Witam,
chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat asb 722.3 i 722.4 mianowicie chodzi o wytrzymałość na 2x przyrost mocy. Planuje zwiększyć moc silnika 300 TD i stąd pytanie jakie maksymalne obciążenie może wytrzymać skrzynia (oczywiście po regeneracji)? Czy wytrzyma 500 Nm? Albo 400 KM? Czy lepiej zaadaptować skrzynie z E 500? Oczywiście chodzi tu o przyrost mocy na krótkim dystansie (wyprzedzanie itp.), a nie o ciągłej jeździe 200 km/h bo swoje jednak spali.
1
Zwiększenie mocy, a wytrzymałość automatu.
Rozpoczęty przez monojack, mar 20 2013 01:01
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 marca 2013 - 01:01
#2
Napisano 20 marca 2013 - 06:22
Oczywiście, że 722.4 przeniesie 400 KM i 500 niutków.
Ze spokojem.
Obstawiam, że będzie pracowała nawet cały kwadrans.
Ze spokojem.
Obstawiam, że będzie pracowała nawet cały kwadrans.
#3
Napisano 20 marca 2013 - 07:33
Skrzynia 722.3 była montowana w W124 z silnikami V8, W 140 również z V8 i chyba też z V12. Więc taka skrzynia w 500E/E500 wytrzymuje 470 Nm.
#4
Napisano 20 marca 2013 - 08:11
Tylko że skrzyni od 420/500/600 nie podpasujecie do innego silnika. Wystarczy porównać jak wygląda "dzwon" w silniku m119 (nie ma go) a jak w innych. W prawie każdej innej skrzyni konwerter jest praktycznie na równo z płaszczyzną dzwona skrzyni, nawet ciut wystaje, zaś w skrzyniach od m119 jest mocno cofnięty wgłąb skrzyni. Pomijam kwestie mocowania rozrusznika.
Można pokusić się o skręcenie tego z 4 biegową skrzynią 722.369 od e320. Ale powinno się zacząć od rozebrania takiej skrzyni i wymiany elementów ciernych oraz wszystkiego, co wykazuje oznaki starzenia. Wtedy to ma sens.
Można pokusić się o skręcenie tego z 4 biegową skrzynią 722.369 od e320. Ale powinno się zacząć od rozebrania takiej skrzyni i wymiany elementów ciernych oraz wszystkiego, co wykazuje oznaki starzenia. Wtedy to ma sens.
#5
Napisano 20 marca 2013 - 08:12
no i o to mi chodziło dzięki bardzo
Ale najlepiej będzie sprawdzić wszystko na sobie Bo różne cuda mogą się wydarzyć, np skrzynia automat od amg 55 do om 603, także jak pasuje to trzeba skręcać, a jak nie to postukać i wejdzie
Ale najlepiej będzie sprawdzić wszystko na sobie Bo różne cuda mogą się wydarzyć, np skrzynia automat od amg 55 do om 603, także jak pasuje to trzeba skręcać, a jak nie to postukać i wejdzie
#6
Napisano 20 marca 2013 - 08:29
Chociaż z drugiej strony, jak widać na przykładzie Turbobandita - da się. Tam spinają skrzynie 722.3 z silnikami m103 i m104 "podkręconych" do niesamowitych mocy i jakoś to wytrzymuje. Pytanie tylko - jak długo. Chociaż sam Roman kiedyś wspominał, że te skrzynie też są modyfikowane.
#7
Napisano 20 marca 2013 - 08:37
Na pewnie nie wytrzymują tyle ile powinny, ale oni raczej długich dystansów nie robią. Poza tym nowe elementy w skrzyni, nawet seryjne powinny wytrzymać. Oczywiście każdy element ma prawo się zepsuć szczególnie przy takich obciążeniach.
#9
Napisano 21 marca 2013 - 18:47
masz jakiegoś linka do tych tarczek?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] nie zidentyfikowany kolor listew, pomocy ! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kisiel92 |
|
|
|
Brak mocy i szarpanie skrzynią m102 230e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xc124 |
|
||
C124 Swap Om606 Potrzebuje pomocy |
Modyfikacje,Tuning | habana50 |
|
|
|
[W124] Zwiększenie mocy i przeróbka z 3.2 na 3.6 |
Modyfikacje,Tuning | 190tker |
|
|
|
POMOCY! Piasta do S124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | PiotrZG |
|