Witam
Mam pytanie do was.
Czy podczas demontazu automatycznej skrzyni biegów trzeba zwrócic uwagee na jakies znaki czy cos takiego?
Bo w innych samochodach trzeba np sciagac skrzynie razem z konweterem nie wiem jak to wlasnie jest rozwiazane w mercedesie...
Nie chce miec jakis problemow z szarpnieciami itd.. Silnik to m104 3.2 a skrzynia 4 biegowa.
0
[w201/w124] Demontaż skrzyni ASB
Rozpoczęty przez radeksr2, kwi 26 2013 12:49
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 kwietnia 2013 - 12:49
#2
Napisano 26 kwietnia 2013 - 13:10
Z tego co wiem skrzynia musi zejsc z konwerterem.
#3
Napisano 26 kwietnia 2013 - 13:46
Musi zejść z konwerterem, a przed montażem skrzyni należy sprawdzić poprawność jego zamontowania. Jeśli konwerter nie "wskoczy" na swoje miejsce, skrzynia nie "zejdzie" się z silnikiem. Próby ściągnięcia na siłe (skręcanie śrubami) zawsze kończą się zniszczeniem pompy oleju. Skrzynia ma dojść do silnika sama, bez żadnego problemu.
Sam konwerter jest przykręcony na 6 śrub na klucz 13 do wieńca zębatego. Dostęp do nich przez okienko rewizyjne w misce olejowej. Trzeba sobie pokręcić silnikiem, żeby na nie trafić.
Jeszcze jedno, profilaktycznie - skrzynia waży ok 60 kg - nie ma szans utrzymać jej samemu nad głową. Albo podnośnik warsztatowy albo dwie silne (i wiedzące, co robić) osoby. Przy opuszczaniu trzeba uważać, żeby konwerter nie wypadł.
Przy montażu zaś trzeba zwrócić uwagę na wygłuszenie ściany grodziowej - bardzo lubi wejść między silnik a skrzynie, co uniemożliwia skręcenie. Warto też podstawić jakiś lewarek pod przód silnika - po odłączeniu skrzyni silnik pochyli się w stronę chłodnicy co bardzo utrudnia montaż skrzyni.
Warto też profilaktycznie zmienić uszczelniacz tylny wału korbowego - trzeba tylko odkręcić wieniec zębaty. Klucz rozmiar 12, 12-to kątny (to ważne, zwykłym nie odkręcisz)
Sam konwerter jest przykręcony na 6 śrub na klucz 13 do wieńca zębatego. Dostęp do nich przez okienko rewizyjne w misce olejowej. Trzeba sobie pokręcić silnikiem, żeby na nie trafić.
Jeszcze jedno, profilaktycznie - skrzynia waży ok 60 kg - nie ma szans utrzymać jej samemu nad głową. Albo podnośnik warsztatowy albo dwie silne (i wiedzące, co robić) osoby. Przy opuszczaniu trzeba uważać, żeby konwerter nie wypadł.
Przy montażu zaś trzeba zwrócić uwagę na wygłuszenie ściany grodziowej - bardzo lubi wejść między silnik a skrzynie, co uniemożliwia skręcenie. Warto też podstawić jakiś lewarek pod przód silnika - po odłączeniu skrzyni silnik pochyli się w stronę chłodnicy co bardzo utrudnia montaż skrzyni.
Warto też profilaktycznie zmienić uszczelniacz tylny wału korbowego - trzeba tylko odkręcić wieniec zębaty. Klucz rozmiar 12, 12-to kątny (to ważne, zwykłym nie odkręcisz)
#4
Napisano 26 kwietnia 2013 - 14:20
Ooo dzięki wielkie czyli pierw musze odkrecic konwenter przez okienko rewizyjne?
Silnik jest wydarty i wisi na belce, wlasnie po to chce zrucic skrzynie zeby wymienic ten uszczelniacz
A te klucze nazwaja sie bodajże "spline"
Silnik jest wydarty i wisi na belce, wlasnie po to chce zrucic skrzynie zeby wymienic ten uszczelniacz
A te klucze nazwaja sie bodajże "spline"
#5
Napisano 26 kwietnia 2013 - 14:43
Jeśli silnik jest poza samochodem, to jest możliwość odłączenia skrzyni bez demontażu konwertera, ale trzeba ją ostrożnie odciągnąć od silnika (prowadzić w idealnej linii prostej). Ale do montażu konwerter musi być przy skrzyni. Inaczej się nie da.
#6
Napisano 26 kwietnia 2013 - 15:03
Zrobilem tak jak napisales wczesniej, odkrecilem te 6 srub i wyszlo bez problemu Teraz tylko kolo zamachowe
#7
Napisano 26 kwietnia 2013 - 16:30
Aby zablokować wieniec zębaty należy wkręcić jedną ze śrub mocującą skrzynie do silnika, wziąć płaski mocny srubokręt, wsadzić końcówkę między zęby i zaprzeć o wkręconą śrubę.
Ewentualnie przełożyć coś twardego przez okienko rewizyjne i wieniec zębaty. Tylko druga osoba musi to trzymać prostopadle do wieńca - inaczej ryzyko skrzywienia "blach" wieńca.
Ewentualnie przełożyć coś twardego przez okienko rewizyjne i wieniec zębaty. Tylko druga osoba musi to trzymać prostopadle do wieńca - inaczej ryzyko skrzywienia "blach" wieńca.
#8
Napisano 27 kwietnia 2013 - 09:24
Widze, ze autor postu juz jest po sciagnieciu. Ja poltora roku temu wykonywalem remont ASB i sciagnalem skrzynie bez demontazu konwertera. Konwerter zostawilem przykrecony do kola zamachowego. Cofnalem wał na wielowpuscie i wystarczylo miejsca zeby odciagnac skrzynie do tylu. Wszystko od 25 000 km dziala w porzadku. Czy byl to rażący bład?
A co do sciany grodziowej wchodzacej miedzy silnik a skrzynie, tez to przerabialem
Pozdrawiam
Marek
A co do sciany grodziowej wchodzacej miedzy silnik a skrzynie, tez to przerabialem
Pozdrawiam
Marek
#9
Napisano 27 kwietnia 2013 - 15:21
Jak już pisałem, skrzynie można od biedy wyciągać z konwerterem przy silniku, ale podczas montażu na 90% uszkodzi się pompę oleju. No chyba, że ma się wyjątkowego farta, wtedy konwerter wskoczy na swoje miejsce i skrzynia zejdzie się z silnikiem. Ale jeśli nie chce się zejść, to znaczy, że jest źle.Do tego, przy pozostawieniu konwertera przy silniku skrzynie trzeba dużo bardziej cofnąć, aby była możliwość jej opuszczenia, niż w przypadku, gdy konwerter zostanie przy skrzyni. Wtedy wystarczy "odjechać" ze skrzynią jakieś 4 cm od silnika.
Żelazna zasada podczas takiej roboty to "nic na siłę". Wszystko ma się spasować praktycznie samo, każdą śrubkę do pewnego momentu musi się dać wkręcić palcami.
Żelazna zasada podczas takiej roboty to "nic na siłę". Wszystko ma się spasować praktycznie samo, każdą śrubkę do pewnego momentu musi się dać wkręcić palcami.
#10
Napisano 04 lipca 2017 - 22:56
Odgrzewam kotleta.
Muszę zmienić koło z wieńcem z mojego 103 na to z M111.
Jakim cudem da się odkręcić górne śruby mocujące ASB?
Ja ją kiedyś wyciągałem... ale w warsztacie zupełnie nie pamiętam co i jak kręciłem...
Są jakieś patenty? Jak zdejmę podporę skrzyni i opuszczę tył na dół to będzie widać jakoś te górne śruby?
Muszę zmienić koło z wieńcem z mojego 103 na to z M111.
Jakim cudem da się odkręcić górne śruby mocujące ASB?
Ja ją kiedyś wyciągałem... ale w warsztacie zupełnie nie pamiętam co i jak kręciłem...
Są jakieś patenty? Jak zdejmę podporę skrzyni i opuszczę tył na dół to będzie widać jakoś te górne śruby?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[w124] Demontaż listw dachowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | endrjus |
|