło :) dzięki bardzo

Ale najlepiej będzie sprawdzić wszystko na sobie :) Bo różne cuda mogą się wydarzyć, np skrzynia automat od amg 55 do om 603, także jak pasuje to trzeba skręcać, a jak nie to postukać i wejdzie :D

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2013 - 08:29

Chociaż z drugiej strony, jak widać na przykładzie Turbobandita - da się. Tam spinają skrzynie 722.3 z silnikami m103 i m104 "podkręconych" do niesamowitych mocy i jakoś to wytrzymuje. Pytanie tylko - jak długo. Chociaż sam Roman kiedyś wspominał, że te skrzynie też są modyfikowane.

#7 Offline   monojack


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 gru 2012
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.4D
  • Trzeci Mercedes:W202 2.0D

Napisano 20 marca 2013 - 08:37

Na pewnie nie wytrzymują tyle ile powinny, ale oni raczej długich dystansów nie robią. Poza tym nowe elementy w skrzyni, nawet seryjne powinny wytrzymać. Oczywiście każdy element ma prawo się zepsuć szczególnie przy takich obciążeniach.

#8 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2013 - 19:35

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 20 marca 2013 - 08:29 napisał

te skrzynie też są modyfikowane
Są zestawy tarczek pod obciążenia.

#9 Offline   gofer


  • Postów: 20
  • Na forum od: 11 mar 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi F103 1965r.

Napisano 21 marca 2013 - 18:47

masz jakiegoś linka do tych tarczek?

#10 Offline   Balbin


  • Postów: 866
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 91r. - M104

Napisano 22 marca 2013 - 14:08

monojack, sam bedziesz przerabial pompe od tego OM603??








Podobne tematy Zwiń