Skocz do zawartości




- - - - -

Czujnik prędkości obrotowej w 124 250D


40 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 grudnia 2013 - 19:09

Wyświetl postUżytkownik tomekvipex dnia 12 grudnia 2013 - 11:36 napisał

ARA nie steruje niczym

Steruje steruje, na DOLE pompy powinna być wtyczka, tam jest podłączony ARA. Steruje zapobieganiem żabkowaniu.

Nie myl tego z ELR - ELR nie masz skoro masz puszkę z wężykiem na górze pompy.

A co do obrotomierza - różnie to podobno było. Jedne wymagają modułu, inne można podpiąć bezpośrednio.



#32 Offline   tomekvipex


  • Postów: 14
  • Na forum od: 08 lis 2013
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 grudnia 2013 - 20:39

Widzę że koledzy jak zwykle oporni :
1. Do mojej pompy wtryskowej nie dochodzi ŻADEN kabel czyli nie ma sterowania ani ARA ani żadnego innego oprócz podciśnienia nawet nie ma miejsca na wtyczkę jakby ktoś ja wcześniej usunął ( może była wymieniana pompa - przebieg około 700tyś ), poza tym po wyjęciu go i jeździe próbnej nie ma różnicy nic nie szarpie jedzie jak jechał czyli bdb .
2. Mam oryginalny obrotomierz z TEGO samochodu (diesel) z oznaczeniami W ,G-, +, i podłączałem najpierw ten czujnik bezpośrednio na wszystkie sposoby i nie działał . podłączyłem przez moduł Ara z sygnału TD do W obrotomierza i zadziałał od razu .
3. Najważniejsze że problem został rozwiązany .
Pozdrawiam

#33 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2013 - 21:02

Markslew, on miał silnik przeszczepiany + różne kombinacje, także wszystko możliwe.

Tomekvipex, musiałeś pominąć jeden sposób :) .
Heh, Ty udowadniałeś, że nie masz dziury na czujnik, a ja chyba będę musiał udowodnić, że można bez sterowników/przekaźników. Ja mam zasilanie między + oraz G-, a czujnik między W oraz G- i tyle. Musiałem napisać, dla potomnych.
Strasznie mi się nie chce wyciągać licznika, ale... pomyślę jutro.

Użytkownik XM edytował ten post 12 grudnia 2013 - 21:14


#34 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2014 - 21:46

Tomek, daj radę to zrobić bez kanału? Jakieś przeguby trzeba na wiertarkę zakładać czy dobry dostęp? Żaden olej się nie poleje jak się przewierci miskę?

#35 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 23 stycznia 2014 - 22:00

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 12 grudnia 2013 - 21:02 napisał

Markslew, on miał silnik przeszczepiany + różne kombinacje, także wszystko możliwe.

Tomekvipex, musiałeś pominąć jeden sposób :) .
Heh, Ty udowadniałeś, że nie masz dziury na czujnik, a ja chyba będę musiał udowodnić, że można bez sterowników/przekaźników. Ja mam zasilanie między + oraz G-, a czujnik między W oraz G- i tyle. Musiałem napisać, dla potomnych.
Strasznie mi się nie chce wyciągać licznika, ale... pomyślę jutro.

potwierdzam, mam tak samo podłączone i obrotomierz dobrze pokazuje


olej nie poleci, dostęp tylko od dołu

#36 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 23 stycznia 2014 - 22:24

Również potwierdzam, XM dobrze gada ;) Zamontowałem to według jego instrukcji i jest git, tylko w opisie nie podałeś że .. a nie podałeś.
Musi działać, jak czujnik jest sprawny i obrotomierz od diesla to zadziała niema opcji. Jak ktoś chce to mam na YT filmik :D

#37 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 09 października 2019 - 18:33

Panowie podepnę się pod temat. Zakupiłem ostatnio W124 250 D z 1993r.
I tak świeciły mi kontroli ABS - naprawiłem srebrny przekaźnik przepięciowy były spalone bezpieczniki 10A ABS ASD Wszystko O.K.
Jednak obrotomierz stoji w miejscu - ani drgnie.
Wymontowałem zegary i do obrotomierza idzie dwupinowa wtyczka ( pomimo tego że gniazdo w obrotomierzu jest 3 bolcowe )
Oznaczenia wejść obrotomierza to W, G- i +
Jeden przewód wchodzi na pin W ( przewód zielono żółty) tak jakby to masa
Drugi przewód na pin + ( przewód czarno fioletowy)
Natomiast środkowy pin o oznaczeniu G- jest wolne ??

Gdy wypnę wtyczkę która idzie od obrotomierza podepnę miernik to na zapalonym silniku między pinami W a + mam 12V

pomoże ktoś jak zdiagnozować obrotomierz lub połączenia instalacji ?? Niczego nie znalazłem bo tematy stare zdjęcia się nie wyświetlają.

Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie ?? Które doprowadzą do rozwiązania problemu

#38 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2019 - 22:18

Najpierw sprawdź czujnik, przy srebrnym przekaźniku zlokalizuj dwupinową wtyczkę od czujnika przy kole zamachowym, wypnij ją, odpal silnik, ustaw miernik na pomiar napięcia prądu PRZEMIENNEGO i zmierz napięcie pomiędzy tymi dwoma pinami. Tak samo zmierz opór pomiędzy pinami. Jutro napiszę Ci w jakie są normy tych wartości ( napięcie trochę rośnie po dodaniu gazu)

Użytkownik T34 edytował ten post 10 października 2019 - 22:19


#39 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2019 - 06:28

Oporność sprawnego czujnika to 0.4-2.5 kOHm
Prąd AC jaki wytwarza na biegu jałowym to minimum 4V

#40 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 11 października 2019 - 21:28

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 10 października 2019 - 22:18 napisał

Najpierw sprawdź czujnik, przy srebrnym przekaźniku zlokalizuj dwupinową wtyczkę od czujnika przy kole zamachowym, wypnij ją, odpal silnik, ustaw miernik na pomiar napięcia prądu PRZEMIENNEGO i zmierz napięcie pomiędzy tymi dwoma pinami. Tak samo zmierz opór pomiędzy pinami. Jutro napiszę Ci w jakie są normy tych wartości ( napięcie trochę rośnie po dodaniu gazu)

Srebrny przekaźnik sprawdzony jest na 100% dobry był także podmieniny z innego auta sąsiada.
gdzie ta dwupinowa wtyczka i jak j zlokalizować ??
dzisiaj n krótko podłczyłem z modułu gdzie jest TD kblkiem do licznika pod W i obrotomierz działa, jednak nie chcę jkieś prowizorki więc gdzie i jak idzie ta wtyczka bym mógł zlokalizować uszkodzenie, bo to chyba wiązka któraś jest uszkodzona ??








Podobne tematy Zwiń