witam
szukalem na forum i na googlach chyba ze 3 godziny wszystkich informacji o objawach podobnych do mojego, jednakze nie znalazlem dlatego zakladam forum. przywitalem sie juz w dziale nalezytym. jestem uzytkownikiem mercedesa od niedawna. udalo mi sie kupic 124 250d w stanie prawie idealnym. jednakze nie krecil licznik kilometrow ani przebiegu dziennego. wczoraj rozebralem licznik i naprawilem go no ale do sedna ...
po wydemontowaniu licznika okazalo sie ze znalazlem jedna zaroweczke na kabelku scowana wglab ktora pali sie od razu po przekreceniu stacyjki.
podejrzewalem ze moze to byc od kontrolki podgrzewania swiec lub od straznika swiatel bo nigdy one sie nie swiecily. po zapaleniu pojazdu swieci ciaglym swiatlem. dodatkowo znalazlem jescze jeden kabelek niezamocowany do niczego. koncowke ma jakby sie odlutowal od czegos ale nigdzie nie pasuje. nie jest to +12v bo ten jest przyczepiony. po mierzeniu okazuje sie ze to masa ( minus)
i teraz pytania :
od czego jest ta zaroweczka swiecaca non stop? bo nie wiem czy zaczac sprawdzac czujnik swiec czy swiece.
gdzie powinien byc ten kabelek ?
wiem ze ten temat jest dziwnie odosobniony i nie spotkany chyba a w razie czego dodam zdjecia bo ciezko troche sie polapac w tym.
czytalem rozne tematy no ale nie potrafie sobie odpowiedziec na moje... auto zima normalnie zapala chociaz od startu troche nie wchodzi na obroty co by moglo dac znac ze to swiece. to pierwszy moj w zyciu diesel i pierwszy mercedes (sposrod okolo 20 aut)wiec myslalem ze tak moze byc. prosze o wskazowki.
pozdrawiam goraco ~!
1
COŚ świecącego ... w liczniku
Rozpoczęty przez gbredy, lut 09 2014 11:23
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 lutego 2014 - 11:23
#2
Napisano 09 lutego 2014 - 11:37
Ta porzucona żaróweczka to może być od ABS, ASD albo coś takiego. U mnie też była wyjęta, żeby nie razić kupującego (czyt. mnie) w oczy.
#3
Napisano 09 lutego 2014 - 11:38
Kabel z żarówką wychodzi z licznika czy z wnęki na licznik? Jak z licznika to bodajże ostrzegacz o spalonej żarówce lub niski poziom płynu w spryskiwaczy bądź ABS. Przewód z żarówką od grzania świec wychodzi chyba z wnęki na licznik a nie z licznika. Były nowsze przekaźniki od świec żarowych, które pokazywały że któraś świeca jest spalona. Tak miałem w eklasie 1995, przed odpaleniem w ogóle sie nie świeciła kontrolka świec, a po odpaleniu zapalała się na kilkadziesiąt sekund. Wymieniłem 2 niesprawne świece i już świeciło normalnie. Wrzuć zdjęcie żeby zobaczyć skąd dokładnie wychodzi ten kabel
#4
Napisano 09 lutego 2014 - 12:01
Stawiam na ABS.... u mnie też ktoś ją zlikwidował.... się narobiłem...
#5
Napisano 09 lutego 2014 - 13:05
http://www.fotosik.p...6b1fca4786.html
tu jest zdjecie. kabelek wolny jak i zaroweczka pochodzi z wneki na licznik nie z licznika
tu jest zdjecie. kabelek wolny jak i zaroweczka pochodzi z wneki na licznik nie z licznika
Użytkownik gbredy edytował ten post 09 lutego 2014 - 13:33
#6
Napisano 09 lutego 2014 - 17:23
Miałem podobnie..... okazało się że z ABSu, wyciągnięta z licznika i na dodatek ucięty kabel przy centralce za akumulatorem
#7
Napisano 09 lutego 2014 - 19:15
Cześć
W nawiązaniu do zdjęcia: jak wygląda żarówka, to ja mogę sobie zobaczyć w żyrandolu. Każda z żaróweczek licznika ma kabelki, których kolory mogą nam określić jakie jest jej przeznaczenie. Zdjęcie chyba specjalnie zrobiłeś tak, żeby tych kolorów nie było widać, i żebyśmy mieli lepszą zabawę z zgadywaniu
Tak więc zrób zdjęcie jeszcze raz (żeby było widać kolory) lub bardzo dokładnie je opisz - bo np. biało-czerwony to nie jest to samo co czerwono-biały. Na pierwszym miejscu jest kolor dominujący, a na drugim kolor "ozdobnika". Czyli np. czerwono-biały to kabel czerwony z białym paskiem lub białymi kropkami.
Poza tym na izolacji w pobliżu każdej z żaróweczek jest biała opaska z numerem. Numer jest zgodny z otworem licznika do którego powinna trafić dana lampka. Taki sam numer jest wytłoczony w pobliżu każdego z otworów w liczniku. Pokazana kontrolka na pewno nie jest kontrolką od świec żarowych, bo ta, jako chyba jedyna w liczniku ma jeden kabelek i świeci dopiero po włożeniu w otwór licznika (z którego bierze masę)
Odnośnie drugiego pytania: kolor brązowy w Mercedesie to masa.
W nawiązaniu do zdjęcia: jak wygląda żarówka, to ja mogę sobie zobaczyć w żyrandolu. Każda z żaróweczek licznika ma kabelki, których kolory mogą nam określić jakie jest jej przeznaczenie. Zdjęcie chyba specjalnie zrobiłeś tak, żeby tych kolorów nie było widać, i żebyśmy mieli lepszą zabawę z zgadywaniu
Tak więc zrób zdjęcie jeszcze raz (żeby było widać kolory) lub bardzo dokładnie je opisz - bo np. biało-czerwony to nie jest to samo co czerwono-biały. Na pierwszym miejscu jest kolor dominujący, a na drugim kolor "ozdobnika". Czyli np. czerwono-biały to kabel czerwony z białym paskiem lub białymi kropkami.
Poza tym na izolacji w pobliżu każdej z żaróweczek jest biała opaska z numerem. Numer jest zgodny z otworem licznika do którego powinna trafić dana lampka. Taki sam numer jest wytłoczony w pobliżu każdego z otworów w liczniku. Pokazana kontrolka na pewno nie jest kontrolką od świec żarowych, bo ta, jako chyba jedyna w liczniku ma jeden kabelek i świeci dopiero po włożeniu w otwór licznika (z którego bierze masę)
Odnośnie drugiego pytania: kolor brązowy w Mercedesie to masa.
#8
Napisano 10 lutego 2014 - 07:32
No to Panowie sprawa lekko sie rozjasnila dzieki koledze Gerri
kabelek na zaroweczce ma naklejke z cyferka 5, (brazowo-siwy i czarno-czerwony z fioletowymi kropkami) czyli pasuje ze jest od straznika swiatel.
czyli wychodzilo by na to ze ten porzucony kabelek jest od grzania swiec, tylko ze brakuje mu oprawki ?
kabelka tego nie da sie opisac kolorem bo jest caly czarny. i nie jest to obwoluta tylko to jego kolor. To wychodziloby na to ze teraz potrzebna mi oprawka i podlaczenie kontrolki swiec bedzie dzialac ? czy mam racje?
a zeby to byl abs to nie sadze bo to auto z 1986roku takze chyba nie bedzie w niego wyposazony.
kabelek na zaroweczce ma naklejke z cyferka 5, (brazowo-siwy i czarno-czerwony z fioletowymi kropkami) czyli pasuje ze jest od straznika swiatel.
czyli wychodzilo by na to ze ten porzucony kabelek jest od grzania swiec, tylko ze brakuje mu oprawki ?
kabelka tego nie da sie opisac kolorem bo jest caly czarny. i nie jest to obwoluta tylko to jego kolor. To wychodziloby na to ze teraz potrzebna mi oprawka i podlaczenie kontrolki swiec bedzie dzialac ? czy mam racje?
a zeby to byl abs to nie sadze bo to auto z 1986roku takze chyba nie bedzie w niego wyposazony.
#9
Napisano 10 lutego 2014 - 08:05
Jeśli masz miernik elektroniczny to z łatwością sprawdzisz, czy na podejrzanym kabelku pojawia się 12V podczas grzania świec.
#10
Napisano 10 lutego 2014 - 10:12
I stalo sie tak jak przypuszczalem. wojtek81 zmierzylem kabel i na kablu pojawia sie +12V na pare sekund po przekreceniu kluczyka takze musi to byc grzanie swiec bo po jakiejs chwili napiecie na kablu gasnie czyli problem rozwiazany. Goraco eszystkim dziekuje za pomoc, mozna zamknac.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201] Spóźnia sie zegarek w liczniku, wymieniony kondensator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kubaat3lover |
|
|
|
[W 124] COŚ HUCZY PODEJRZEWAM DYFERENCJAŁ . |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Krzys546 |
|
||
[W124] Dopasowanie żarówek do kontrolek w liczniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Muniek |
|
||
[W163] ML Ustawienia zegarka w liczniku |
Mercedes G i ML | dawid51Gt |
|
|
|
[W201] Napięcie na liczniku po wyjęciu kluczyka |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Macieksib |
|