Skocz do zawartości




- - - - -

Kontrolka ładowania świeci -> ładowanie jest


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 06 czerwca 2013 - 06:37

Witam
Zapaliła mi się kontrolka ładowania. Pierwsza myśl to szczotki alternatora się skończyły, ale biorę miernik i mam 12,5V na wyłączonym silniku, na włączonym 13,8V. Akumulator OK i naładowany to i napięcie ładowania chyba w normie. Wygląda na to, że wszystko działa tip top. Czemu się świeci ??. Jakie mogą być przyczyny ?



#2 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 06 czerwca 2013 - 07:08

Swieci sie caly czas czy pojawia sie i znika ? I jeszcze pytanie czy swiecie sie normalnie na maxa czy tak jakby jarzy ze ledwo co widac ?

#3 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 06 czerwca 2013 - 11:13

Świeci cały czas. Wydaje mi się że ledwo co. Zauważyłem ten objaw dopiero po 6 tygodniach :)

#4 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 06 czerwca 2013 - 11:21

Jak ledwo co sie swieci to moga byc diody prostownicze w alternatotrze.

#5 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 06 czerwca 2013 - 13:29

To jest mocno prawdopodobne bo wczoraj wpadłem w dużą kałuże podczas zlewy i zapaliła mi się kontrolka od ładowania. Duży to problem z wymianą takiej diody ??

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 06 czerwca 2013 - 14:04

Pewnie trzeba wyjac altka i zakupic mostek prostowniczy.

#7 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 06 czerwca 2013 - 15:36

No więc pogrzebałem trochę, oto wyniki:
- po odpięciu przewodów od alternatora podświetlanie przycisków nadal jest.
- rozebrałem całą lampę z podsufitufki i okazuje się że świeci tam malutka pomarańczowa dioda smd na płytce na środku pomiędzy włącznikami. Wygląda na to że tak ma być :hmm:
- zrobiłem pomiary napięć i prądów i tak 12,5V stan spoczynku, 14.01V na pracującym silniku, świeci kontrolka od ładowania choć ładowanie wygląda na to że jest :/
- pobór prądu w spoczynku ok 800mA bez względu czy jet podpięty alternator czy nie - Czy to nie za dużo ??
Na razie nie mam pomysłu co dalej.
Wskazówki strasznie mile widziane.

#8 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 06 czerwca 2013 - 17:23

Sorry za poprzedniego posta wymieszałem tematy. powinno być :
- zrobiłem pomiary napięć i prądów i tak 12,5V stan spoczynku, 14.01V na pracującym silniku, świeci kontrolka od ładowania choć ładowanie wygląda na to że jest :/
- pobór prądu w spoczynku ok 800mA bez względu czy jet podpięty alternator czy nie - Czy to nie za dużo ??
Kontrolka ładowanie świeci NORMALNIE, pełnym światłem, jakiś ... wsadził żarówkę na 24V :/

#9 Offline   qoompel


  • Postów: 1 095
  • Na forum od: 23 lut 2008
  • Miejscowość: Koło/Umień
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2013 - 23:17

Wyświetl postUżytkownik pasiasty dnia 06 czerwca 2013 - 17:23 napisał

- zrobiłem pomiary napięć i prądów i tak 12,5V stan spoczynku, 14.01V na pracującym silniku
Mierzyłeś na alternatorze czy na akumulatorze?


Wyświetl postUżytkownik pasiasty dnia 06 czerwca 2013 - 17:23 napisał

- pobór prądu w spoczynku ok 800mA
O dużo za dużo. Norma w uśpieniu to 20-60mA, czyli 0,02-0,06A.

Sprawdź przewody masowe, klemy i przewody akumulatorowe.

#10 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 14 września 2013 - 08:55

odłącz przewody od alternatora i zmierz pobór prądu jeszcze raz

Użytkownik arek92 edytował ten post 14 września 2013 - 08:55









Podobne tematy Zwiń