Skocz do zawartości




- - - - -

[C124] Jak wyjąć miskę olejową w M103?


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   radeck00


  • Postów: 25
  • Na forum od: 21 lis 2013
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 460R BlackMat

Napisano 24 stycznia 2014 - 01:01

Witam. Pytanie odnośnie do tematu, a że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na forum zakładam nowy temat.
Ostatnio uderzyłem miską olejową w krawężnik przy wjeździe na parking supermarket. (Przejeżdżałem w poprzek drogi (prędkość +/- 5 km/h) przednie koła wjechały w koleinę a miską przywaliłem w krawężnik i nowiuśki Valvoline wylał się na kostkę :sciana: ) Ale to nie istotne.

Teraz co mam zrobić żeby zdemontować tą miskę? Trzeba wyciągać silnik? <-- tak słyszałem od znajomego "mechanika". Pozdrawiam

Użytkownik radeck00 edytował ten post 24 stycznia 2014 - 01:02




#2 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 24 stycznia 2014 - 04:41

nie dlaczego? jeśli masz dobre narzędzia to wyciągniesz ją pod spodem. Tylko sprawdź czy tylko miska ucierpiała

#3 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 24 stycznia 2014 - 07:01

trzeba unieść silnik trochę i dołem wyjdzie

#4 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 24 stycznia 2014 - 07:12

tak jak wyżej kolega mów, zaczep go za uszy na górze silnika odkręć łapy (aczkolwiek nie pamiętam czy jest taka potrzeba, czy się nie nadda na tyle :hmm: ), i lewarujesz do góry i buła z masełkiem dalej. Najgorsze dla kogoś kto nie ma czym, ani gdzie unieśćsilnik :/

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2014 - 08:11

Łap nie trzeba odkręcać, można za to poduszki silnika, będzie więcej miejsca. Jak napisał Arek, silnik trzeba podnieść do góry i to całkiem sporo. Lewarkiem nie da rady, trzeba sprzętem dedykowanym do wyciągania silników.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2014 - 08:43

Dokładnie, wystarczy odkręcić poduszki silnika od łap (są na jedna śrubę) i hydraulicznym lewarkiem podnieść silnik do góry też się da.
Tylko trzeba go sobie dobrze ustawić, żeby nie przeszkadzał przy lawirowaniu miską, ja zawsze ustawiam go lewej stronie silnika.
Polecam przed zdjęciem miski omyć dobrze silnik od dołu, chemia + myjka ciśnieniowa.

#7 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 24 stycznia 2014 - 09:13

 Użytkownik w0jta5 dnia 24 stycznia 2014 - 08:43 napisał

Polecam przed zdjęciem miski omyć dobrze silnik od dołu, chemia + myjka ciśnieniowa.
Po co myć miskę na aucie jak jest trafiona?I gdzie chłop,to zrobi teraz- na takim mrozie? :mrgreen: Umyje sobie po wyjęciu,jeśli podejmie próbę łatania ;) Ja bym się w to nie bawił,tylko całą miskę w używce szukał.
Koniecznie do tego nową uszczelkę ;)
No cóż,mści się nie założenie osłony, Dużo Gwiazd jest pozbawionych tego elementu, wielu olewa ten temat, a potem kuku :(

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2014 - 09:18

 Użytkownik aarmir dnia 24 stycznia 2014 - 09:13 napisał

Po co myć miskę na aucie jak jest trafiona?I

 Użytkownik w0jta5 dnia 24 stycznia 2014 - 08:43 napisał

umyć* dobrze silnik od dołu
Nie czytamy ze zrozumieniem :grinhihi:
Najczęściej na łączeniu miska-blok jest sporo syfu i lepiej żeby nie dostał się do miski przy montażu lub do kanałów podczas czyszczenia.

*poprawiłem literówkę

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2014 - 09:44

 Użytkownik aarmir dnia 24 stycznia 2014 - 09:13 napisał

No cóż,mści się nie założenie osłony,

Plastikowa osłona mu nie za wiele pomoże w takiej sytuacji. Co innego oryginalna metalowa. Ale takową widziałem raptem ze dwa razy...

#10 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 24 stycznia 2014 - 10:00

Założona osłona przyjmie energię kinetyczną uderzenia i zmniejszy prawdopodobieństwo uszkodzenia miski.Po to jest ;) A nie dla dekoracji..
Jak ktoś przyp...li fest,to zmiłuj nie ma..
Stalowa w ASO ok 300 zeta- Używana micha ok 150+50 uszczelka... :mrgreen:

Użytkownik aarmir edytował ten post 24 stycznia 2014 - 10:01









Podobne tematy Zwiń