Witam
Zapaliła mi się kontrolka ładowania. Pierwsza myśl to szczotki alternatora się skończyły, ale biorę miernik i mam 12,5V na wyłączonym silniku, na włączonym 13,8V. Akumulator OK i naładowany to i napięcie ładowania chyba w normie. Wygląda na to, że wszystko działa tip top. Czemu się świeci ??. Jakie mogą być przyczyny ?
0
Kontrolka ładowania świeci -> ładowanie jest
Rozpoczęty przez pasiasty, cze 06 2013 06:37
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 06 czerwca 2013 - 06:37
#2
Napisano 06 czerwca 2013 - 07:08
Swieci sie caly czas czy pojawia sie i znika ? I jeszcze pytanie czy swiecie sie normalnie na maxa czy tak jakby jarzy ze ledwo co widac ?
#3
Napisano 06 czerwca 2013 - 11:13
Świeci cały czas. Wydaje mi się że ledwo co. Zauważyłem ten objaw dopiero po 6 tygodniach
#4
Napisano 06 czerwca 2013 - 11:21
Jak ledwo co sie swieci to moga byc diody prostownicze w alternatotrze.
#5
Napisano 06 czerwca 2013 - 13:29
To jest mocno prawdopodobne bo wczoraj wpadłem w dużą kałuże podczas zlewy i zapaliła mi się kontrolka od ładowania. Duży to problem z wymianą takiej diody ??
#6
Napisano 06 czerwca 2013 - 14:04
Pewnie trzeba wyjac altka i zakupic mostek prostowniczy.
#7
Napisano 06 czerwca 2013 - 15:36
No więc pogrzebałem trochę, oto wyniki:
- po odpięciu przewodów od alternatora podświetlanie przycisków nadal jest.
- rozebrałem całą lampę z podsufitufki i okazuje się że świeci tam malutka pomarańczowa dioda smd na płytce na środku pomiędzy włącznikami. Wygląda na to że tak ma być
- zrobiłem pomiary napięć i prądów i tak 12,5V stan spoczynku, 14.01V na pracującym silniku, świeci kontrolka od ładowania choć ładowanie wygląda na to że jest
- pobór prądu w spoczynku ok 800mA bez względu czy jet podpięty alternator czy nie - Czy to nie za dużo ??
Na razie nie mam pomysłu co dalej.
Wskazówki strasznie mile widziane.
- po odpięciu przewodów od alternatora podświetlanie przycisków nadal jest.
- rozebrałem całą lampę z podsufitufki i okazuje się że świeci tam malutka pomarańczowa dioda smd na płytce na środku pomiędzy włącznikami. Wygląda na to że tak ma być
- zrobiłem pomiary napięć i prądów i tak 12,5V stan spoczynku, 14.01V na pracującym silniku, świeci kontrolka od ładowania choć ładowanie wygląda na to że jest
- pobór prądu w spoczynku ok 800mA bez względu czy jet podpięty alternator czy nie - Czy to nie za dużo ??
Na razie nie mam pomysłu co dalej.
Wskazówki strasznie mile widziane.
#8
Napisano 06 czerwca 2013 - 17:23
Sorry za poprzedniego posta wymieszałem tematy. powinno być :
- zrobiłem pomiary napięć i prądów i tak 12,5V stan spoczynku, 14.01V na pracującym silniku, świeci kontrolka od ładowania choć ładowanie wygląda na to że jest
- pobór prądu w spoczynku ok 800mA bez względu czy jet podpięty alternator czy nie - Czy to nie za dużo ??
Kontrolka ładowanie świeci NORMALNIE, pełnym światłem, jakiś ... wsadził żarówkę na 24V
- zrobiłem pomiary napięć i prądów i tak 12,5V stan spoczynku, 14.01V na pracującym silniku, świeci kontrolka od ładowania choć ładowanie wygląda na to że jest
- pobór prądu w spoczynku ok 800mA bez względu czy jet podpięty alternator czy nie - Czy to nie za dużo ??
Kontrolka ładowanie świeci NORMALNIE, pełnym światłem, jakiś ... wsadził żarówkę na 24V
#9
Napisano 05 sierpnia 2013 - 23:17
Użytkownik pasiasty dnia 06 czerwca 2013 - 17:23 napisał
- zrobiłem pomiary napięć i prądów i tak 12,5V stan spoczynku, 14.01V na pracującym silniku
Użytkownik pasiasty dnia 06 czerwca 2013 - 17:23 napisał
- pobór prądu w spoczynku ok 800mA
Sprawdź przewody masowe, klemy i przewody akumulatorowe.
#10 Gość_arek92_
Napisano 14 września 2013 - 08:55
odłącz przewody od alternatora i zmierz pobór prądu jeszcze raz
Użytkownik arek92 edytował ten post 14 września 2013 - 08:55
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Jaka jest fabryczna grubość lakieru |
Mercedes S, CL i SEC | Dargut |
|
|
|
[W124] Z cyklu: co to kurka jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Kontrolka klocków nie zaświeca się |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Kontrolka klocków nie zaświeca się |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|