Friends in Benz - wątek techniczny
#31
Napisano 25 kwietnia 2013 - 09:43
co z autem?
#32
Napisano 25 kwietnia 2013 - 16:06
kupiłem wczoraj dekiel, 1 z 4 dostępnych w Polsce był w Warszawie i pasował do auta.
Warsztat stara się, ale juz mają obsuwę 2 dni, MB ma byc gootwy jutro na 12, co wcale mnie nie cieszy, bo chciałem jeszcze go dziś potestować i wyprać... zaczynam mieć małego stresa, że czegoś nie złożą ok, że gdzieś jakaś uszczelka będzie źle złożona.
Trochę zdziwiło mnie jak wykonują naprawę, wg informacji od mechanika, trzebabyło zdjąć nie tylko obudowę klawiatury ale również zdemontować miskę olejową oraz podnieść silnik aby złożyć całość w jeden element. 3majcie mocno kciuki za ich fachowość, bo ja mam zawsze spore obawy po odebraniu auta z warsztatów.
#33
Napisano 25 kwietnia 2013 - 19:54
A roboty, to na pewno mieli sporo. Pozdejmować cały osprzęt z przodu. Koło pasowe wału korbowego (pewnie było trochę szarpania). Miskę też, pewnie dla wygody, bo ta pęknięta osłona chyba nie jest na uszczelkę, tylko na jakąś pastę uszczelniającą / silikon. A miski nie da się wyjąć bez uniesienia silnika z mocowań. A unosząc silnik trzeba patrzeć np. na wydech, który jest sztywny, wał, węże itp.
Lukaszstas, sam robiłeś albo czy byłeś przy tym jak robili? Pamiętasz co było u Ciebie zdejmowane?
Nie wiem na jakim etapie jest praca, ale dobrze by było wymienić uszczelniacz wału korbowego. Nie wiadomo w jakim stanie była pokrywa z dawcy, ani czy nie leżała potem na słońcu pod chmurką. I koniecznie, koniecznie, koniecznie: porządna weryfikacja kiwaczki, rolki, amortyzatora i paska
.
Chyba ostatni numer uszczelniacza, to: 023 997 84 47 (0239978447), zamiennik np. Elring 424.841, albo Reintz 81-26248-10.
Kiwaczka: 601 200 17 73 (6012001773) - np.: INA 533 0065 20 albo FEBI czy też Lemforder.
Rolka: 601 200 09 70 (6012000970) - INA 531 0718 10, SKF VKM 38001, Febi 02249.
Amortyzatorek: 604 200 03 14 (6042000314) - Febi 06569, może jakiś Stabilus?
Pasek wielorowkowy 008 997 35 92 (0089973592) - (6 ząbków, długość 203cm +/- kilka mm, większość producentów umieszcza liczbe wypustek i długość w oznaczeniu modelu): Gates, Contitech, Bosch.
#34
Napisano 25 kwietnia 2013 - 21:25
#35
Napisano 26 kwietnia 2013 - 07:51
Użytkownik melfio1 dnia 25 kwietnia 2013 - 21:25 napisał
Teraz już za późno. Auto stoi na Woli u mechanika, u którego coś tam kiedyś robiłem w Lancii.
btw,
na wszelki wypadek, możecie podać numer dla tych części, chcę kupić na zapas:
1. termostat
2. łożysko koła przedniego/tylniego
#36
Napisano 26 kwietnia 2013 - 09:02
Co do łożyska, to zobacz jak to wygląda:
http://www.neorigina...124_125_/33_030
Dwa łożyska [na schemacie nr 29. - 000 981 58 05 (0009815805) i 35. - 000 981 59 05 (0009815905)], no i uszczelniacz wypada zmienić [32. - 011 997 51 47 (0119975147) albo 011 997 61 47 (0119976147)]. Albo jest też cały zestaw naprawczy [53. - 201 330 02 51 (2013300251)]. Niektórzy producenci zamienników ograniczają się tylko do trzech części, a niektórzy dają tak jak w oryginale z dekielkiem śrubą i sprężynką kontaktową. Nie mam rozeznania w zamiennikach... FAG, SKF, FEBI, Rouville, Optimal? Mów w sklepie, że może być i droższe, byleby dobre. Generalnie nie są strasznie drogie.
tył:
http://www.neorigina...124_125_/35_075
Fabrycznie jest tylko zestaw naprawczy [17. - 202 980 00 16 (2029800016)], ale zamienniki są też jako samo łożysko.
Dobra, bo nie wiem czy jeszcze będziesz się odzywał... W razie czego, jeśli padnie coś w trasie i będzie Ci na szybko potrzebny numer części aby się dogadać w sklepie, a będziesz miał dostęp do sieci, to najlepiej korzystać z "ruskiego EPC", czyli spiratowanego oryginalnego katalogu części. Jest ich w sieci kilka, nie zawsze działają i każdy ma wady i zalety. Znam cztery:
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/ - plusy: generalnie działa i ma przyzwoite obrazki
http://www.unitcat.ru/mercedes/ - plusy: najczytelniejsze świetne obrazki, minusy: wyświetla tylko pierwszy obrazek jeżeli na karcie jest ich więcej niż jeden. Nie można polegać na liście numerów części, bo są "domieszki" niepasujących z innych modeli. Nie działa szukanie po VIN. Od trzech dni strona całkiem przestała chodzić, ale może znów zacznie.
http://www.auto-part...b&client=dr2000 - plusy: czytelna lista części i sprawne wyświetlane informacje o pasowaniu-zastosowaniu konkretnej części. Minusy: nieczytelne obrazki, nie da się wstawić na forum odnośnika do konkretnej karty, bo strona jest oparta o skrypty.
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/ - plusy: już nie pamiętam, bo... minusy: od dłuższego czasu nie ma wcale obrazków, więc przestałem używać.
Części występują w wielu odmianach, stare są zastępowane przez nowe, niektóre nowe nie zawsze nadają się do starego, są podane zakresy numerów silników lub nadwozi, czasem pojawiają się dziwne słowa po rosyjsku itp... Ma to swój urok, ale da się ogarnąć.
Żeby znaleźć numer zamiennika, najłatwiej skorzystać z publicznych katalogów dwóch polskich hurtowni:
InterCars: http://sklep.intercars.com.pl - klikasz "Osobowe" i od razu wklejasz w "Wyszukaj wg NUMERU"
Fota: http://katalog.fota....og/Article.aspx - zaznaczasz "numer OE", wklejasz numer i enter.
Nie wszystkie zamienniki są godne polecenia. Szczególnie kiepskie są niektóre o "rdzennie" niemieckich nazwach ("Hans Pries", "German Parts Distribution" - hahaha). Tak na szybko, to kieruj się ceną, czasem dostępnością (popularnością).
Ostatnio znalazłem jeszcze hurtownię BHMD, ale jeszcze nie rozpracowałem bo mają mało oddziałów (http://www.mechanika.com.pl/TCD.php).
To chyba tyle, szerokiej drogi . W razie czego, pytaj śmiało. Może akurat ktoś szybko odpowie.
Użytkownik XM edytował ten post 26 kwietnia 2013 - 09:15
#37
Napisano 26 kwietnia 2013 - 10:21
Użytkownik XM dnia 25 kwietnia 2013 - 19:54 napisał
Użytkownik XM dnia 25 kwietnia 2013 - 19:54 napisał
Sam robiłem. Do zdjęcia:
1. Napinacz paska;
2. Elektromagnes/wiskoza;
3. Pompa podciśnienia;
4. Pompa wspomagania;
5. Koła pasowe (trzeba pamiętać o zablokowaniu zamachowego, bo się nie wykręci);
6. Pokrywa zaworów - tak jak napisałęm wyżej
7. Poluzowanie miski olejowej (obyło się bez unoszenia silnika)
Po tych czynnościach wykręciłem dekiel i zawiozłem do spawacza.
W galerii mojej 190-tki jest gdzieś nieśmiała fotorelacja z całej zabawy.
#38
Napisano 26 kwietnia 2013 - 11:11
Użytkownik XM dnia 26 kwietnia 2013 - 09:02 napisał
Dzieki wielkie za wsparcie, mam nadzieje, ze bede musial tutja jak najrzadziej zagladac podczas wyjazdu, ale w razie czego mam w was duze wsparcie, za ktore dziekuje.
Wyjeżdżamy dziś około 19.00 . 3majcie kciuki za Batumi1 i zapraszam na naszego bloga do śledzenia postępów
#39
Napisano 26 kwietnia 2013 - 20:30
MB wyjechał cały i srpawny od mechanika
#40
Napisano 26 kwietnia 2013 - 20:36
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Podpięty [w201/w124] Mercedes-Benz Service Library Index |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
[w124/w201] Benzyna, nie chce odpalić. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Miras G |
|
||
Benzyna e10 na stacjach od nowego roku |
LPG i Paliwa Alternatywne | Lukasz1990Orange |
|
||
Ogólnopolski Zlot Mercedes-Benz w Toruniu 2023 (14 maja) |
Zloty i spoty innych for i klubów | Tomq |
|
|