Witajcie.
Byłem na forum W210 ale nikt mi nie pomógł.
Mam problem ze skrzynią biegów w E290. Działała bardzo dobrze.. do czasu. Podczas jazdy było wrażenie ciągnięcia na biegu i spadek przyspieszenia (dwa razy tak się stało na odcinku 10KM - powrót do domu) Po dojechaniu i po odpaleniu następnego dnia, ruszał dopiero przy obrotach 2,5tys obrotów. Kolejnego dnia brak w ogóle biegów, dźwięk metaliczny narastający pod wpływem zwiększania obrotów silnika, wrażenie takie jakby odkręciło się sprzęgło hydrokinetyczne.
-Brak możliwości sprawdzenia stanu oleju, ponieważ nie ma miarki.
-Dziwny nie wielki wyciek płynu/oleju koloru szarego ?! Wygląda jakby wyciek był z pod skrzyni. Olej w silniku wymieniony więc kolor nie pasuje.
Teraz najważniejsze czy skrzynia o numerach 722.608 od MB E300TD podejdzie do mojego MB E290TD (722.613).
Od znajomego kupiłem E300TD z uszkodzonym tyłem więc mam wszystkie ewentualnie potrzebne części.
Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuje
1
Skrzynia od E300 pasuje do E290, czy może naprawa ?
Rozpoczęty przez nasiadek2000, wrz 20 2013 15:31
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 września 2013 - 15:31
#2
Napisano 20 września 2013 - 19:12
Objawy pasują do pracy bez oleju.
Do do zgodności - trudno wyczuć. Nie wiadomo, czy skrzynki 722.6xx są analogicznie zamienne tak jak 722.4xx. Tam już elektronika i komputerki, wtyczki, kabelki i sterowniki. Tu nikt chyba takiej wiedzy mieć nie będzie...
Do do zgodności - trudno wyczuć. Nie wiadomo, czy skrzynki 722.6xx są analogicznie zamienne tak jak 722.4xx. Tam już elektronika i komputerki, wtyczki, kabelki i sterowniki. Tu nikt chyba takiej wiedzy mieć nie będzie...
#3
Napisano 20 września 2013 - 19:21
Pożycz, kup, albo zrób na początek bagnet do pomiaru poziomu oleju. Opis, jak zrobić, znajdziesz na amerykańskich forach.
Pamiętaj, że do tej skrzyni nie leje się Dextrona II/ATF 220. Oliwa ma spełniać normę MB 236.14
Pamiętaj, że do tej skrzyni nie leje się Dextrona II/ATF 220. Oliwa ma spełniać normę MB 236.14
#4
Napisano 21 września 2013 - 22:29
Faktycznie znalazłem stronke: http://www.benzworld...ansmission.html
Tylko miałbym prośbę czy ktoś może potwierdzić wymiary.
122cm długości od krawędzi i od dna na poziom min 5,5cm i max 6,5cm
Ale jest mały problem, jak sprawdzić stan oleju jeżeli nie mam możliwość dobrze go rozgrzać, na nie sprawnej skrzyni.
Tylko miałbym prośbę czy ktoś może potwierdzić wymiary.
122cm długości od krawędzi i od dna na poziom min 5,5cm i max 6,5cm
Ale jest mały problem, jak sprawdzić stan oleju jeżeli nie mam możliwość dobrze go rozgrzać, na nie sprawnej skrzyni.
Użytkownik nasiadek2000 edytował ten post 21 września 2013 - 22:34
#6
Napisano 22 września 2013 - 14:42
Różnica w poziomach oleju przy oleju zimnym a gorącym, dla skrzyń 722.3/4/5 to ok 1 cm (po rozgrzaniu poziom oleju się podnosi). Myślę, że i tu można przyjąć podobnie.
#7
Napisano 27 września 2013 - 01:04
Witajcie,
sorki że troche mnie nie było..
a więc tak nie mogłem dopasować miarki, miałem dość cienki ale twardy drut którego nie mogłem daleko wsunąć, później spróbowałem miarką od W124 miałem niepotrzebną sklepałem i to samo. Nie mogłem włożyć nie dalej niż 60cm.
Więc tak wszedłem do kanału i zlałem olej (4litry zleciały) ale kolor jaki mi się ukazał to nie czerwony, sami zobatrzcie..
USUNIĘTO NIEREGULAMINOWY OBRAZ
sorki że troche mnie nie było..
a więc tak nie mogłem dopasować miarki, miałem dość cienki ale twardy drut którego nie mogłem daleko wsunąć, później spróbowałem miarką od W124 miałem niepotrzebną sklepałem i to samo. Nie mogłem włożyć nie dalej niż 60cm.
Więc tak wszedłem do kanału i zlałem olej (4litry zleciały) ale kolor jaki mi się ukazał to nie czerwony, sami zobatrzcie..
USUNIĘTO NIEREGULAMINOWY OBRAZ
#8
Napisano 28 września 2013 - 19:01
Olej nie będzie czerwony bo jest po prostu przepracowany.
#9
Napisano 30 września 2013 - 12:31
Powiedzmy że wymienił bym olej, co z hałasem dobiegającym od skrzyni ?
#10
Napisano 01 października 2013 - 07:36
Skrzynie przydałoby się przepłukać po takim odkryciu -> wymienić olej metodą "dynamiczną".
Ale powiedzmy, że aby było taniej, kup najtańszy olej ( ATF 220 / Dexron II ) i zalej odpowiednią ilość zgodnie ze sztuką.
Jeśli dźwięk ucichnie, a skrzynia zacznie pracować normalnie oznaczać to będzie, że dźwięk który słyszałeś to była praca pompy "na sucho".
Jeśli nie ucichnie, lub skrzynia nie będzie chciała działać to będzie oznaczać, że dźwięk który słyszałeś to była praca pompy na sucho... trochę za długo.
Ale powiedzmy, że aby było taniej, kup najtańszy olej ( ATF 220 / Dexron II ) i zalej odpowiednią ilość zgodnie ze sztuką.
Jeśli dźwięk ucichnie, a skrzynia zacznie pracować normalnie oznaczać to będzie, że dźwięk który słyszałeś to była praca pompy "na sucho".
Jeśli nie ucichnie, lub skrzynia nie będzie chciała działać to będzie oznaczać, że dźwięk który słyszałeś to była praca pompy na sucho... trochę za długo.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [w124] Diagnostyka, naprawa, schematy, instrukcje |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[W124] Naprawa liczników kilimetrów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ozzy1979 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
w201 Naprawa boczków drzwi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kaczor123 |
|