Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Sonda Lambda



54 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 16 stycznia 2014 - 08:36

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 16 stycznia 2014 - 01:15 napisał

A Ty na serio pytasz czy my na serio? Ja tam się nie pytałem "czy Ty na serio" jak w kontrolowanym przerobiłeś chyba wszelkie modele MB aby w końcu kupić coupe. O to w forum chodzi by dojść do jakiejś wiedzy. Chyba, że dla Ciebie montaż lambdy to oczywista oczywistość albo masz dużo kasy na jej częstą wymianę. Albo może pijesz do jeszcze czego innego?


Przerobiłem 2 modele CL i CE i kupiłem CE.
Ni nie pije do czegoś innego - bo do czego ?

Co do tematu lutować czy nie, to nie ma to nie ma różnicy o ile nie używasz lutownicy o nieadekwatnie dużej mocy do takich prac i nie wypalasz wszystkiego do na około.



#42 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 16 stycznia 2014 - 11:18

Ja uważam że chyba jednak konstruktorzy którzy opracowali sondę wiedzą lepiej i jeśli mówią że nie powinno się lutować to się nie powinno ale zawsze znajdzie się ktoś kto wszelkie rozumy pozjadał :D

#43 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2014 - 11:33

Ja pozjadałem, ale musiałem zwrócić :E .

Wyświetl postUżytkownik RolandV dnia 16 stycznia 2014 - 08:36 napisał

Co do tematu lutować czy nie, to nie ma to nie ma różnicy o ile nie używasz lutownicy o nieadekwatnie dużej mocy do takich prac i nie wypalasz wszystkiego do na około.
Czyli albo nie zrozumiałeś, albo nie przeczytałeś albo zapomniałeś dodać "o ile... po lutowaniu zostawisz nieuszczelnione złącze". A tyle się człowiek produkuje :/ .
Moc lutownicy w tym wypadku ma niewiele do rzeczy. Z resztą, w pewnych granicach, lepiej i bezpiecznie się lutuje mocniejszą lutownicą niż słabszą - bo większa moc, to krótsze lutowanie, czyli mniejsze ryzyko przegrzania elementów. Ale to poza tematem.

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 16 stycznia 2014 - 07:31 napisał

Wrzucisz foto? :ok:
Jasne :) . Ale kurcze, sonda tylko leży u mnie do soboty, a moja nie jest, także nie otwieram i fotki są jakie są. Plus skan papierowej instrukcji obsługi jaka była w środku. Te rurki, to są chyba nawet z klejem, przynajmniej na fotkach z instrukcji "coś się wylewa" po podgrzaniu. Jak widać rurki są na środku obkurczone, czyli trzeba prasować-zaciskać przez rurkę.

Trochę dziwne, na obwodzie sondy, blisko wyprowadzenia kabla, są cztery takie jakby dziurki zasłonięte od środka czymś białym. W Boschach tego nie ma. Cholera wie, może Denso "oddychają" nie przez kable? Mimo wszystko będę zaciskał.
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Widać, że tutaj polecieli trochę po kosztach, ale w Boschu trochę płaci się za złącze - montaż beznarzędziowy i wielorazowe.

Jeszcze jedno. Jak szukałem sondy, to trafiłem na Allegro na gościa (motoplakor), co sprzedaje niby całą gamę sond uniwersalnych Boscha (czyli chyba od LS 01 do LS 07) za... 99zł. Na maila odpowiedział mi wymijająco, ale jak zadzwoniłem, to się okazało, że sondy nie mają oryginalnego pudełka oraz, że mają zatarte numery. Ale nie numery czy logo jakiegoś producenta samochodów, tylko właśnie numery Boscha. Mówił, że widać tylko początek. Jak dla mnie, to jakaś ściema, więc nie brałem. Po komentarzach widać, że z gościa niezły bezczel.

#44 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 16 stycznia 2014 - 11:56

Ja płaciłem za uniwersalną sondę boscha troszkę ponad 200 zł jest u mnie już z rok może 1,5 i jestem zadowolony , dość solidne wykonanie , i właśnie banalnie prosty montaż, nadmieniam że nie robię żadnej reklamy tylko po prostu stwierdzam fakty ;)

#45 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2014 - 13:22

No właśnie, a taka około 150 zł.
Ale fakt, że tych sond jest cała gama. Różna ilość przewodów (być może da się to "przerobić", ale nie mam pewności), różna moc ewentualnej grzałki (widziałem 12 i 18W). Przy którychś niby identycznych widziałem w katalogu IC dopisek "dolny potencjał: wolny", a przy drugiej "dolny potencjał: masa" - dziwnie to brzmi, ale może jedna miała dodatkowo masę na obudowie, a druga nie? Nie wiem. Ale też nie ma sensu porównywać cenowo różnych modeli sond. Ta ze zdjęcia (DOX-0119), to akurat odpowiednik Bosch LS 07, a do naszych MB idzie co innego.

#46 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2014 - 20:10

Jakoś to przegapiłem:
Dołączona grafika Dołączona grafika - z pliku: http://www.denso-am....DELB11-0001.pdf
Czyli densiaki oddychają dziurami w korpusie. Delphi też tak samo: http://am.delphi.com...ygen-sensor.pdf . Chyba, że zarówno przez kable (jak Bosch i NGK/NTK) jak i przez te dziury - nie wiem, jednak nie zaryzykuję lutowania. Tak czy siak, wydaje mi się to słabszym rozwiązaniem, bo jest bardziej narażone na zalanie.
Gdzieś jeszcze znalazłem, ze powietrza potrzebują tyko sondy cyrkonowe, czyli te wszystkie 1-woltowe. Tytanowe nie muszą (ale one inaczej działają - niby mówi się, że są 5-woltowe, ale im się tylko zmienia opór i sterownik sprawdza spadek napięcia). Dobra, będzie tego.

#47 Offline   anemik96


  • Postów: 216
  • Na forum od: 10 sty 2016
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2016 - 14:36

Witam!

Mam mały problem. Moja sonda lambda niestety wyzionęła ducha, potrzebuję kupić nową.
Znalazłem dwie aukcje na allegro, troszeczkę się różnią od siebie.
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć która będzie pasowała?

Pierwsza:
http://allegro.pl/so...5546770513.html

Druga:
http://allegro.pl/so...5533227926.html

Z góry dziękuję za odpowiedź!

#48 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2016 - 15:47

Kup Boscha albo inną "markową", nie kupuj no-name.

#49 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 stycznia 2016 - 16:43

Jakoś ta NTK bardzo tanio, ja 2 lata temu za taka samą lub podobną zapłaciłem 150. Pracuje bezproblemowo.

#50 Offline   anemik96


  • Postów: 216
  • Na forum od: 10 sty 2016
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2016 - 19:05

Skoro działa i nie narzekasz to chyba ją zamówię:) dzięki za informację








Podobne tematy Zwiń