Cześć. Wyżej widziałem link do opisu błędów ale do W124 M119. Poniżej link do W140 M119. Nie śledziłem różnic tak dokładnie ale na pewno w W140 jest więcej modułów i więcej do sprawdzania. Ale nie mam pewności czy M119 i M104 mają takie same błędy.
http://www.w124perfo...119_1992-95.pdf
1
w140 m104 3.2 probem z predkosciomierzem , lewy czujnik dziala , prosze o pomoc
Rozpoczęty przez plaster, wrz 25 2013 09:57
39 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 01 października 2013 - 08:27
#12
Napisano 01 października 2013 - 08:48
Kolego Kubasz mam ta samą rozpiskę i tak jak napisałem na pinie 7 wychodzi błąd 8 i jest to Vehicle speed signal
I moje pytanie co może być przyczyną tego sygnału skąd w140 bierze jeszcze sygnał do predkościomierza ?
Skoro ABS działa licznik też powinnien podmieniałem wczoraj licznik na drugi i też 0 reakcji
ani nie pokazuje ani nie liczy km. Nic kompletnie martwy
Dodam jeszcze że niedziałają mi drogowe światła "Długie" i wczoraj jakimś cudem na chwile zadziałały dało się zmienić swiatła na drogowe
ale tylko zmienić biorąc do siebie drogowe nie załanczały się no i tak poprzełanczałem z 6 razy i znowu przestały działać
może jest jakiś przekaznik odpowiadający za zmianę świateł i odpowiada za prędkościomierz też ? Chociaż jak swiatła działały predkosciomierz i tak
leżał martwy. Już nie ma pomysłu gdzie szukać przyczyny
I moje pytanie co może być przyczyną tego sygnału skąd w140 bierze jeszcze sygnał do predkościomierza ?
Skoro ABS działa licznik też powinnien podmieniałem wczoraj licznik na drugi i też 0 reakcji
ani nie pokazuje ani nie liczy km. Nic kompletnie martwy
Dodam jeszcze że niedziałają mi drogowe światła "Długie" i wczoraj jakimś cudem na chwile zadziałały dało się zmienić swiatła na drogowe
ale tylko zmienić biorąc do siebie drogowe nie załanczały się no i tak poprzełanczałem z 6 razy i znowu przestały działać
może jest jakiś przekaznik odpowiadający za zmianę świateł i odpowiada za prędkościomierz też ? Chociaż jak swiatła działały predkosciomierz i tak
leżał martwy. Już nie ma pomysłu gdzie szukać przyczyny
Użytkownik plaster edytował ten post 01 października 2013 - 09:08
#13
Napisano 01 października 2013 - 09:30
Przejrzałem schematy i wygląda na to że sygnał prędkości przychodzi do zegarów zielono białym przewodem na pin 13 we wtyczce 1. Wtyczka 1 to okrągła wtyczka z takim półkolem zabezpieczającym. Są dwie wtyczki okrągłe - jedna z półkolem a druga z takim "pogiętym" prostokątem. Sam sygnał jest dostarczany przez base module N16/1 z pinu 13.
Nie wiem tylko czy to jest sygnał analogowy ale chyba raczej cyfrowy.
Nie wiem tylko czy to jest sygnał analogowy ale chyba raczej cyfrowy.
#14
Napisano 01 października 2013 - 09:56
to znaczy że nie ma żadnych więcej elementów odpowiadajacych za czytanie prędkości ani w skrzyni biegów ani w moście ?
Tylko czujniki ABS i to wszystko ? Więc może base module mi padł hmmm zobacze jescze pozniej co z tym przewodem przy zegarach
Tylko czujniki ABS i to wszystko ? Więc może base module mi padł hmmm zobacze jescze pozniej co z tym przewodem przy zegarach
#15
Napisano 01 października 2013 - 10:09
W skrzyni jest czujnik prędkości samochodu, w moście jest czujnik od abs i asr (jeżeli masz asr). Do licznika przychodzi sygnał z BM, który uzyskuje sygnał z czujnika w skrzyni biegów.
#16
Napisano 01 października 2013 - 11:00
Sprawdzę jeszcze ten czujnik w skrzynie biegów. A wiesz może czy jest jakaś opcja że na którymś pinie wybłyska czy ten czujnik ok czy uszkodzony ?
Bo ja tam nic takiego niewidze ale może własnie ten Vehicle speed signal to właśnie jest to ? Zobaczymy dam znać jak to posprawdzam.
Jeszcze jedno pytanie czy powinnie idzie ustaliś jaki numer basic module był orginalnie zamontowany ?
Bo ja tam nic takiego niewidze ale może własnie ten Vehicle speed signal to właśnie jest to ? Zobaczymy dam znać jak to posprawdzam.
Jeszcze jedno pytanie czy powinnie idzie ustaliś jaki numer basic module był orginalnie zamontowany ?
#17
Napisano 01 października 2013 - 12:19
Czujnik który podaje sygnał prędkościomierza na zegar jest przy przednim lewym kole. Często padają.
#18
Napisano 01 października 2013 - 13:48
tylko ze czujnik w lewym kole dobry jak w opisie tematu bo wykasowaniu bledów błedy z czujników kół nie wracają wiec muszą być dobre I ABS też działa jakby czujnik był padnięty ABS by nie działał
#19
Napisano 01 października 2013 - 19:36
Sprawa wyglada tak ze zadne bledy juz nie wyskakuja po wykasowaniu takze na pinie 12 a licznik jak nie dzialal tak dalej nie dziala, mierzylem napiecie ba tym 13 pinie we wtyczce 1 od licznika i po stacyjce jest okolo 10v wiec mniemam prad dochodzi nie mam pomyslu cojest
#20
Napisano 01 października 2013 - 19:39
Moze to banalne ale sprawdziles bezpieczniki w base module ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|